Conisatie

  • Elke

    hallo,

    Ik ben Elke 29 jaar, gehuwd en zoontje van 4 jaar, ik heb over enkele maanden bloedverlies gekregen onregelmatig en pijn in de buik.

    Heb een uitstrijkje laten maken maar er waren toch een aantal afwijkende cellen gevonden waardoor ik een colposcopie moest laten doen. Nu dit is vorige week maandag gebeurd en gisteren maandag 8 december heb ik het resultaat gekregen. Er moet een stukje weggesneden worden.

    Ik weet helemaal niet wat dat is of het pijn doet en wat dan ook? Wie kan mij gerust stellen? of wat meer uitleg geven.

    Graag reactie op mijn mailadres

    Liefs Elkexxx

  • sandra

    hoi elke,

    ik weet niet precies wat ze bij je gaan doen maar ik ga ervan uit dat het een lis wordt. Het is op zich niet pijnlijk alleen de verdoving is vervelend. Ik heb 2 weken terug een lisbehandeling gehad en die is me 100 % meegevallen. Sterkte ermee en laat je wat horen?

    groetjes sandra

  • Mila

    Hoi Elke,

    Ik heb ook een conisatie gehad (een conisatie is iets anders dan een lis).

    Een conisatie is een operatie, waarbij je kunt kiezen voor algehele narcose of een ruggenprik. Ik heb een ruggenprik gehad (zeer tevreden over). Ze snijden een stukje weg en de bloedvaatjes kunnen daarna dichtgebrand worden. Het doet op zich geen pijn, je kunt wel last hebben van bloedinkjes/bloedingen. Je moet een paar weken rustig aan doen (niet werken, niet zwaar tillen etc.).

    Al met al is het mij ontzettend meegevallen. Vooral de ruggenprik. Direct na de operatie mocht ik eten en drinken en na een paar uur mocht ik al naar huis (ik moest wel eerst zelfstandig kunnen plassen vanwege de ruggenprik).

    Als je nog iets wilt weten, hoor ik het graag.

    Sterkte!

    Groetjes,

    Mila