bloedverlies

  • Toet

    Hoi allemaal,

    Voordat ik van wal steek wil ik meteen even zeggen dat ik niet wist op welk prikbord/forum mijn vraag het beste kon stellen… toch maar voor dit prikbord gekozen.

    Ik ben 28 en heb 2 jaar geleden mijn eerste uitstrijkje gehad (in het land waar ik woon is het elke 3 jaar vanaf je 25e) en alles was goed.

    Nu heb ik toch een klein probleempje wat me een beetje verontrust. En me ook wel voor schaam! Sinds kort heb ik een vriendje (joepie!), maar de eerste keer dat we met elkaar sliepen, begon ik dus te bloeden en het was vrij pijnlijk (ik voelde mijn baarmoedermond… klinkt beetje stom denk ik), en ik verloor vers rood bloed. Moet er hier wel bijzeggen dat ik net mijn mentruatie achter de rug had - maar dan nog, het zou geen vers bloed moeten zijn natuurlijk. De 2e keer was er niets aan de hand, maar gisteren bloedde ik weer, en nu was het oud ‘bruin’ bloed.

    Het gekke is dat ik een week voordat ik met mijn nieuwe vriendje sliep, een nachtje heb doorgebracht met mijn ex (wat we overigens wel vaker deden) en er was niks aan de hand - geen bloed, helemaal niets. Trouwens nooit gebloed met hem, twee jaar samen geweest. Met mijn ex heb ik nooit een condoom gebruikt, met mijn nieuwe vriendje uiteraard wel. Een paar maanden terug heb ik me laten testen op chlamydia omdat ik erg veel afscheiding had, maar er was weer niks aan t handje. Een SOA kan het haast niet zijn, of het moet er eentje zijn die er al jaren zit ofzo.

    Een paar JAAR geleden heb ik last gehad van vaginale atrofie (vaginisme) door onwijs veel stress etc, en bloedde ik dus ook tijdens en na de seks (mijn exman was een eikel - ook al ging het niet, toch gewoon doorgaan met als gevolg dus bloeden).

    Uiteraard ga ik Maandag meteen even langs de dokter. Ik vraag me af wat het is, misschien is die atrofie weer terug?

    Ik weet dat jullie me geen antwoorden kunnen geven, en misschien post ik dit ook wel op het verkeerde forum. Mijn excuses daarvoor, ik ben gewoon een beetje ongerust en wil even mijn verhaal kwijt en misschien de meningen van anderen even horen…

    Groetjes,

  • Adrienne

    Hoi Toet,

    Ik denk dat het het beste is om even langs de dokter te gaan en even laten nakijken, kan geen kwaad toch? Misschien neemt hij/zij wel een uitstrijkje, gewoon doen hoor, beter het zekere voor het onzekere denk ik dan maar, je komt niet voor niks op deze site terecht?

    Groetjes,

    Adrienne

  • Toet

    Nou, ik ben naar de huisarts geweest. Ze dacht eerst dat ik zwanger was, terwijl dat vrijwel onmogelijk is aangezien ik aan de pil ben én condooms gebruik, maar goed, ik in potje plassen en meteen testje gedaan. Negatief natuurlijk. Ze heeft me getest op alle mogelijke soa waar ik vorige week de uitslag van heb gehad; ook allemaal negatief. Nu zit ik nog te wachten op de uitslag van het uitstrijkje. Ze heeft me echt helemaal binnenste buiten gekeerd. Spannend hoor. Probeer maar niet teveel na te denken.

  • Adrienne

    Nou fijn toch dat je goed gecheckt wordt! het wachten is even vervelend natuurlijk maar ga uit van het positieve en niet te veel aan denken!

    Succes!!