info

  • Maike

    Hoi,

    Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat de uitslag van mijn uitstrijkje PAP 3b is. Ernstige dysplasie staat op mijn verwijsbrief naar het ziekenhuis. Dus dat ga ik gelijk opzoeken op het internet. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen, want daar wordt ik niet vrolijker van. Maar misschien wel beter…

    Hierna lees ik jullie verhalen en ervaringen, maar bij een ieder is het waarschijnlijk weer anders… Ik weet niet goed wat ik nu moet denken, en wat ik ermee aan moet..

  • sandra

    hoi maike,

    ik heb 4 weken terug ook dezelfde uitslag gehoord als jij. Ik heb ondertussen al een colopscopie gehad en de uistlag daarvan was op zich positief. Er is nog wel een gedeelte wat weggehaald moet worden hoor en dat gebeurd donderdag. Ik begrijp precies hoe je je voelt hoor, maar het is nog goed te behandelen. Het wordt een spannende periode voor je maar blijf positief he!!!!

    sterkte liefs sandra

  • Maike

    Hoi Sandra,

    Bedankt voor je reactie. Ik moet pas 12 december naar het ziekenhuis. Dus dat duurt nog even. Misschien ga ik het wel proberen te verzetten dat ik eerder kan, want anders duurt het toch wel lang denk ik. Heel veel sterkte voor donderdag!

    Groeten van Maike.

  • sandra

    hoi maike,

    dat duurt inderdaad erg lang, zou het wel probere als ik jou was. mischien valt het allemaal wel mee, maar dat wachten is wel erg he?

    sterkte en ik bericht donderdag weer.

    groetjes sandra

  • Maroesjka

    Lieve Maike,

    ik zit in exact hetzelfde schuitje en ben blij dat jij deze vraag al gesteld hebt. Afgelopen maandag (24-11) belde mn huisarts en as vrijdag (28-11) mag ik me melden op de poli in het amc. Spoed zegt die vrouw nog. Vraag ik ernaar heeft ze het erover dat het zo druk is. Tsss daar wordt je lekker ontspannen van :s

  • Maike

    Hoi Maroesjka,

    Houd je me op de hoogte? Ik moet pas over twee weken, dus zo'n haast maken ze nog niet.. Het is wel fijner als je eerder kan, je kan het maar weer gehad hebben. Succes vrijdag en ik hoor graag hoe het geweest is. Kan ik me vast voorbereiden!

    Groeten Maike

  • Maroesjka

    Doe ik!

    grtz

  • Maroesjka

    Lieve Maike,

    ben vanmorgen naar de gynaecoloog geweest. Daar lig je dan met je benen in de beugels. Echt pijnlijk was het niet, wel vervelend. Speculum erin en kijken maar met de colposcoop. Ze hebben van de onderkant en de bovenkant van de baarmoedermond wat slijmvlies weggeknipt wat nu onderweg is naar het lab om verder te onderzoeken. Tijdens het knippen wordt je gevraagd even te hoesten wat je baarmoeder wat doet kantelen en je bent meteen een beetje afgeleid. Dankzij het hoesten was het niet echt pijnlijk. Persoonlijk vond ik vooral het idee dat ze in je gaan lopen knippen “enger”. Na het knippen maken ze het wondje dicht (hoe weet ik eigenlijk niet want ik keek in de lieve ogen van mn vriend) en is het gebeurd. Heb een beetje pijn in mn buik net alsof ik ongesteld ben.

    Wat ik er vooral van begreep is dat je je geen zorgen hoeft te maken over kanker omdat je er in dit stadium vroeg genoeg bij bent. Wat voor mij volgt is (in januari waarschijnlijk) een dagopname waar ze de onrustige cellen gaan verwijderen via de letz methode.

    Wat ik je vooral aanraad is iemand mee te nemen die lekker even je hand kan vasthouden tijdens het hele gebeuren en je daarna een beetje vertroeteld :) Tis toch een heel gedoe he.

    No worry's lieve maike!

    groetjes maroesjka

  • Maike

    Hoi Maroesjka,

    Zo, dat heb je dan alvast gehad he? Hoelang duurt het voordat je nu de uitslag krijgt? Mijn huisarts zei ook dat als het niet goed zou zijn dat ik er in ieder geval altijd op tijd bij zou zijn. Dus wat dat betreft zit het wel goed. Maar het idee dat deze cellen in mijn lichaam zitten is toch niet goed. Maar goed.. bedankt voor je reactie!

    Maike

  • Maroesjka

    Hi,

    over twee weken krijg ik telefonisch de uitslag van het lab.

    grtz