Carcinoom In Situ

  • Flore

    Beste allemaal,

    Vanmorgen de uitslag van mijn lis gehad.

    Het was niet goed. De arts snapte eigenlijk zelf niet dat mijn pap een 3b had aangegeven. Want wat ze in het weggenomen weefsel aantroffen was een carcinoom in situ. Oftwel kwaardaardige tumor die (goddank) ingekapseld zit.

    Als het allemaal goed is is alles weggehaald. Maar het idee dat ik dus al veel verder was met mijn voorstadium van is eng.

    Ik vroeg ook nog of we dit in CIN konden uitdrukken, misschien puur om mezelf gerust te stellen, maar dat was dus niet het geval.

    Ik ben opgelucht over het feit dat het eruit is, maar ben diep in mijn hart enorm geschrokken.

    Ben bijna dertig en heb twee kindjes…. die is niet het nieuws waar ik op zat te wachten.

    Over twee maanden terug. Dan weer een uitstrijkje en kijken of het een pap1 geworden is.

    Laten we daarvoor gaan!!!!

    Liefs,

    Flore

  • Poek

    Dag Flore,

    Ik heb die diagnose in 1987 ook gehad, carcinoma in situ. Toen was ik 37. De artsen waren toen nog niet zo meedeelzaam om goed uit te leggen wat het was. Ik kreeg alleen maar een beetje zachtaardig geknor te horen van “niets aan de hand, komt allemaal goed”. Na een conisatie en veel controles is het inderdaad allemaal goed gekomen. We zijn nu 20 jaar verder en niets aan de hand op dat gebied.

    Ik hoop dat je wat sterkte uit mijn verhaal kan putten.

  • carla

    komt allemaal goed flore!

    liefs carla

  • Natus

    Hoi Flore..

    Wat fijn voor je dat het zo goed is uitgepakt en dat het ingekapselt zat.

    Hoop voor je dat je uitstrijkje pap a is en is dat niet het geval,nou dan zijn ze er nu ruim optijd weerbij dan, probeer je niet te druk te maken en geniet lekker van je kinderen.

    Je staat onder goede controle,dus probeer daar vertrouwen in te hebben.

    Ik weet dat dit heel wat met je doet,vooral dat denken maar ik vind ondanks dat het een mindere periode uit mijn leven was,je gaat dingen ook weer anders en waardevoller bekijken en probeert meer te genieten van alles.

    Ik besef nu ook,dat ook al heb je dit nu eenmaal gehad,het nog niet wil zeggen dat het ook ooit weer terugkomt.

    Het raakt vanzelf verder op de achtergrond en dan ben je er neit zoveel meer mee bezig.liefs natasja