pap3a cin3

  • Jessica

    Hoi hoi,

    Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik PAP3A, CIN3 heb.

    Woensdag ga ik contact opnemen met het Ziekenhuis…ik moet aangeven of ik de lisexcesie onder gehele narcose, plaatselijke verdoving of d.m.v. een ruggenprik wil.

    Ik ben er best emotioneel onder…heb het ook nog maar net te horen gekregen… en ik maak me toch best wel zorgen…zie ook tegen ‘de operatie’ op, maar dat komt vast goed!! Even wat positieve energie opdoen…wat me op dit moment nog niet echt makkelijk afgaat..

    Graag lees ik jullie reacties op de lisexcesie en over jullie ervaringen met algehele narcose/plaatselijke verdoving of ruggenprik.

    Ik zit namelijk nog een beetje te dubben tussen plaatselijke verdoving of algehele narcose….

    Ik lees toch best vaak dat plaatselijke verdoving niet helemaal goed werkt, dus dat het heel pijnlijk is….

    Ik hoor heeeel graag jullie reacties….

    Dikke knuffel!!

    Jessica

  • riet

    Hey Jessica,

    Ik ben van nature een springerig type en kan slecht tegen aanrakingen, in combinatie met zenuwachtigheid voor de ingreep (ja dus ook een paniekerig, stressig type), heb ik voor een volledige narcose gekozen.

    Voor de keze tussen plaatselijke of volledige narcose moet je jezelf afvragen of je je kan ontspannen voor de ingreep of niet. Je kan de andere topics erop nalezen, het valt allemaal reuze mee. Het is gewoon overdonderend om zo'n nieuws te krijgen. Je moet je niet te druk maken, ze zijn er nog op tijd bij.

    Van de lisexcisie zelf heb ik geen last gehad (op het obligate bloedverlies na). Het is absoluut niet pijnlijk, je voelt er zelfs niets van.

    Hopelijk ben je geholpen en veel succes met de ingreep.

    x

  • Jessica

    Hoi Riet,

    Bedankt voor je reactie!!!

    Ik denk dat ik ook voor de volledige narcose ga…plaatselijk verdoven lees ik ook veel nare ervaringen over….

    Had jij dezelfde uitslag als ik? dus pap3a, cin3?

    Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten voor de operatie.

    Wat was jouw wachttijd?

    Nogmaals bedankt!!

    Groetjes,

    Jessica xxx

  • Elke

    Hoi Jessica,

    Ik heb vorige week dinsdag 13 januari een lisexcisie laten doen in het ziekenhuis van Genk. Bij Professor Eric De Jonghe.

    Ik was zo bang voor die ingreep omdat ik ook allerlei forums had gelezen en hier ook. De dag zelf ben ik gegeaan samen met mijn man en hebben ze mij binnen geroepen. Ze hebben mij eerst op een gynecologe tafel gelegd zal ik maar zeggen, ondertussen wat gepraat over vanalles en nog wat, en toen ze mij gingen verdoven(ik werd Lokaal verdoofd, dus de baarmoederhals bij mij), en hadden ze een grote plakker op mijn been geplant voor de electo te geleiden, toen kreeg ik angst voor de pijn, ik ga heel eerlijk zeggen, ik heb geen enkele prik nog maar gevoeld, en dan de li zelf het wegbranden of snijden hoe dat dat genoemd wordt heeft nog geen 25 seconden geduurd.En heb ik helemaal ook niets van gevoeld.

    Al bij al heeft de ingreep 10 minuten geduurd en stond ik terug buiten bij mijn man voor een afspraak te maken voor controle over 3 weken.

    Ik was zo bang en heb er niets van gevoeld, raar he? Maar dat zal van persoon tot persoon af hangen denk ik dan. Maar ik weet ook niet wat ze juist gaan doen bij jou en op welke plaats. Ik wilde je via deze weg toch even gerust stellen. En als er nog vragen zijn, ik zou zeggen stel ze maar, maar doe dat via mijn persoonlijke mail dan, het hotmail adres dan.

    Ik wens je in ieder geval veel succes toe en laat me weten hoe het is geweest.

    Was ik vergeten te zeggen; Ik had 3b en Cinn II

    Liefs Elke

  • Adrienne

    Bij mij viel het ook mee, de eerste keer vorig jaar januari voelde ik niks van de behandeling. De tweede keer in juni wel, niet van de verdovingsprikken maar wel van de behandeling vond ik toen erg tegenvallen omdat de eerste keer een makkie was maar goed, kan dus gebeuren. Maar bij allebei de behandelingen was ik binnen 15 klaar.

    Ik zou voor plaatselijke verdoving gaan, van narcose moet je toch langer bijkomen. Al met al viel het mee en ik zou me er niet te druk om maken!

    Succes!

  • sandra

    hoi jessica,

    ik kreeg ik november ook te horen dat ik pap3b en cin III had, ik heb een colopscopie en een lis gehad. Ik heb de lis onder plaatselijke verdoving gehad en het is me allemaal meegevallen. De arts was erg aardig en de verpleegkundige ging gezellig met me praten. Van de prik heb ik weinig gevoeld omdat de arts mij even liet hoesten en toen zette hij die prik. Alleen je hartslag gaat even als een razende tekeer en dat is een vreemde gewaar wording. Ik mag 23 feb weer voor een uitstrijkje dus afwachten dan maar weer.

    Sterkte met alles en je beslissing

    groetjes sandra

  • esther

    hoi hoi allemaal,

    Ik kreeg in december ook te horen dat ik pap 3a en cin3 had,

    nu word ik 3 februari geholpen en ik zie er erg tegen op ze gaan bij mij laseren.

    Wie kan mij vertellen wat me te wachten staat en bij mij willen ze dat zonder verdoving doen ( HIER ZIE IK TEGEN OP )

    Nou ja ik moet er het beste maar van hopen.

    En jullie ook allemaal succes gewenst en beterschap.

    Gr Esther

  • Pamela

    Hai,

    Ik heb zelf 3 weken geleden de behandeling gehad. (pap3b/cin3) Ik had niet eens de keuze (dat verschilt per ziekenhuis) en heb het onder plaatselijke verdoving gehad. Bij mij werkte de verdoving niet helemaal goed, waarschijnlijk omdat ik erg bloedde. (mijn bloed bleek niet goed te zijn,dus dat is een uitzonderingsituatie)

    Ik moet zeggen dat ondanks de pijn (branderig gevoel) ik een volgende keer niet voor een narcose zou kiezen want ik vond de pijn wel te doen.

    De behandeling duurde bij mij vrij lang (circa 20 min,waarschijnlijk ook doordat hij het slecht kon zien door het bloeden) en uiteindelijk heeft de gynacoloog

    bijverdoofd en toen voelde ik helemaal geen pijn.

    Dus mocht je voor verdoving gaan, en het doet pijn vraag dan of hij dat gedeelte wil bijverdoven.Met een goede verdoving valt de behandeling echt heel erg mee en is een biopt afnemen pijnlijker.

    Ik heb ook inmiddels na drie weken geen klachten meer en mag alles weer.

    Dat verschilt echter wel erg per persoon.

    Ik wens je erg veel sterkte en hoop dat het allemaal gaat meevallen.

  • esther

    Hallo, nou ik heb de behandeling ondergaan en ik moet heel eerlijk zeggen dat het erg meeviel.

    Zonder verdoving is het inderdaad te doen en heb weinig last van afscheiding of pijn.

    Eind april moet ik opnieuw een uitstrijkje laten maken en dan hoop ik dat alles goed is.

    Groetjes Esther

  • Anita

    Ik lees hier al jullie berichten en ik mag morgen voor behandeling.

    6 mnd geleden is bij mij pap 3B geconstateerd en 2 wkn geleden weer.

    Nu krijg ik dus een behandeling en ik kon kiezen tussen ruggenprik of algehele narcose.

    Aangezien ik geen voorstander ben van een ruggeprik heb ik voor narcose gekozen.

    Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

    Maar weet iemand of ik veel napijn heb? carnaval komt eraan en hoop toch een dagje of 2 mee te kunnen feesten… Tja, het leven gaat nou eenmaal gewoon door en ik ben er op tijd bij…

    thanxxx