pap 3b en nu lis encisie

  • Leontine

    Hoi Allemaal,

    Ben blij dit allemaal te lezen, ik ben 5 december aan de beurt om een stukje van de baarmoederhals weg te halen onder algehele narcose. Ze zeggen een encisie maar als ik het opzoek gaat dat zo met kleine verdoving en ik moet geheel plat.

    Wist ook niet wat ik daarna kon verwachten en ben blij te lezen hoe het jullie allemaal is vergaan. Is het heftig of valt het mee. Ik weet het nog niet.

    Ben wel zenuwachtig eerlijk gezegd.

    Ik had bij routine controle pap3b en moest binnen 4 weken geopereerd worden.

    Daar ben ik enorm van geschrokken. Wat heb ik nu werkelijk. Ik hoop dat de kweek goed uitvalt en ga maar van het positieve uit.

    Hoe is het vergaan met de dames die ook algehele narcose hebben gehad. Hebben jullie nadien veel pijn of bloedverlies gehad. En op sexueel gebied hoe hebben jullie dit ervaren.

    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Mij is het nl. zeer koud op mijn dak gevallen. Binnen een dag moest ik me bij gynaecoloog melden en 3 weken later MOEST het eruit. Waarom zo'n haast.

    Pff ik kijk op tegen volgende week vrijdag maar ben blij met jullie verhalen.

    Voor jullie allemaal sterkte voor nu en zeker in de toekomst.

    Groeten Leontine

  • sandra

    hoi leontine,

    ik heb toevallig vandaag ook een lis gehad en het viel me erg mee. Ik heb plaatselijke verdoving gehad en alleen de prik was vervelend maar verder niks. Snap ook niet dat je onder gehele narcose moet. Ik mocht na de ingreep meteen weer naar huis en heb vrijwel geen bloedverlies of buikpijn.

    sterkte meid, groetjes sandra

  • moonhopper

    Hoi leontine,

    Mij is het vorig jaar ook overkomen, een bevolkingsonderzoek uitslag met een pap 2 en toch doorgestuurd naar de gyn…vond ik raar! na een colposcopie,enkele biopten, en een inwendige echo, geadviseerd om een lis te laten doen, ook onder algehele narcose. De psychische kant van het verhaal heeft meer inpackt gemaakt op me als het lichamelijke. Weinig pijn( beetje menstruatiepijnen) wel een week of 5a6 redelijke vocht en bloed verlies,na de operatie en weer vreselijke slopende weken wachten(het alle ergste vond ik) de uitslag van de operatie: snijranden schoon, CINIII, tot over een half jaar!!

    Het zegt niks als je onder narcose gaat het ene ziekenhuis doe het anders dan het andere en ik vond een lekkere roes een goed plan!

    Inmiddels heb ik een pap 1 gehad, en nu een jaar laterzit ik hem weer te knijpen, ga morgen weer naar de gyn…..heb weer contact bloedingen! slik!

    sterkte op 5 december!Leontine schreef:

    >

    > Hoi Allemaal,

    >

    > Ben blij dit allemaal te lezen, ik ben 5 december aan de

    > beurt om een stukje van de baarmoederhals weg te halen onder

    > algehele narcose. Ze zeggen een encisie maar als ik het

    > opzoek gaat dat zo met kleine verdoving en ik moet geheel plat.

    >

    > Wist ook niet wat ik daarna kon verwachten en ben blij te

    > lezen hoe het jullie allemaal is vergaan. Is het heftig of

    > valt het mee. Ik weet het nog niet.

    > Ben wel zenuwachtig eerlijk gezegd.

    >

    > Ik had bij routine controle pap3b en moest binnen 4 weken

    > geopereerd worden.

    > Daar ben ik enorm van geschrokken. Wat heb ik nu werkelijk.

    > Ik hoop dat de kweek goed uitvalt en ga maar van het

    > positieve uit.

    >

    > Hoe is het vergaan met de dames die ook algehele narcose

    > hebben gehad. Hebben jullie nadien veel pijn of bloedverlies

    > gehad. En op sexueel gebied hoe hebben jullie dit ervaren.

    >

    > Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Mij is het nl.

    > zeer koud op mijn dak gevallen. Binnen een dag moest ik me

    > bij gynaecoloog melden en 3 weken later MOEST het eruit.

    > Waarom zo'n haast.

    >

    > Pff ik kijk op tegen volgende week vrijdag maar ben blij met

    > jullie verhalen.

    >

    > Voor jullie allemaal sterkte voor nu en zeker in de toekomst.

    >

    > Groeten Leontine

  • natasja

    Hoihoi Leontine

    Ik wil je heel veel sterkte wensen voor 5 december en neem ff lekker een paar daagjes rust,zodat je lichaam lekker tot rust komt en dan komt het allemaal goed.

    Logisch dat je je druk maakt,maar als je geluk hebt is het eenmalig eerst.

    Ik had pap 3b,cin 3 in januari,electroconisatie gehad onder plaatselijke verdoving,vorige controle had ik pap1 en vandaag kreeg ik ook weer de uitslag pap1.

    SUCCES!

    laat je nog ff weten hoe het verlopen is als je er later aan toe bent?

  • leontine

    Bedankt voor je duidelijke antwoord, ik wist nl niet precies wat me te wachten staat, nu een beetje inzicht. Helaas is het verzet naar 10 december, weer langer wachten. Ach ga er gewoon heen en geloof in de goede afloop.

    Laat je weten hoe het gegaan is

    GrZ leontine

  • leontine

    Hoi, Hoi,

    Nou daar ben ik weer, ik heb het dus 10 december ondergaan, weer beetjr bijgetrokken van de narcose, dat is voorbij. Maar heb nu nog steeds behoorlijke pijn, die meer aanwezig is, in de onderbuik en het vloeien is sinds vandaag alleen maar erger geworden, eerst was die redelijk transparant maar vandaag is het overgegaan in bloed???? Het is nu alweer 5 dagen geleden. Ik zal het nog ff aanzien anders maar eens contact opnemen met gynecaloog. Dus viel me mee de eerste paar dagen, maar wordt nu slechter, daar ben ik niet blij mee.

    Hoe is het jou daarna vergaan.

    Groeten Leontine