Uitslag PAP 3A Cin1....?!?!

  • Renate

    Hoi hoi,

    Nou, ik heb de mooie uitslag gekregen dat het een CIN 1 was, bij PAP 3A.

    Ik was zoooooo blij, helemaal gelukkig!

    Maar nu is er 1 ding dat me een beetje zorgen baart en dat is dat de arts zei dat ik pas over een jaar bij hem weer hoefde te komen. Het was zo minimale afwijking dat het zelfs zichzelf nog zou kunnen herstellen.

    Maar is een jaar niet veelste lang?

    Dank je wel alvast!

    Groetjes

  • Adrienne

    Hoi Renate,

    Ik weet niet hoe oud je bent? als je nog jong bent bekijken ze het wel eens om te zien of het vanzelf weggaat omdat het een geringe afwijking is. Ik ben zelf 36 en had hetzelfde maar ben wel behandeld.

    Succes!

  • Renate

    Hoi hoi,

    Ik ben 30. Wist niet dat dat mee kon spelen?!

    Op zich klink ie wel geruststellend hoor….maar toch….beetje eng ;)

    Groetjes

  • Adrienne

    Beetje afhankelijk denk ik ook van de gynaecoloog. Je hebt een lichte afwijking, ze laten je echt niet lopen als het niet kan hoor ! Anders vraag je het toch nog eens na? succes!

  • Renate

    Hoi hoi,

    Nee, denk ook wel dat je gelijk hebt inderdaad. De arts zal me vast niet door laten lopen met iets dat zich op korte termijn slecht kan ontwikkelen…

    Ach je wordt een beetje sneller angstig na dit soort ervaringen, misschien ook wat voorzichtiger he. Zelf zou je denken: hoe klein en ontschuldig ook, eruit met dat zooitje ;) Maar voor een dergelijke arts is het dan toch weer minder ernstig dan dat wij/ik me in mn hoofd haal….

    Ik ben in ieder geval erg blij met de uitslag en hoop dat mn kinderwens op korte termijn vervuld kan worden. En daarna zien we wel weer verder!

    Dank je voor je reactie!

    Groetjes

  • Sandra

    Dag Renate,

    Je hoeft je geen zorgen te maken, hoor! De “onrustige” cellen groeien zowiezo ontzettend langzaam, vandaar dat je maar 1x in de 5 jaar een uitstrijkje moet laten maken. Het klopt dat een afwijking vanuit zichzelf kan herstellen, want het ruimt zichzelf al op, hoe dat kan lees maar op de sites. Dus nogmaal geen zorgen maken.

    Ikzelf heb ook PAP3A, vanmiddag krijg ik de uitslag of ik verder behandeld moet worden of dat ik terug moet komen over een half jaar tot een jaar, ben benieuwd!

    Heel veel sterkte gewenst en gewoon leuke dingen doen, hoor! Het leven gaat immers wel door!

    Groetjes Sandra