Uitslag PAP 3A. Wat is het?

  • renate

    Hoi allemaal,

    Ik heb vandaag de uitslag gekregen van een routie uitstrijkje, mijn eerste, ben net 30 jaar en uitslag was PAP 3A.

    Nu lees ik zowel goeie als slechte gevolgen hiervan, wat natuurlijk logisch is.

    De gyn belde op, deelde het me mee, en ik werd doorverbonden naar de secrtaresse van de volgende gyn voor een afspraak voor verder onderzoek.

    Maar eigenlijk heb ik nu geen idee wat ik dus heb?! In het kort zei ze:“ Je hebt geen kanker, dat is zeker, maar we moeten nu wel gaan ingrijpen!”.

    Ok, geen kanker, wel ingrijpen? Mijn gedachten nu zijn: Heb ik ECHT geen kanker? En wat bedoelt ze met ingrijpen? Ik maak me doodsongerust!

    Kunnen jullie me hier meer over vertellen?

    Dank je wel alvast.

    Groetjes Renate

  • Renate

    Even als toevoeging op mijn eerdere geplaatste mail:

    Dit gaat misschien een erg vreemde gedachte zijn maar ik bedenk me nu de hele dag al dat ik eigenlijk blij mag zijn met het feit dat het uberhaupt nu geconstateerd is. Eigenlijk is het een flike waarschuwing zodat je kanker kan voorkomen toch?

    Dat hebben helaas niet alle mensen die gediagnostiseerd worden met deze ziekte….

    Wat is jullie gedachte hierover?

    groetjes Renate

  • Adrienne

    Hoi Renate,

    Je hebt wat onrustige cellen, ik heb ook die uitslag gehad, je krijgt wat onderzoeken en als het nodig is halen ze wat weefsel weg. Ik zal je aanraden om op deze startpagina even bij kopje “ Uitstrijkje van de Baarmoederhals” (links op pagina) en daaronder Het Uitstrijkje (pdf) te lezen, ik denk dat je dan gerustgesteld wordt, het is een goede uitleg waar ik ook heel veel aan heb gehad.

    Sterkte komt goed.

    Adrienne

  • carla

    ben het met adrienne eens,lees dat maar,heb ik ook veel aan gehad;en zo zie je maar weer het nut van een uitstrijkje;bij mij is alles goed nu,bij jou komt ook goed!

    liefs

    carla

  • schorr

    wat is het pap 3b

  • Adrienne

    wat pap 3b is bedoel je?

    Onrustiger dan 3a.