PAP 3A...tja, en nu?

  • Renate

    Hoi Brigitte,

    Dank je voor je bericht!

    Mooi om te horen dat je toch gezond een kind hebt kunnen krijgen!

    De arts heeft me hier ook al in gerustgesteld, gelukkig ;)

    Ik moet de colscopie uitslag afwachten …cin 1, 2 of 3….en dan zien we weer verder!

    Ik heb besloten dat ik er maar lekker om verder leef en me niet teveel zorgen maak. Er kan nog zoveel gedaan worden en ik heb nog geen kanker…..Eigenlijk krijgen we iedere keer een waarschuwing, dat kunnen vele mensen helaas niet zeggen ;)

    Ik wens je veel succes! Hoor graag van je!

    Groetjes

  • Brigitte

    Hoi Renate

    Ik moet morgen naar het ziekenhuis en dan gaat hij weer verder onderzoeken. Gelukkig kan ik snel terecht want dat wachten vind ik niks. Als ik wat weet dan hoor je weer verder van me.

    Groetjes Brigitte

  • tamara

    hallo ik ben ook een meissie met pap 3a hoe word je verder geholpen loop al een jaar met afwachten moet nu 23 dec naar het ziekenhuis toe eindelijk word er wat aan gedaan zijn er ook mensen die een spiraal hebben en ook pap 3 a hebben haal je hem dan weg of laat je hem zitten?gr tamara

  • judith

    Hallo,

    Heb je verhaal gelezen,omdat ik zelf ook pap 3a heb ben me dood geschrokken,een half jaar geleden had ik pap 2,en ben zelf nog maar 29 en heb een kindje,

    voor pap 2 heb ik een zalf gekregen had toen een infectie,en voor pap 3a heb ik niks gekregen,wel hebben ze een biopsie gedaan,ze hebben 2 stukjes uit mijn baarmoeder gehaald,ff geen prettig gevoel,en was doods bang,bang dat ik te horen zou krijgen,sorry mevr maar u heb kanker,maar bleek godzij dank dat het dat niet was,moest afwachten wat de uitslag was,en die bleek heeeel goed te zijn,geen kwaad aardige cellen,dus geen kanker,maar die cellen die er zitten zijn onrustig,dus rust houden,geen stress,of in paniek raken.

    moet over een half jaar teug opnieuw een uitstrijkje.

    Ik ben ontzettend blij dat het allemaal positief was,want we willen nog heel graag kinderen,en dat kan,heeft de gynocoloog bevestigd.

    Dus wees niet bang,het is voor 100% behandelbaar.

  • gies

    hoi

    Ik had ook pap 3a, ben 2 weken geleden bij gyn geweest. Heb ook een spiraal. De gyn heeft lisbiopt genomen daarbij zijn de touwtjes van het spiraaltje niet beschadigd. Spiraaltje kon dus gewoon blijven zitten :-)

    Weet niet of dit bij alle behandelingen zo is.

    Vanmiddag moet ik terug naar gyn voor de uitslag van het biopt. Ben, op zijn zachtst gezegd, toch behoorlijk nerveus. Ondanks alle geruststellende berichten dat alles goed te behandelen is.

  • gies

    updateje,

    Ben terug van de gyn. Uitslag was CIN III. Over 6 maanden terug voor nieuw uitstrijkje. Mijn gyn verwacht dat met de lisbiopt alles al weggenomen is.

    Toch wel geschrokken toen ze zei dat als ik onbehandeld zou blijven, de kans op kanker over 5 jaar toch zo'n 60% zou zijn.

    Daarom, doe altijd mee met het bevolkingsonderzoek. Ik had zelf helemaal geen klachten.

  • Brigitte

    JA helaas dames bij mij was het niet goed. We zijn nu 3 maanden verder en ben geopereerd alles eruit 6 chemo en 30 bestralingen gehad. Ik ben blij dat ik op mezelf vertouwd heb en niet op de gynaecoloog. Dus luister heel goed naar je lichaam.judith schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Heb je verhaal gelezen,omdat ik zelf ook pap 3a heb ben me

    > dood geschrokken,een half jaar geleden had ik pap 2,en ben

    > zelf nog maar 29 en heb een kindje,

    > voor pap 2 heb ik een zalf gekregen had toen een infectie,en

    > voor pap 3a heb ik niks gekregen,wel hebben ze een biopsie

    > gedaan,ze hebben 2 stukjes uit mijn baarmoeder gehaald,ff

    > geen prettig gevoel,en was doods bang,bang dat ik te horen

    > zou krijgen,sorry mevr maar u heb kanker,maar bleek godzij

    > dank dat het dat niet was,moest afwachten wat de uitslag

    > was,en die bleek heeeel goed te zijn,geen kwaad aardige

    > cellen,dus geen kanker,maar die cellen die er zitten zijn

    > onrustig,dus rust houden,geen stress,of in paniek raken.

    > moet over een half jaar teug opnieuw een uitstrijkje.

    > Ik ben ontzettend blij dat het allemaal positief was,want we

    > willen nog heel graag kinderen,en dat kan,heeft de gynocoloog

    > bevestigd.

    >

    > Dus wees niet bang,het is voor 100% behandelbaar.