seksleven na lisconisatie

  • alejandra

    Beste dames,

    ik heb bijna 2 maanden terug een lisconisatie gehad, alles goed gegaan. Ik heb geen (vaste) vriend en merk dat ik het heel eng vind om weer een keer te vrijen. De gynecoloog heeft gezged dat een condoom gewoon niet 100% veilig is. Maar ja, helemaal niet vrijen, tot dat ik bij wijze van spreken de ‘man van mijn dromen’ vind.. is ook zowat, niet? Herkennen jullie dit, vooral de singles onder jullie? Alvast bedankt voor de feedback!!!

    groet,

    Alejandra

  • Adrienne

    Ja hoor ik ken het! ik had wel een vaste vriend in de tijd van de behandelingen maar nu niet meer en ik ben er ook huiverig voor. Maar stel je raakt toch weer besmet tja dat kan een ieder weer over komen dus zorg dat je gezond bent met een goede weerstand dat is het enige wat je zelf eraan kan doen. Ik ben ook als de dood en sex is ook wat beladener natuurlijk geworden zeker ik nu ook weer single ben, ik wil het niet meer meemaken die onzekerheid. Ik ben eindelijk schoon en gezond dus sex is voor mij nog niet aan de orde, Maar als je de man van je dromen tegenkomt, mag je er weer van genieten hoor. Het is nog zo vers allemaal voor je. Mijn laatste behandeling was juni vorig jaar en het slijt wel merk ik…Succes!

  • marielle

    Ik heb net een behandeling gehad met een verhitte lis. Ik mag acht weken geen sex hebben. Ik vind het heel erg eng om daarna mijn sexleven weer op te pakken. Ik ben benieuwd hoe mijn partner daar mee om zal gaan. Momenteel denk ik, ik koop wel een @!#$ dan loop ik geen enkel risico. Maar dat is ook niet de oplossing. Emotioneel is het heel moeilijk. Hoe dan ook, het moet er toch weer een keer van komen. Wat is het dan toch fijn om single te zijn. Ik houd zielsveel van mijn partner. Maar het sexen dadelijk dat zal niet van een leien dakje gaan. Dit doordat ik midden in een moeilijke periode zit.

  • Wendy

    Hoi Alejandra,

    Iets meer dan een half jaar geleden kreeg ik te horen dat ik PAB 3b/Cin III had. Ik heb hiervoor een lis-behandeling gehad. De eerste keer vrijen na de behandeling (overigens ongeveer 6 weken moeten wachten!) was spannend. Het was erg vreemd. Ik durfde niet goed. Mijn vriend was geduldig en lief. We hebben het heel voorzichtig gedaan. En uiteindelijk kon ik me steeds beter ontspannen!

    Dus met wat geduld komt het wel goed, hoor!

    Heel veel sterkte!

    Wendy