Uitslag

  • Mila

    Ik heb vijf jaar geleden mijn laatste sigaret gehad. Ik heb hem voor de helft opgerookt en uitgedrukt. Daarna heb ik nooit weer een sigaret aangeraakt en dat ben ik ook niet van plan.

    Ik voel me sindsdien veel beter: voor de conisatie was ik topfit (ik deed een paar x per week aan spinning en ik zwom/zwem) en dat is (voor mij) een veel prettiger gevoel dan het gevoel dat een sigaret mij op het laatst gaf.

    Ik ben dus van het ene op het andere moment gestopt en het enige waar ik last van heb gehad, waren mijn longen. Ik was ook niet chagrijning of zo. Ik had heel duidelijk een keuze gemaakt waar ik voor meer dan 100% achter stond.

    Het schijnt dat roken je PAP ook kan beïnvloeden toch?

  • Adrienne

    Ja roken schijnt het te versnellen ivm je immuunsysteem (met hpv dan) die aangetast wordt maar ook dat is niet glashard bewezen, heb het nog aan de gyn gevraagd die zei ook je kan je history niet meer veranderen, leef gewoon en doe gewoon.

    Ik was benieuwd hoeveel op dit forum er roken, en ik lees regelmatig dat er gerookt wordt. Ik rook namelijk wel en moet ook stoppen, niet veel paar sigaretjes na het werk maar toch. Was al een maand gestopt en weer beetje begonnen. Kan het laten maar als er wijn bijkomt neem ik er eentje.

    Oke groetjes!

    Adrienne

  • Donna

    Na een pap3a uitslag werd me gezegd over 6 maanden nog een uitstrijkje te laten doen. Na twee gesprekken op mijn initiatief met twee verschillende huisartsen aangedrongen op doorverwijzing naar gyneacoloog. Die heeft gelijk een lisexcisie gedaan en me gisteren gebeld met de uitslag: ernstige dysplasie, ik heb het ruim weggehaald,over 6 maanden op controle komen…Is dit gebruikelijk? Ik lees ineens allemaal van die nare verhalen op internet..