VREEMD NIEUWS

  • Sylke

    Op 19 juni kreeg ik van mijn huisarts te horen dat mijn uitstrijkje niet goed was. Pap 4. Op 26 juni ben ik naar de gynaecoloog gegaag voor een colposcopie en een evt. conisatie. Conisatie was niet nodig en de gynaecoloog was verrast dat ik een pap 4 had terwijl alles er heel goed en rustig uit zag. Toch maar 2 biopten genomen. Op 10 juli kon ik, met het hart in mijn keel, terug komen voor de uitslag.

    Wat blijkt nu, ze kunnen niks meer vinden!! De gynaecoloog was hier heel rustig onder en zei dat er mogelijk een vergissing gemaakt was. Hij heeft een nieuw uitstrijkje gemaakt en nu moet ik weer 2 weken wachten voor de uitslag binnen is. Dus 25 juli weer terug.

    Ik krijg er langzaam het heen en weer van. ‘Wie heeft ook zo’n ervaring?

  • Poek

    Misschien moet je het even melden aan je huisarts. Als er een vergissing in het spel is dan is dat zeer kwalijk. Ik wil niet zeggen dat het de huisarts zijn schuld is maar misschien kunnen zij het laboratorium er van in kennis stellen dat er ergens schinbaar een vergissing is gemaakt.

    Wel goed dat jouw gynaecoloog zo gedegen te werk gaat.

  • Sylke

    Hoi Poek,

    Ik ben inderdaad direct naar mijn huisarts gegaan en haar het hele verhaal voorgelegd. Zij weet eigenlijk ook niet goed wat ze met het verhaal aan moet. Ik zelf heb zoiets van, als dadelijk blijkt dat alles uiteindelijk toch in orde is, dan sluit ik dit hoofdstuk heel gauw af. Maar ik weet wel dat je vertrouwen in de wetenschap een behoorlijke knak krijgt.

    We hebben er eigenlijk ook al grapjes over gemaakt. We zijn momenteel aan het verbouwen en mijn man zei al: woonde we maar in Amerika dan hadden we de verbouwing allang weer terug verdiend! Maar jah, alle gekheid op een stokje, we zijn wel weer mooi 2 weken verder.

    En elke keer weer die 2 weken, waarom kan dat niet gewoon in 2 dagen.

    We houden in elk geval de moed erin en zien wel hoe het afloopt. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

    Sylke

  • Sylke

    Daar ben ik weer,

    Gisteren een telefoontje van de gynaecoloog gehad met de mededeling sdat de uitslag van het laatst genomen uitstrijkje pap 3a is. Toch alweer 2 stapjes minder als de pap4 waar alles mee is begonnen.

    Op 4 september mag ik me melden in het ziekenhuis voor een lisexcisie. Eerlijk gezegd ben ik'“blij” met deze uitslag. Nu wordt tenminste de koe bij de horens gepakt en gebeurd er ook daadwerkelijk iets. Maar nu eerst heerlijk op vakantie en het verstand eens even op 0 zetten. Ik zal jullie wel op de hoogte houden, maar kom hopelijk niet meer voor vreemde dingen te staan.

    Sylke

  • carla

    geniet van je vakantie

    xx carla

  • Sylke

    Zal ik zeker doen! Ik neem alvast een roseetje op de goede afloop.

    Sylke