Hoi,
Ik ben Nicolette, 41 jaar en moeder van een 3-jarige dochter uit China.
Ik heb sinds 1999 een getransplanteerde nier, die het overigens prima doet!
Door de afweeronderdrukkende medicijnen die ik gebruiken moet heb ik zo goed als zeker HPV.
Een maand geleden had ik een week lichte bloedingen (ben met 41 jaar en al in de overgang geweest door medicijngebruik om afstoting van een getransplanteerde niet te voorkomen). De huisarts verwees me door naar de gynaecoloog. Uitstrijkje gemaakt en dat bleek pap 3b. Gisteren heb ik een lisexisie gehad (viel me echt reuze mee!).
Volgende week de uitslag.
Ik krijg ook de 18e november een waterecho, want de gyn. zag een soort wit streepje in/op (?) de baarmoeder tijdens de vaginale echo wat een klein poliepje kon zijn volgens haar. Maar maar later kwam dus die uitslag dus van het uitstrijkje…. Zou een en ander met elkaar te maken kunnen hebben?
Verder had ik een licht gevoel van buikpijn, alsof het een menstruatie was bij die lichte bloedingen. Zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat het op zeker een slechte uitslag zal zijn?
Na het lezen van veel berichten heb ik sterk de indruk dat een pap 3b meestal een cin 3 oplevert. Is dit correct of gewoon puur toeval?
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!
Nicolette