vrijdag gaat mijn baarmoeder eruit!

  • rita

    dag allemaal,

    vrijdag aanstaande gaat mijn baarmoeder eruit en dat op eigen verzoek. Ik was het moe om altijd bij de uitzonderingen te horen. Eerst bij de huisarts voor het resultaat v.h. uitstrijkje. Hij zei dat ik onrustige cellen had maar geen paniek. Daarna bij de gineacoloog en vroeg hoe mijn vorig uitstrijkje van over 5 jaar was. Ik zei goed niks aan de hand. Dan zal nu ook wel alles goed zijn vertelt hij me. Maar nee hij had zich vergist, cin III en kreeg een conisatie. Daarna zal alles wel goed zijn zegt hij nog maar ook dat was niet waar de randen waren niet schoon. Het was al cancinoom in situ en dat zijn kankercellen! Hij wou nog eens een uitstrijkje maken maar ik wou die kankercellen zo snel mogelijk eruit aldus om een baarmoederverwijdering gevraagt. Daarop zei de gineacoloog dat het de beste oplosing is dan ben ik van alle miserie af . Nu hoop ik wel dat hij zich nu niet ook vergist!

    Laat komende week iets weten van de operatie.

    groetjes van Rita

  • carla

    verstandig besluit rita!komt nu vast wel goed.

    sterkte komende week

    liefs, carla

  • Monique

    Hoi Rita,

    Ik denk dat je zo de beste beslissing hebt genomen.

    Ik wens je heel veel sterkte toe en doe het rustig aan na de operatie.

    Het herstel is zeker zo belangrijk en helaas gaat dit zeker 6 weken duren.

    Nogmaals veel sterkte en laat nog wat van je horen.

    Groetjes Monique

  • Fanny

    Hoi Rita,

    Nieuw onderwerp dus kreeg ik geen melding. Je hebt de operatie intussen achter de rug, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan en kijk uit naar je update als je weer thuis bent. En inderdaad, rustig aan doen!

    Groetjes

    Fanny

  • rita

    dag allemaal,

    vanaf gisteren ben ik terug thuis.De operatie is goed verlopen . Ben nog wel heel moe maar heb geen pijn. Als ik wat fitter ben zal ik een uitgebreider berichtje nalaten.

    Bedankt voor de lieve reacties.

    p.s. ze hebben me een antwoord gegeven op mijn vraag, maar dat antwoord wisten we ook al!

  • Fanny

    Hoi Rita,

    Fijn, je hebt de operatie achter de rug, zit je als een berg tegenop te kijken he.

    Doe rustig aan, en sterkte met het herstel.

    Groetjes,

    Fanny

  • Monique

    Hoi Rita,

    Fijn dat de operatie goed is verlopen, het blijft altijd spannend.

    Ik vind wel dat je vlug thuis bent. Ik dacht dat je langer in het ziekenhuis moest blijven als ze je baarmoeder ook weghalen, omdat je dat een grote buikwond hebt.

    Blijkbaar is dat niet het geval, of je bent gewoon bere sterk.

    Doe het rustig aan de komende tijd en ik wens je heel veel sterkte toe.

    Ik hoop nog wat van je te horen als het wat beter met je gaat.

    Groetjes Monique

  • rita

    goeiemorgen allemaal,

    vanaf vandaag is het een week geleden dat ze me geopereerd hebben en alles gaat heel goed. Ik kan al zonder help uit mijn bed en uit de zetel komen.

    Alleen heb ik veel last van mijn darmen maar hoop dat dat ook snel voorbij zal gaan. Ik heb nog altijd niet veel eetlust, ben al 2 kilo afgevallen, dat is natuurlijk mooi meegenomen maar weet ook dat het niet gezond is, dat ik goed en gezond moet eten om goed te herstellen.

    Weten jullie hoelang de buik opgezwollen blijft? Mag ik zolang wandelen als ik wil of heeft dat zijn grenzen?

    In de kliniek heb ik aan de gyneacoloog gevraagd wat er nu met de hpv-virus gebeurt, hij kan niet meer aan mijn baarmoederhals komen. Daarop vertelde ze dat het mogelijk is dat de virus nu de vagina aantast maar die kans is slechts 1 op 1000. Ik word nu wel goed gecontroleerd en moest de virus weeral toeslaan ben ik er dan wel heel op tijd bij.(enfin dat hoop ik toch)

    p.s. ik weet wel dat ik van die rare zinsopbouw heb maar ik woon al meer dan 20 jaar in spanje en hier spreek en schrijf ik heel weinig nederlands.

  • Fanny

    Hoi Rita,

    Fijn dat het zo goed gaat. Die darmen ja, die vechten om de ruimte, zo zei mijn gyn het. Is erg pijnlijk maar gaat ook weer over. Hoe lang je buik dik blijft, hangt ook af hoe je geopereerd bent. Ik heb een verticale snee van schaambeen tot navel en het is een raar buikje gebleven.

    Na 3 weken kon ik m'n spijkerbroek weer dichtkrijgen. Bewegen is alleen maar goed, je lijf geeft zelf aan wanneer je teveel doet. Ik had erg de neiging om krom te lopen, moest ik echt op letten.

    Je zult denk ik het eerste jaar elke 3 maanden gecontroleerd worden, alleen maar een veilig idee he.

    Groetjes

    Fanny

    PS je zinsopbouw is niet raar hoor, begrijp je prima.

  • Monique

    Hoi Rita,

    Wat fijn om te horen dat het weer een stukje beter met je gaat.

    Die zwelling in je buik kan zeker nog even duren. Ik ben 6 weken geleden geopereerd en ik heb nog steeds een lichte opgezwollen buik. Na 4 weken werd het bij mij wel een stuk minder en kon ik ook weer mij gewone kleding aan. Het heeft mij er niet van weerhouden om stukjes te lopen buiten. Maar je moet goed naar je lichaam luisteren. In het begin kon ik maar kleine stukjes lopen en je moet zeker niet te veel doen. Ik merk nu in de 5de en 6de week dat het erg snel gaat. Ik voel me ineens veel beter en dan gaat alles natuurlijk ook veel makkelijker. Je houdt dan alles langer vol….het zitten en lopen dus.

    Maar nogmaals…luister goed naar je lichaam en je moet vooral niet te snel willen.

    Veel succes met je herstel.

    Groetjes Monique