kan het zo snel terug komen

  • sandra

    hallo meiden,

    ik heb even een vraagje voor jullie. Ik heb begin december een lis gehad en daarna was alles goed zei de gyn. Nu moet ik 23 februari weer heen voor een uitstrijkje, kan het dan zo snel weer mis zijn? Ik had pap3b en cinIII en ben hpv drager.

    ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. alvast bedankt.

    liefs sandra

  • Anja

    Hallo Sandra,

    Ik denk dat bij je eerst volgende uitstrijkje wordt gekeken of alles `schoon` is, oftewel dat alle verkeerde weefsel voldoende is weggehaald. Dit zal dan moeten blijken uit je uitstrijkje. De kans dat het opnieuw mis zou zijn blijft omdat je hpv drager bent.

    Succes en sterkte!!!

    Greetz, Anja

  • petra

    Hoi Sandra,

    Ik had in juni vorig jaar een lis behandeling voor pap3a en in oktober na het uitstrijkje had ik pap3b.

    Na weer een onderzoek met de coloscopie in november zag ze in eerste instantie niets te zitten.Ze is toen dieper gaan kijken en vond daar nog één plekje.

    Dat heeft ze toen uitgehapt en en weer op kweek gezet.

    Ik moet nu op 3 febr. weer voor een herhalingsuitstrijkje om weer te gaan kijken of het er allemaal schoon uitziet.Dus ja het kan wel dat er nog iets is blijven zitten.

    Groetjes

  • Monique

    Ben zelf 9 jaar geleden geholpen aan PAP4, en sindsdien allemaal goede uitstrijkjes. Ik was er dan ook van overtuigd dat alles gewoon goed was, maar nu heb ik af en toe wat licht bloedverlies. Ben daarom gisteren naar de huisarts gegaan, en over 6 weken moet ik naar de gyn omdat het uitstrijkje nogal ging bloeden en de huisarts dacht dat er iets als bijvoorbeeld een poliepje te zien was. Daarom houdt dit alles me weer behoorlijk bezig en steekt toch ook de angst dat het BMHK is de kop op. Vandaar dat ik hier weer aan het lezen sla, en nu lees ik hier dat je HPV drager kan zijn. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat dat virus al lang uit mijn lijf was, maar blijf je dat de rest van je leven dan bij je dragen en loop je dus constant extra kans om weer afwijkingen te krijgen? Op sommige internetsites staat dat het lichaam dit virus meestal zelf opruimt, maar is dat niet altijd zo? Ik vind het maar wazig allemaal en erg onzeker. Hoe ontdek je trouwens dat je HPV drager bent? Bij mijn weten is daar destijds bij mij nooit naar gekeken.

    Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en hoop dat het definitief wegblijft bij jullie, want het is geen pretje.