dicht gegroeid na trachelectomie

  • Annemiek

    Hallo allemaal,

    Even een vraagje. Ik heb al veel gelezen over bmhk en alles wat daar omheen speelt maar de volgende complicatie ben ik nog niet tegengekomen: ik heb 2 sept 08 een trachelectomie ondergaan die op zich goed is verlopen. Tumor is verwijderd en alle lymfe klieren - 29 stuks - waren schoon. In december zou ik mijn eerste controle uitstrijkje krijgen maar dat is niet gelukt. Daar waar voorheen de baarmoedermond zat, is het nu dichtgegroeid. Het wond oppervlakte is dus dichtgegroeid wat maakt dat er geen toegang meer is tot het kanaal waar normaliter sperma / bloed in- en uit gaat. Ik moet over een week of twee weer onder het mes, operatie onder narcose, waarbij ze met een laser proberen de boel weer open te krijgen…….Mijn vraag is of iemand hier bekend mee is, Ik zoek me suf op internet maar nog geen lotgenoten gevonden…Ken jij iemand?

    lieve groet, Annemiek

  • Riet

    Hoi,

    Ja volgens mij durft niemand daar nu eens over te praten.

    Ik heb in 2002 bmhk gehad, en ben behandeld met chemo, bestralingen en 2x inwendige bestralingen.

    Na al die behandelingen is mijn sexleven naar de knoppen, heb nog wel geprobeerd maar het is gewoon te pijnlijk, ook ik ben in het begin tegen ‘n muur van onbegrip opgelopen, ze vonden volgens mij dat ik niet moest zeuren ik was toch al 50? uiteindelijk kreeg ik n soort glazen konische buis waarmee ik moest proberen op te rekken, dit vond ik zo n gedoe dat ik het nu in overleg met mn man maar helemaal heb opgegeven, hoewel ik het er nog steeds moeilijk mee heb,vooral omdat nu na al die jaren mn uitstrijkje ineens pap2 was moet volgende week ’n controle uitstrijkje laten maken, dat is ook zo stom dan is t niet goed en dan pas over 3 maanden herhaal uitstrijkje op mijn aandringen anders was t 'n half jaar geweest. ben nu best wel bang want als.. t niet goed is wat dan?

    ik hoop dat het met jou beter gaat. en dat er wel naar je klachten en angsten geluisterd wordt

    grt, Riet

  • Monique

    Hallo Riet,

    Je hebt al zoveel meegemaakt en dan nu weer een onrustige PAP. Ik vind het heel vervelend voor je.

    Op deze site ben je volgens mij een van de weinige die ook echt een chemokuur en bestralingen heeft gehad. Erg heftig allemaal. Ik hoop dat je deze ellende niet nogmaas door hoeft. Echt helpen kan ik je niet, maar ik wil graag even laten weten dat ik aan je denk.

    Annemiek: Ik heb al eerder op jouw vraag gereageerd onder het kopje “1ste controle na trachelectomie” Ik ken verder niemand die dit eerder heeft meegmaakt. Helaas zijn de klachten van Gerda nu zo dat ik bang ben dat ze misschien wel hetzelfde probleem heeft. Hopen maar van niet.

    Wat vrijen betreft, ook ik heb daar problemen mee. Omdat er toch een stuk van de vagina is weggehaald en naast de andere zaken ook een klein stukje van de baarmoeder, is de gang natuurlijk een stuk korter geworden. Na het vrijen heb ik ook last van een soort buikpijn die altijd met je menstruatie komt. Het enige wat ik hier zelf aan doe, is zorgen dat mijn vriend niet te ver naar binnen gaat. Op dit moment gaat het eigenlijk best goed en geniet ik ook weer van het vrijen. Maar dit is pas sinds enkele weken. Toch is mijn trachelectomie al een half jaar geleden uitgevoerd.

    Het heeft dus even tijd nodig.

    Groeten Monique