Levensstijl?

  • Adrienne

    Heb toch een vraagje aan jullie.

    Is er overeenkomst tussen je levensstijl en dat je het virus bij je is gebleven en niet is “opgeruimd” zoals ze dat zeggen bij de meeste vrouwen.

    Hebben jullie die dit lezen en inderdaad HPV hebben opgelopen ook gerookt, slechte voeding gehad, stress etc?

    Ik denk dat dat bij mij een rol heeft gespeeld dat mijn weerstand het daardoor niet gered heeft.

    Hoe gaan jullie er mee om en heb je als je je levensstijl hebt aangepast na een eventuele lis etc. een Pap 1 uitslag gekregen? of is het nergens afhankelijk van?

    Ik hoop op reactie, dit is iets wat me erg bezig houdt of ik zelf er iets aan kan doen. De gyn zegt doe normaal en leef je leven, dan denk ik dat is dat echt zo? Overdrijf ik als ik deze vragen heb?

  • rita

    Ik rook heel veel en denk ook dat het een van de reden is dat mijn lichaam de virus niet zelf heeft opgeruimd. Ik wil nu wel stoppen met roken want ben bang dat ik ook een andere vorm van kanker krijgen kan, zelfs ben ik nog altijd niet gerust met die hpv-virus in mijn lijf wat kan die nog met mijn lijf uitspoken. Wanneer ik helemaal hersteld ben van mijn baarmoederverwijdering wil ik wel met een gezonder leven beginnen en boven op mijn lijst staat STOPPEN MET ROKEN. Nu wil ik nog niet stoppen want zit de hele dag thuis en mag niets doen e

    n aldus heb ik weinig afleiding en dan is het stoppen met roken eens zo moeilijk.

    groetjes Rita

  • carola

    Hoi even reageren ik weet ook nog steeds niet of het virus nog in mn lijf zit maar ik heb nooit gerookt ik drink hooguit 2 wijntjes per maand voor de gezelligheid en eet over het algemeen gezond toch had ook ik het hpv virus dus ik weet niet of het aan de levensstijl ligt ?? mijn motto is nu dan ook geniet overal van je weet nooit wat je nog te wachten staat toch !!!!

    groetjes Carola

  • Natus

    Hoihoi Adrienne…

    Ik heb me dit ook vaak afgevraagd,maar ik denk dat je hier nooit een antwoord op krijgt.

    Je kan nog zo gezond willen leven dat is nog geen garantie dat je ``schoon`` en gezond blijft,ik denk dat je je leven zo lekker op jouw manier moet leven,zo voel je je het prettigst dus met de minste stress,da`s ook al wat.

    Ik heb wel gerookt in mijn leven,maar ben er alweer dit oud en nieuw 3 jaar af,drink geregeld een biertje,niet veel 1 of soms een halve als ie me niet smaakt..

    Je kan je lichaam toch niet inkijken,maar je kan een poging doen om zo gezond mogelijk te leven,ik ben gestopt met roken omdat ik het gehoest flauw was en het gestink ook….hahaha….ik ken een oude man hier die woont vlak achter ons,die is bijna 80…rookt als een ketter…heeft lymfklierkanker gehad met alle ellende die erbij hoort en is blijven roken als een ketter en nu is ie van de kanker helemaal af,al een jaar of 3 nu dus al best positief en rookt nog steeds als een ketter…

    niets is zeker,ik heb het ook maar naast me neer gelegd,eet genoeg groente en fruit,neem genoeg slaap,genoeg beweging en maar hopen op het beste…

    je leeft maar 1 keer en daar moet je van genieten…liefs natus!!!

  • Adrienne

    Inderdaad je weet het toch nooit, maar ik ben wel bewuster gaan leven ergens in mijn achterhoofd blijft het een beetje knagen. Komt gewoon dat ik 17 november weer een uitstrijkje krijg hè na mijn lis in juni, dus dat je denken “ wat voor slechts” heb ik uitgevroten dat het niet Pap 1 zoiets, ja stom hè.

    Voelt wel beter om gezonder te leven dat wel, geeft ook beetje rust.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Dank voor de reacties.

  • natasja

    Hoi Adrienne…

    Ik mag de 19e weer en dan krijg je toch weer de kriebels,ja klopt.

    Nou,gewoon positief blijven.

    x natasja oftewel natus….

  • Adrienne

    JNatus, ij ook succes! spannend weer hè. Is dit je eerste na de behandeling? volgens mij niet he, kan me herinneren dat je al een pap 1 had?

    Groetjes Adrienne

  • natasja

    Hoihoi…

    Nee,ik had een pap 1 een half jaar terug….maar nog ff en het is woensdag en dan een week ongeveer voor de uitslag en dan weet ik gelukkig voor de feestdagen waar ik aan toe ben.

    Als het nu weer een pap 1 is dan voel ik me denk ik weer een stuk zekerder en kan het wel weer een half jaar laten rusten…maar ja…dan moet ik hem wel eerst krijgen he?

    Ik wens jullie allemaal veel sterkte en ben benieuwd naar jullie uitslagen en ik duim ook voor jullie allemaal hoor evenals voor mijzelf.

    liefs natus

  • Adrienne

    Ja dat bedoelde ik dat je tijdje geleden had gepost dat je pap 1 had, dus nu de 2e keer gewoon weer pap1 daar gaan we vanuit!! Ik hoop ook op pap1 straks, dan kunnen we weer het nieuwe jaar wat zekerder in, ben in maart a.s. al weer 2 jaar mee bezig…ach wie niet op deze site ;-). Ik volg en duim voor je.

    Groetjes, Adrienne

  • Mila

    Hoi Natasja en Adriënne,

    Ik krijg 10 december weer een controle-uitstrijkje (mijn tweede na de conisatie) en het is net als de vorige keer gewoon weer PAP1. Jullie uitstrijkje is ook gewoon weer PAP1, er is gewoon geen andere mogelijkheid. Positief blijven denken!

    Succes!

    Liefs,

    Mila