ernstige dysplasie

  • Donna

    Na een pap3a uitslag werd me gezegd over 6 maanden nog een uitstrijkje te laten doen. Na twee gesprekken op mijn initiatief met twee verschillende huisartsen aangedrongen op doorverwijzing naar gyneacoloog. Die heeft gelijk een lisexcisie gedaan en me gisteren gebeld met de uitslag: ernstige dysplasie, ik heb het ruim weggehaald,over 6 maanden op controle komen…Is dit gebruikelijk? Ik lees ineens allemaal van die nare verhalen op internet..

  • Mila

    Wat naar, meid!

    Ik had ook ernstige dysplasie (voorstadium baarmoederhalskanker). In maart conisatie gehad, in juni weer een uitstrijkje, in juli uitslag: ik ben weer schoon!

    Probeer je niet al te druk te maken. Het is een goed teken dat hij het ruim heeft weggehaald. Over zes maanden controle is normaal.

    Sterkte en laat je niet al te gek maken door de verhalen op internet.

    Groetjes,

    Mila

  • Poek

    Wat Mila zegt, maak je geen zorgen. Als het ruim weggehaald is dan gaat het helemaal goed komen.

    Toch kan ik wel begrijpen dat je ermee zit want het is emotioneel heel ingrijpend wat je is overkomen. Maar het is alleen maar normaal dat je bang bent. Langzamerhand zul je er overheen komen en dat mag best een tijd duren.

    Veel liefs en sterkte van Poek.

  • Mila

    Klopt wat Poek zegt: het is emotioneel zeer ingrijpend! Iedere vrouw (en partner?) heeft haar eigen tijd nodig om het uiteindelijk een plekje te kunnen geven.

    Sterkte, meis!

  • Adrienne

    Ik sluit me geheel aan bij Mila, sinds 11 juli j.l. kreeg ik ook de uitslag dat bij mij ook een lichte dysplasie (CIN I) nu wel weggehaald was want in januari was het niet helemaal geslaagd de lisexcisie.

    Je moet het inderdaad een plekje geven. Voor mij is nu een maand voorbij en ik merk dat het meer naar de achtergrond gaat, fijn is dat en echt het heeft tijd nodig en ik voel me echt weer goed en happy. Voor mij is het meer emotioneel dan fysiek, ik ga weer volleyballen maandag “ ik doe weer mee”….

    In november heb ik weer controle dmv uitstrijkje is normaal.

    Sterkte hoor!

  • carla

    ook ik moest na zelf aandringen een behandeling ondergaan…helaas moet je blijkbaar in nederland voor jezelf opkomen!goed dat je dat gedaan hebt en geen half jaar gewacht hebt!

    sterkte en alles komt goed meid,bij mij ook goed gekomen

    gr carla

  • Natus

    Hoihoi Donna,

    Ik had ook begin dit jaar ernstige dysplasie(cin III)en pap 3b,na een electroconisatie hebben ze ook ruim weggehaald.

    Na een spannende periode kreeg ik weer een controle uitstrijkje en ik had weer pap a,oftewel alles schoon.

    Ik sluit me daarom volledig bij de mensen hierboven aan,ook al is het spannend en zit het in je hoofd op de achtergrond met alles wat je doet…geniet lekker van het leven en probeer er niet zo mee te zitten(al is het niet altijd gemakkelijk).

    Je staat nu de eerste tijd onder controle,dus mocht er iets zijn met je volgende uitstrijkje,zijn ze er nog weer ruim optijd bij..

    Maar voor hetzelfde geld is het weer okee…ik ben weer helemaal toppie,werk weer elke dag al denk ik ook wel eens,ben benieuwd wat de uitslag van mijn volgende uitstrijkje zal zijn in november…maar dan denk ik gewoon: Dat zien we dan wel weer..

    Je moet proberen je niet te druk te maken en als je een half jaar te lang vind duren voor een nieuwe uitstrijk,vraag je gewoon over een paar maand nog eens voor een tussenuitstrijkje.Als je je er wel te veel mee bezig blijft houden,al is het dan voor je eigen gemoedsrust.

    Ben blij voor je dat alles weg is.

    liefs natasja