Ook pap 3b geconstateerd

  • Saskia

    Hallo allemaal,

    Ik ben ook behoorlijk aan het sukkelen. Het begon een jaar geleden met elke maand terug kerende schimmelinfecties die met geen enkele behandeling over lijkt te gaan. Erg ( abnormaal ) veel afscheiding. Pijnijke steken in mijn onderbuik en voor 2 weken terug ineens een contact bloeding die ik nog nooit eerder heb gehad.

    Ik heb voor een half jaar terug al om een uitstrijkje gevraagd maar aangezien mijn leeftijd ( 22 jaar ) en de symptomen leek de arts zich geen zorgen te maken en was het niet nodig een uitstrijkje te laten maken.

    Toch vrat het aan me, het zat me niet lekker, de symptomen bleven en dus drong ik 2 weken geleden aan om toch een uitstrijkje te laten maken. Eergisteren hiervan de uitslag gekregen en bleek pap 3B te hebben. Wordt nu doorverwezen naar de gynaecoloog waar ik 20 Januari pas terecht kan!!

    Volgens de gynaecoloog moet ik ervan uitgaan dat het niks met infecties of dergelijke te maken heeft maar dat het echt onrustig weefsel is en dat zij dit de 20e met een lis weg willen halen. Ze heeft het over lange dunne naalden, verdovingen en branden en ben echt doodsbang.

    Loop de afgelopen 2 dagen als een zombie op mun werk en voel me echt een emotioneel wrak. Kan zomaar in janken uitbarseten en thuis ben ik ook al niet te genieten. Niks is goed, chagarijnig etc.

    Weet hier totaal niet mee om te gaan en zie er erg tegen op na al deze verhalen gelezen te hebben deze behandeling te ondergaan.. Bang voor pijn, bang voor weer een negatieve uitslag en bang dat ik misschien in de toekomst geen kinderen meer kan krijgen.

    Ik heb zelf 2 jaar geleden op afdeling gynaecologie stage gelopen als verpleegkundige en heb gezien hoeveel jonge meiden daar kwamen voor verschillende operaties zoals wertheim meigs ( alles verwijderen ) en dit beangstigd me nog veel meer!! Daarnaast ben ik 2 weken geleden ook nog een oom verloren aan K…. En ik ben zooo bang dat mij herzelfde zal overkomen..

    Is er iemand die me kan vertellen wat ik voor het onderzoek kan verwachten kwa pijn ed.

    Ondanks alle stress en toestanden wil ik toch iedereen alvast fijne feestdagen toewensen en bedankt dat ik hier me verhaal kwijt kan en mijn gal even kan spugen. Het wordt me deze dagen echt allemaal teveel.

    Groetjes Saskia

    22 jaar

  • dartchica

    hoi saskia

    ik heb deze ingreep ook gehad 2 jaar terug ze verdoven je baarmoeder wand

    je krijgt gelijders op je benen omdat ze gaan snijden en het meteen weer dichtbranden.

    het is natuurlijk geen leuke ingreep en de lucht maakte mij wat misselijk.

    maar meis ik was ook heeeeel erg bang en zenuwachtig en ben er ook doorheen gekomen !!!

    heel veel sterkte meis en rustig aan he ??

    je bent onder controle nu.

    ik heb eerst pap4 gehad en nu weer 3b en ze halen het bij mij nu woensdag weg onder narcose en ik mag gewoon zwanger worden dus denk dat dat voor jou ook geen probleem moet zijn.

    maar als je het zeker wil weten schrijf je vragen op en vraag ze aan je gyn.

    grtzzzzzz suus

  • sandra

    hoi saskia,

    ik ben zelf 27 jaar en heb ook om een uitsstrijkje gevraagd omdat ik buikpijn had en daar kwam pap3b uit met ernstige dysplasie. Verder ben ik drager van het hpv virus. De eerste keer werd er via een colopscopie wat weggehaald en toen dat niet voldoende bleek te zijn kreeg ik een lis. Bij mij gebeurde dat onder plaatselijke verdoving, niet heel pijnlijk maar ook niet prettig. Daarna weinig tot geen last gehad van bloedingen. Na twee weken moest ik terug komen en alles bleek goed te zijn. Nu houden ze mij 2 jaar in de gaten, het eerste jaar om de 3 maanden een uitstrijkje en het tweede jaar elk half jaar en als het dan goed is gewoon weer het bevolkingsonderzoek.

    Ik hoop dat je een klein beetje gerustgesteld bent door mijn verhaal. Weet je wat je voor ogen moet houden, dat je er in ieder geval ruim op tijd bij bent en dat het geen K….r is. Laat je niet gek maken door allemaal horrorverhalen!!!! Makkelijk gezegd he van mij???

    meid ik wens je evengoed fijne feestdagen en een gezond nieuwjaar

    liefs sandra

  • Saskia

    Hoi Sandra,

    Het is in ieder geval fijn om te horen dat het niet bij iedereen slecht afloopt zoals ik meerendeel op deze site lees. En het lijkt me alleen maar fijn dat je regelmatig gecontroleerd wordt nu.. Dan weet je iig dat het niet zover kan komen dat het wel K…. is!

    Ik kan ook eerder terecht heb ik vandaag te horen gekregen. Ipv 20 Januari kan ik nu al op 12 Januari komen, wel in een ander ziekenhuis. Bij mij wordt er wel meteen een lisexcisie gedaan omdat ze er zeker van zijn dat er weefsel zit wat niet goed is en dat willen ze zo snel mogelijk weg hebben. Eerst een onderzoek zou het alleen maar vertragen alsdus de gyn. Hoop dat het daarna weg is en blijft! Eerst maar eens 12 Januari afwachten en dan zien we wel weer.. Gebeuren moet het toch he!

    Bedankt voor je berichtje en ook voor jou alvast hele fijne feestdagen en een gezond 2009!

    Groetjes Saskia

  • debby

    Nou ik heb elke keer bloedingen gehad en heb steeds dat me menstruatie niet verloopt zoals hij moet lopen ik heb een maand of 3-4 een uitstrijkje gemaakt en nu voor twee weken geleden in een keer in snelle tijd naar pap 3b met ernstige dysplasie nu moet ik met spoed bij de gynecoloog komen ik weet dat het vrij zeer doet maar ik kan je gerust stellen je mag onder algehele verdoving dat kun je aanvragen vermoedelijk moet bij mij er alles uit en ik ben pas 35 ik ben zo bang voor dingen vooral ook omdat het in de familie voor komt en ik wil me zoon van nu bijna 14 nog zeer oud zien worden ik ben niet te genieten thuis lachen waneer ik moet huilen en andersom en veel huilbuien hoor en me humeur is beneden peil om het zo maar te noemen hoe gaan jullie er mee om want ik word er gek van veel buikpijn en nu begin ik ook nog met spugen nu weet ik niet of het daarvan komt hoop het niet maar je weet nooit nou ik wens iedereen sterkte en ben benieuwd of er nog iemnd reageerd op deze post

  • miranda

    Hoi debby.

    Ik sukkerl al de laatste anderhaalf jaar.De eerste keer hebben ze via een biopsie wat afgenomen zodat de wond de cellen op kan ruimen.Ben besmet met het hpv virus.De 2 de keer hebben ze grotere stukken afgenomen daar middel van zo`n lis.Daar hadden ze me van te voren niet voor gewaarschuwd dus lag te bibberen in die stoel toen.Na 3a4 maanden zaten er weer verkeerde cellen.Hebben nu met de gynocoloog maar beslist dat ze er alles uit gaan halen op me eierstokken na dan.

    Wel een wachtlijst van 3 maanden wat mij veelste lang duurt,vooral als je weet dat er iets in je lichaam zit wat er niet hoort te zitten.Weet dat het al wel een zware operatie word vooral nadien lange nazorg.Maar alles beter dan als je in de molen zo komen te zitten van bestralingen en chemo.

    Vrouwen blijven te lang met dingen lopen,mijn mening is geen schaamte en gelijk naar dokter als je het niet vertrouwd.

    Succes meid met alles.