Lisexcisie

  • Elke

    Ik moet morgen middag naar Genk ziekenhuis voor een lisexcisie om 13u30.

    Momenteel zit ik met een goede verkoudheid en hopelijk is die morgen beter.

    Ik ben heel nerveus omdat ik niet juist weet wat me te gebeuren staat.

    Mensen die al een lisexcisie hebben gehad, kunnen die mij wat meer uitleg of ervaring geven aub?

    Bedankt Elke

  • sandra

    hoi elke,

    ik heb in december een lis gehad. Ze gaan dan met een ijzeren ‘lusje’ fout weefsel weghalen. Ik heb plaatselijke verdoving gehad en het is me allemaal helemaal meegevallen. Ik had daarvoor pap3b en cinIII en na de lis was alles goed. Nu moet ik 23 feb weer terug komen voor een uitstrijkje en dan weer afwachten. Sterkte.

    Laat je even weten hoe het gegaan is?

    groetjes sandra

  • Elke

    Hoi sandra,

    Bedankt voor de reactie, Ik heb pap 3b en CinII. ze gaan mij blijkbaar lokaal verdoven, met enkele verdovingsprikken.

    Ik laat je zekers iets weten

    Liefs Elke

  • Ester

    Hoi Elke,

    Ik heb ook een lis gehad, echter niet als behandeling, maar om meer weefel te hebben voor onderzoek. Dat is verder dezelfde procedure. De verdovingsprikjes voelde ik een beetje, die schijnen het meest pijnlijk te zijn, daarna voel je niets meer. Het is meer het idee dat ze daar van alles weghalen en soms schijnt het wat naar te ruiken (verbrand vlees), bij mij was dat niet zo. Daarna heb ik een week, ietswat bloed-bruinverlies gehad, het viel mij erg mee.

    Veel sterkte morgen! Bedenk dat het een korte ingreep is en ga daarna iets leuks doen! Toi Toi

    Ester

  • Elke

    Hoi Ester,

    Bedankt voor de gerust stelling, ik ben me zo nerveus aan het maken dat ik er gek van wordt, ze hebben eerst een bioptie gedaan bij me en dan besloten om morgen middag een lis te doen. Dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken, als ik jou reactie lees, alvast bedankt

    Liefs Elke

  • Elke

    zo vandaag moet ik dus om 13u30 naar ziekenhuis voor die llisexcisie, momentreel nog niet erg nerveus, maar zal pas komen als ik in het ziekenhuis ben denk ik

    liefs elkexxx

  • Elke

    Hallo,

    Ik heb gisteren de lusexcisie laten doen. en ik wil toch wel even zeggen, en dat hangt van persoon tot persoon af natuurlijk, dat er grote dramas van worden gemaakt.Door het lezen van sommige verhalen hier, werdt ik bang voor de ingreep.

    Ik ben gisteren naar het ziekenhuis gegaan voor de ingreep ze zeijn er aan begonnen, eerst de verdovingsprikken, want de ingreep werdt Lokaal verdoofd, en ik heb GEEN enkele prik gevoield, ze waren al aan het verdoven zonder dat ik het wist. Van het wegsnijden heb ik nog minder gevoeld, geen geur of niets. Op nog geen 10 minuten was de ingreep gedaan. Zo zie je maar dat je niet altijd andere hun verhalen moet volgen, maar zoals ik ook zei, het is persoonlijk he.

    Toen de verdovings was uitgewerkt gisteren toen ik op de zetel lag, voelde ik wel wat vervelende pijn, maar dat heeft maar even geduurd, echt bloeden doe ik niet maar wel bruinige afscheiding.

    vandaag heb ik nog wat gerust en gaat het super met mij

    Dikke kus Elkexxx

  • Saskia

    Hoi Elke,

    Daar ben ik blij om!! Ik heb eergisteren de lisexcisie gehad en heb het precies hetzelfde ervaren als jij!! Absoluut geen pijn..

    Ik heb me van te voren echt heel erg druk lopen maken wat naar mijn idee absoluut niet nodig was. Ben wel benieuwd waar het aan ligt dat de een helemaal niks voelt en de ander praat over pijn.. Maar goed, is inderdaad erg persoonlijk.

    Nu afwachten op het volgende uitstrijkje!!

    Heel succes met wachten.. dat blijft toch vervelend..

    Groetjes Saskia

  • Ester

    Fijn te horen dat het goed met je gaat Elke! Saskia ik las jouw verhaal ook net, jullie hebben je er dapper doorheen geslagen! Ik heb precies dezelfde ervaring als jullie gehad. Misschien ligt het nog aan de diepte waarmee ze de lis uitvoeren.. zo zie je maar het is voor iedereen anders.. net als bevallen en net als de maandelijkse problemen..

    Doe het toch even rustig aan en als je wat doet.. dan wat leuks!

    Ik hoop op een goede uitslag voor jullie!

    Liefs Ester

  • carla

    ik duim voor jullie!