pap 4 cin 3

  • sylvia

    hallo dames

    ook ik zou hier graag mijn vraag plaatsten,

    beetje raar op tweede kerstdag,maar het laat mij niet los,

    ik ben 40 jaar en heb 2 kinderen van 13 en 15 jaar,

    bij mijn 5 jaarlijkse uitstrijkje werd er pap 4 geconstateerd en cin 3 ,en meteen werd al erbij gezegd dat het kwaadaardige cellen waren,

    daarvoor heb ik een paar dagen later een lis gehad,maar ook daarna was deze nog niet goed en ben afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest voor een exconisatie,

    ben nog niet helemaal opgeknapt,het heeft even zijn tijd nodig denk ik,

    6 januari krijg ik pas de uitslag,mijn vraag is aan jullie,wie zit er in hetzelfde schuitje

    en wie weet hoeveel kans er nu bestaat dat het nu wel goed is,en hoeveel kans er nu is dat nu toch de baarmoeder eruit moet,

    na de eerste behandeling was ik er echt van overtuigd dat het helemaal goed zat en durf nu nergens meer op te hopen,ik heb er geen moeite mee dat de baarmoeder eruit zou moeten ,en vraag mij ook af of ik daar nu zelf ook een keus in heb,ook al is de uitslag nu wel goed,hoeveel kans is er dat het naderhand toch weer terug komt,vandaar dat ik misschien nu zelf wel die keuze wil maken,

    kan en mag je dat dan ook zelf beslissen?

    ik vind het erg lang duren tot 6 januari …vandaar mijn vraag of er nog vrouwen zijn die in het zelfde schuitje zitten,en hoe en wat er bij jullie daarna is gebeurd,

    hele fijne feestdagen nog toegewenst voor jullie allemaal

    en al het goeds in 2009 toegewenst,

    liefs sylvia

  • Gerda

    Hoi Silvia,

    In juli kreeg ik de uitslag van het bevolkingsonderzoek. Zelfde uitslag als bij jou, pap 4 en cin 3. Ik heb ook een lis gehad, vreselijk vond ik dat trouwens! Na een paar dgn belde de gyn. om te vertellen dat het niet goed was en dat ik bmhk had. Na onderzoeken, scan etc was er voor mij geen andere optie dan een hysterectomie, volgens het AMC dan.. Naar Nijmegen gegaan en daar kwam ik nog in aanmerking voor een trachelectomie. (als je er meer over wilt lezen kijk dan even bij 1e controle na trachelectomie) Ik begrijp dat het voor jou niet echt een probleem is om je baarmoeder te laten verwijderen dus trachelectomie is dan geen alternatief.

    Volgens mij verwijderen ze niet zomaar je baarmoeder, dan moet er echt sprake zijn van kanker. Ik heb niet het idee dat ze dit preventief verwijderen als de uitslag goed is. Je zult wat vaker een uitstrijkje moeten laten maken en dan wordt je dus extra in de gaten gehouden. Die operatie is behoorlijk zwaar en zullen ze dus niet zomaar doen.

    Het wachten is idd vreselijk, mijn ervaring is trouwens dat ze bij een foute uitslag wel eerder bellen maar ik weet niet of dat voor iedere gyn. opgaat.. Zelf krijg ik de 6e ook de uitslag van het eerste uitstrijkje na de operatie.

    Dat je nog niet helemaal opgeknapt bent is begrijpelijk. Na de lis duurde dat bij mij ook even en volgens mij is de exconisatie een nog wat heftigere ingreep. Ook na de onderzoeken onder narcose waar ze een stukje weefsel weghalen was ik niet meteen weer fit.

    Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en sterkte deze dagen met wachten!

    Een heel gezond 2009 gewenst en laat nog eens horen hoe het je verder vergaat.

    Gr. Gerda

  • sylvia

    Hallo Gerda

    Ik ben blij dat je reageerd,ik kreeg al bijna het idee dat je de enigste bent,

    ook ik vond de lis vreselijk,en heb alles gevoeld ondanks de verdoving,

    ik moest 2 weken op de uitslag wachten en ook nu weer ruim 2 weken,

    ook omdat er kerst en oud en nieuwjaar tussenzit,

    ik heb op google gekeken wat hysterectomie en trachelectomie betekent

    want daar had ik nog nooit van gehoord,

    en als ik nu op google aan het zoeken ben en exconisatie tegenkom,lees ik dat je toch veel kans hebt dat het daarna dan weer goed,ik kom maar enkele mensen tegen bij wie daarna alsnog de baarmoeder is verwijderd,

    zelf ben ik positief ingesteld en ga er toch weer vanuit dat het een goede uitslag is,

    maar zoals ik al vertelde als alleenstaande moeder van 2 kinderen van 13 en 15 jaar en 40 jaar……nee heeft de baarmoeder voor mij geen doel meer ,en ben ik het liever kwijt dan rijk,en kan dat K woord toch maar niet uit mijn hoofd krijgen,

    ja klopt hoor …ik lees en hoor ook dat het een zware operatie is en ook de tijd erna zal niet meevallen,

    ook door nare gebeurtenissen zou ik dan ook echt alles verwijderd willen hebben,

    als de baarmoederhals niet wordt verwijderd ,blijf je houden dat je toch nog de 5 jaarlijkse controles krijgt,en voorlopig nog meer, ik vind het zo vervelend dat dat ook niet meer van mij hoeft,

    en daarbij kan het alsnog weer terugkomen,

    ik wacht natuurlijk rustig de uitslag af ,maar ga het zeker met mijn gyn. het erover hebben,

    als de uitslag goed is,denk ik dat je gelijk hebt en wordt de baarmoeder niet verwijderd,inderdaad dat gebeurt niet meer zo snel,

    de gyn. zal mij niet zo snel eerder bellen bij een verkeerde uitslag,omdat ze nu vacantie heeft…..ook fijn.

    Ik ben nu een week verder en heb nog steeds bloedverlies,ben erg moe en slap en heb koorts,misschien toch nog maar even bellen tussendoor.

    Lieve Gerda ontzettend bedankt dat je iets van je hebt laten horen,

    ik zal zeker voor je duimen en aan je denken op 6 januarie,en hoop dat het voor ons beide een goede uitslag zal zijn,

    ik hoop dat je het mij ook even laat weten hoe het met jou is gegaan,

    voor iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling en een heel gezond 2009 toegewenst,

    groetjes Sylvia

  • carla

    meiden,blijf positief,ik duim voor jullie!ze kunnen tegenwoordig heel wat…

    liefs

    carla

  • sylvia

    hallo carla

    bedankt voor je lieve woordjes,

    altijd positief proberen te blijven,

    iets grappigs is misschien om te vertellen dat ik vannacht gedroomd had

    dat mijn moeder niet langer kon wachten op de uitslag en het ziekenhuis heeft gebeld

    haar werd verteld dat de uitslag helemaal goed was,

    met die gedachte gaan we maar weer verder,

    een fijne jaarwisseling voor morgen toegewenst,

    gr sylvia

  • Gerda

    Hai Silvia,

    Hoe was je uitslag?? Hoop dat het allemaal goed is!

    Mijn uitslag was pap 2 en in mijn geval is dat goed. Ik heb nog wat geprikkelde cellen maar volgens de gyn. kun je ook niet anders verwachten na zo'n operatie.

    Nu hoef ik pas in mrt weer naar het ziekenhuis voor een scan en een uitstrijkje, heerlijk ff rust!

    Hoe gaat het met je bloedverlies en je moeheid?

    Laat je nog weten hoe het jou is vergaan??

    Gr. Gerda

  • sylvia

    Hoi Gerda

    Daar ben je weer,raar he ik lees nu elke dag het prikbord,

    gewoon om te weten hoe het er bij andere mensen aan toe gaat en ook om de verhalen te lezen hoe het met sommige mensen is afgelopen,

    jeetje wat zijn er veel vrouwen die verkeerde papjes hebben,

    ik ben ontzettend blij dat je uitslag goed was,ik was al bang dat het niet goed zat bij je,omdat ik maar niets kon lezen over jou,

    gelukkig kan je al vrij snel weer komen,toch goed dat ze het zo goed in de gaten houden,

    met mij gaat het nu eindelijk een beetje beter,ik heb veel pech gehad,

    ook omdat ik bij de lis echt 2 weken lang flink bloedverlies had en nu ook weer echt 3 weken lang heb gebloed,erg vervelend ,ik werd al 4 jaar niet meer ongesteld en vond dat wel prima zo,en nu liep ik alleen maar met maandverband omdat tampons niet mag,

    als gevolg van de exconisatie loop ik nu met een blaasontsteking,

    op de 22e werd ik geholpen en precies op de 1e nieuwjaarsdag zat iK op de eerste hulp,ik viel bijna van mijn geloof en was erg slapjes,ze dachten dat misschien wel mijn hp te laag was,nee ik had gewoon teveel gedaan en moest een stapje terug,

    nu nog moet iK er rekening mee houden dat ik het rustig aan doe,

    iedere keer als het teveel wordt ,word ik zo duizelig als een konijn en dat komt echt nog van de operatie,sinds afgelopen maandag ben ik uitgebloed,eindelijk en voel me nu toch wel wat beter,

    de uitslag was goed,maar ze kon mij geen pap of cin geven,wat ik erg raar vond,

    ik moet nu over een half jaar terugkomen,wat ik erg lang vind duren en had daarna toch nog even aan de assistente gevragen of het eerder kon,nee dat ging niet en had niet zoveel zin als de gync. vond dat het pas over een half jaar hoeft,raar hoor,

    de angst bij ons allemaal bestaat toch uit het feit dat het net zo hard weer terug kan komen,

    maar goed even een rare vraag misschien voor ons allemaal,

    denk nou eens hoe vreemd het in elkaar zit,

    er is mij verteld en heb ik gelezen dat zodra je als tiener zijnde met iemand naar bed gaat ,dit virus krijgt,daar loop je dan jaren mee rond ,en bij de een openbaart het zich en bij de ander niet,maar goed als je daar dus niets aan laat doen gaan we er uiteindelijk aan dood….toch,

    maar leg mij nou eens uit,

    GOD heeft ons toch geschapen als ADAM en EVA en wij hebben als vrouw zijnde toch als doel om kinderen op de wereld te zetten,en als mens ons voor te planten,

    maar als wij als vrouw zijnde deze verkeerde celletjes niet willen mogen we toch echt niet met mannen/jongens naar bed,want van daaruit krijg je het virus,

    en zonder dat komen er echt geen kindjes meer en plant niemand zich nog voor,

    snappen jullie het nog,

    is dat nu niet raar,ach ik zat zo eens te denken ,er gaat van alles door je hoofd,

    ook dit ,willen we dit niet,dan mag je met niemand gemeenschap hebben en dat is toch niet de bedoeling van Adam en Eva geweest,

    hebben jullie hier ooit bij stilgestaan,ik zal eens de vraag stelling aan mijn dochter meegeven voor de biologie juf en eens kijken wat zij hier van vind,

    Gerda ik ben blij dat je even reageert,nu weet ik hoe het met je gaat,

    let niet op het bovenstaande berichtje hoor,ik ben zo helemaal niet,

    maar ik vroeg het mij gewoon even af,

    zoals ik al vertelde ik moet gewoon even elke dag kijken op het prikbord hoe het met iedereen gaat en wens daarbij ook iedereen heel veel strekte toe,

    blijf positief,laat je niet gek maken en als er vragen zijn,

    gewoon op het prikbord plaatsten ,ik vind dat je daar veel aan hebt,

    liefs voor iedereen

    groetjes sylvia

  • carla

    sylvia,

    sterkte en ik leef met je mee

    veilig vrijen ja….kheb een dochter van 14 die wild is…inenten tegen de virus?kweet t niet…moeten we hier van leren??

  • sylvia

    hoi carla

    mijn dochter is 13,

    speelt nu heel erg …vriendjes,

    tja laatst hadden ze het er inderdaad over om vanaf de leeftijd van 13 jaar

    in te enten,maar de meningen waren hierover nogal verschillend,

    mocht dat komen ….dan zou ook mijn dochter daar aan mee doen,

    maar dan nog vind ik het goed en erg belangrijk datre uitstrijkjes

    gemaakt worden,

    ach moeten we hier iets van leren ,nee denk ik,

    het gebeurt nu eenmaal ,en het openbaart zich pas jaren later,

    en zelfs bij sommige niet,

    je denkt daar niet aan als je puber bent of als jonge vrouw,

    het is een vreemd iets,

    en af en toe zijn sommige dingen een beetje krom,

    bedankt voor je berichtje

    groetjes sylvia