2 verschillende uitslagen... wat nu?

  • Finn

    Hallo,

    Gisteren heb ik van de huisarts te horen gekregen dat de uitslag van mijn uitstrijkje Pap 1 was.

    Er is nog een ander onderzoek gedaan, omdat ik 1,5 jaar geleden pap 3a had.

    Na een half jaar is dat toen herhaald en was de uitslag goed, de cellen die er zaten veroorzaken geen BMHK.

    Nu hebben ze dus een regulier onderzoek gedaan en daar kwam dus pap 1 uit.

    Maar er is nog meer afgenomen tijdens het uitstrijkje om te onderzoeken. Dat onderzoek is in Belgie gedaan en daar komt uit dat er iets niet goed is.

    Wat weet ik niet, dat zegt de huisarts niet.

    Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog.

    Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met 2 verschillende uitslagen.

    Dus een goede pap, maar toch een andere afwijking?

  • priscilla

    wat vervelend is dat voor je gelijk vragen bij gyn. vrijdag

    ik zelf heb als uitstrijkje pap3b en vanuit mijn colposcopie cin2 dat schijnt ook heel verschillend te zijn en niet met elkaar te kunnen

    bij mij word over 3maanden opnieuw een uitstrijkje gedaan om te kijken wat eruit komt ik zelf zit ook wel met vragen ben benieuwd

    succes bij de gynaecoloog vrijdag

    groetjes priscilla

  • carla

    ook ik had pap 1,maar er was iets fout….het bleek om een goedaardige poliep te zijn!ik had wel de zenuwen…er wordt iets weggehaald en op de kweek gezet…het kan dus wel 2 verschillende uitslagen!

    sterkte

  • Finn

    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en het volgende is aan de hand:

    Ik heb een uitslag van Pap1 met Cin III.

    Nou, dat is dus niet goed.

    Er zijn vandaag wat hapjes weggehaald en volgende week vrijdag moet ik terug voor de uitslag.

    Hij dacht dat het wat hoger in de baarmoederhals zit en zei dat ik geopereerd moet worden. (conisatie)

    Doordat het hoger zit, zal er een grotere kegel weggehaald moeten worden.

    Volgende week vrijdag maar weer afwachten.

    Ik wens jullie ook veel succes!!

  • carla

    laat nog ff weten hoe verder gaat…sterkte vrijdag,ik duim voor je

  • Finn

    Vandaag terug geweest voor de uitslag.

    Een bevestiging gekregen van vorige week…. Cin 3 en de gynaecoloog wil een conisatie gaan doen.

    Dat zal binnen 4 weken plaatsvinden. Na 5 dagen krijg ik dan de uitslag of de snijranden schoon zijn.

    De uitslag pap 1 is een grote fout geweest volgens hem.

    Een pluim voor mijn huisarts die “toevallig” een extra onderzoek heeft laten doen toen ik ging voor een uitstrijkje.

    Anders was dit er nooit uitgekomen en was ik over 5 jaar pas terug gekomen!

    Zal blij zijn als de operatie achter de rug is en ik daar de uitslag van weet!