Lisexcisie

  • Flore

    Hallo allemaal,

    Afgelopen maandag (14 juli) heeft de gyn onder algehele narcose (zoals hij zelf nodig vond) een lisexcisie uitgevoerd na een pap3b uitslag.

    Nu ben ik twee dagen verder en ik vloei enorm. Echt het stroomt er met momenten uit.

    Is dit normaal?

    Echt pijn heb ik niet.

    Wel vertelde de gyn me dat hij veel weg heeft moeten halen en dat het er onrustig uit zag.

    Ik begin me ernstig zorgen te maken. Kunnen ze bij een pap3b uitslag via een lis alsnog kankercellen vinden?

    Ik moet nog twee weken wachten op de uitslag en moet dan bij de gyn komen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Dank jullie wel alvast

    Liefs,

    Flore

  • Adrienne

    Hoi Flore,

    Ik heb ook maand geleden lis gehad en had na een week wat bloeding dat een week duurde, het stroomde er niet uit dat niet. Ik had wel de poli gebeld maar het hoort erbij. Wat ze wel zeggen is dat als je meer vloeit dan bij een normale ongesteldheid dat je even belt gewoon om zeker te zijn. Kan komen daar er veel weg is gehaald dus dat de wond groot is dus dan vloei je meer….maar als je ongerust bent bel je toch even met de gynaecoloog of assistent?

    Succes!

    Adrienne

  • Bianc77

    Hey Flore,

    Ik heb 7 juli dezelfde behandeling gehad..(11 dagen geleden)0

    En ook onder algehele narcose..

    De eerste 2 dagen viel het vloeien wel mee, Maar dat kwam denk ik door die oplosbare tampon..die het tegen hield.

    Daarna vloeide ik heel erg schrok er allemaal van.2 dagen was het weer minder en nu vloei ik weer meer. maar ik merk wel als je niet genoeg rust dat het dan ook erger wordt..

    Dus ik denk dat het bij iedereen verschillend is..

    En als je het echt niet vertouw dan zou ik de gyn opbellen!!

    Heel veel sterkte,

    xje Bianc

  • Flore

    Beste allemaal,

    Dank voor de berichten.

    Het vloeien werd alleen maar erger en uiteindelijk ben ik via de huisartsenpost naar de EHBO van het ziekenhuis gestuurd.

    Daar aangekomen bleek mijn hb drastisch gezakt te zijn en hebben ze wat testen gedaan. Met een speculum opnieuw naar de baarmoedermond gekeken en ook een inwendige echo gedaan.

    Raar was dat die gyn dacht dat het om een eventuele miskraam zou gaan.

    Dat bleek na een test natuurlijk niet zo te zijn.

    Uiteindelijk een aantal uur later naar huis gestuurd met de pil microgynon 50. Die moest ik twee per dag nemen voor 5 dagen en dan zou het beter moeten zijn. Maar de stolsel die op dat moment verloor waren ter grootte van tennisballen.

    Om elf uur 's morgens weer thuis. En om twee uur wederom contact opgenomen met het ziekenhuis. Dit keer mijn eigen gyn aan de telefoon gekregen. Ik moest meteen weer komen.

    Mijn hb was inmiddels 5.2. Acuut werd er gekeken en wat bleek was dat er een vat was gesprongen in het gebied van de lis.

    Ben direct naar de ok vervoerd en onder narcose is alles opnieuw dichtgebrand. Nu thuis. Ben nog slap van het bloedverlies en vind het schandalig dat het zo lang geduurd heeft voordat mijn klachten serieus werden genomen. Gelukkig dacht mijn gyn er ook zo over en die heeft zijn collega er op aangesproken. Volgende week op controle komen.

    Ik vloei nu helemaal niet meer. Enkel nog wat bruin slijm.

    Gelukkig is alles goed afgelopen.

    Liefs,

    Flore

  • carla

    pff flore…

    ik hoop dat je gauw aansterkt,en knap dat je steeds gebeld hebt!

    xx

  • cinthia

    Hallo mede lotgenoten,

    In 2006 heb ik ook een lisexcisie ondergaan en zag er erg tegenop, achteraf is t allemaal mee gevallen een bleef onder controle.

    De eerste 2 controles waren normaal maar helaas nu in december 2008 heb ik te horen gekregen dat ik een uitslag heb van pap 3a2 en weer een colposcopie moet ondergaan. Ik ben pas 25 en wil ooit nog kinderen, weet iemand of dat nog kan na misschien wel 2 keer een lisexcisie ?

    Groetjes: Cinthia.

  • Flore

    Hoi Cinthia,

    Het ligt er volgens mij aan hoeveel ze moeten wegnemen.

    Bij een colposcopie is dat nog niet zo veel dacht ik, maar bij een lis iets meer. Ik weet dat je na twee keer een lis in principe gewoon nog kinderen kan krijgen. Na een derde weet ik het niet.

    Mijn gyn vertelde me toen in ieder geval dat ze altijd zo sparend mogelijk proberen te opereren.

    Ik zou het in ieder geval zeker voorleggen aan je gyn.

    Heel veel sterkte ermee….

    Liefs,

    Flore