ongesteldheid na conisatie

  • petra

    Hallo,

    Op 9 mei heb ik een conisatie gehad en heb daarna tot de 17 mei last gehad van bloedingen, tot mijn verbazing werd ik de 21 mei ongesteld, dus weer bloeding.

    Op 16 juni werd ik het weer en ik dacht, zit lekker op schema.

    Jammer da,; vervolgens werd ik ongesteld op de 25 juni, 8 juli en tot mijn stomme verbazing vandaag al terug.

    Ik heb mijn gyn..gebeld en die zei dat dit normaal is omdat door die conisatie je hormonen een beetje in de war zijn.

    Ik slik op dit moment ijzertabletten en tabletten om mijn bloeddruk te verhogen, want ik voel me zo slap als een pudding.

    Wie herkent dit …???

    Groetjes Petra

  • Poek

    Nou, dat je zo slap als een vaatdoek bent met al dat bloedverlies is niet zo gek zeg. Met alle eerbied voor de geneesheren, maar het is lulkoek dat die gynaecoloog zegt dat je hormonen in de war raken door een conisatie. Een conisatie heeft helemaal niets te maken met je hormonenhuishouding. Er zitten geen hormonen in je baarmoederhals, hooguit extra zuren om het geheel schoon te houden.

    Ben je al naar je huisarts geweest met dit verhaal? Ga maar gauw doen anders en laat hem/haar dan even bellen met die gynaecoloog.

  • Mila

    Hoi Petra,

    Of het iets met hormonen te maken heeft, weet ik niet. Ik weet wel dat je lichaam na een conisatie van slag kan zijn. Dat was bij mij ook het geval (niet zo erg als bij jou denk ik).

    Maar als je het niet vertrouwt, gewoon weer de gyn bellen. Of heb je dat al gedaan?

    Groetjes,

    Mila

  • Flore

    Hoi Petra,

    Inderaad goed alert blijven op je eigen lijf hoor.

    Zie mijn post lisexcisie. Ik heb een fikse nabloeding gehad doordat er een klein vaatje gesprongen was.

    Wie weet zijn het bij jou ook kleine bloedinkjes die ze met dichtschroeien heel makkelijk kunnen verhelpen.

    Ik weet het natuurlijk niet en wil je ook niet bang maken, maar het is zeker iets wat je goed in de gaten moet houden.

    Liefs,

    Flore

  • petra

    Hallo,

    Bedankt voor jullie reacties…

    Ik heb op dit moment nog niets ondernomen, maar wacht mijn volgende ongesteldheid af…is die gewoon rond de 28 dagen en gewoon dan laat ik het even zo…maar komt hij weer na 10à 14 dagen dan ga ik toch eens langs de huisarts.

    Het gekke is eigenlijk als ik ongesteld wordt dan is het eerst donkerbruin en na één a twee dagen gewoon bloedverlies.

    ….Was is soms maar een mannetje….. :-)

    Petra