conisatie gebeurd en nu afwachten

• sevda

hoi allemaal,

ik moest er een tijdje tussenuit heb hele zware emotionele dagen achter de rug gehad, eerlijk gezegd ze gaan door alleen probeer ik van ze weg te rennen.

ik heb een second opinion gekregen van het NKL AVL over het lisexcisie weefsel. en daarin bleek echt dat er AIS cellen in waren teruggevonden ofwel de ware kanker cellen.

het blijkt nu eigenlijk dat ik niet in de voorstadia van baarmoederhalskanker zit maar al in het kanker stadia.

zeer moeilijke dagen. emotioneel probeer ik nog steeds mijn stukken ziel op te rapen.

ik zou binnen 3 weken een conisatie krijgen maar al binnen een week hebben ze het gedaan. afgelopen vrijdag hebben ze geopereerd heb voor complete narcose gevraagd. operatie duurde langer en moeilijker dan gedacht. moest een dagje in het ziekenhuis blijven misschien langer. maar 1 dag was voldoende.

mijn baarmoeder en baarmoedermond zijn twee keer groter dan normaal het te verwijderen weefsel was veels te groot en daardoor moest ik onder controle gehouden worden.

volgende week krijg ik telefonisch te horen of het weefsel nu goed is en of er toch AIS cellen in voorkomen. als dat laatste het geval is moet ik na de uitslag binnen twee weken alles laten verwijderen. die mogelijkheid is niet gesloten.

was nog nooit zo zenuwachtig geweest, nooit. maar volgens mij ben ik emotioneel zo vol en heb alles in me gekropt dat ik zeker weet dat ik binnenkort een zenuwinzinking krijg.

het is niet alleen de ziekte maar de omstandigheden. dit ziekte was het enige wat ik nog aankon. probeer sterk te staan, probeer te lachen. moet wel met 2 mooie kleine kinderen.

ik heb nooit aan god gevraagd waarom ik. heb altijd gedacht alles heeft een reden en een betekenis. komt goed zeg ik tegen anderen maar liegen kan ik niet tegen mijzelf.

heb nog pijn en slik elke dag zware pijnstillers. mijn menstruatie na de lisexsisie was zeer zwaar was hondsziek. eind deze week moet ik weer menstrueren, weet niet wat me te wachten staat. zware dagen komen tegemoed.

• Mila

Jeetje zeg Sevda wat heftig!

Weet even niet zo goed wat ik moet schrijven.

Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel!

• Poek

Lieve Sevda,

Zware tijd voor je, meid. Maar het zou me zo maar niets verbazen dat je toch meer aan kunt dan wat je nu in je wanhoop denkt. Je bent in ieder geval in goede handen nu het AVL er ook bij betrokken is. Heel verstandig dat je daar een second opinion hebt gevraagd.

Het lijkt me wel dubbel zo moeilijk voor je omdat je je natuurlijk voor je twee kindjes probeert groot te houden en voor ze moet zorgen terwijl je je helemaal klote voelt en waarschijnlijk nergens zin in hebt.

Ik kan de zorgen niet bij je wegnemen lieverd maar geef je hierbij een dikke knuffel.

Liefs van Poek.

• sevda

hoi poek,

ik moet me sterk houden. volgens mij ben ik geeslelijk toch wat sterker dan lichamelijk… of kan ik het goed onderdrukken.. ik heb een zeer hoge pijngrens en in dit situatie helpt het me mee.

over een paar uur krijg ik de uitslagen te horen ben erg zenuwachtig. ik laat het jullie wel weten..

lieverd het gaat om de morele steun die jullie mij geven.. het is iets dat ik moeilijk accepteer in mijn omgeving want zij weten niet hoe het voelt om in onze sutatie te zitten. ik voel me onbegrepen, wetend dat zij toch zo hun best doen..

gelukkig heb ik deze website nog gevonden en kan ik mijn verhaal kwijt bij jullie en wissel ik van verhalen, gevoelens, emoties en ervaringen. het is heel anders om met lotgenoten te praten over je gevoelens.

meer heb ik echt niet nodig… jullie steun en kalmeerende woorden zijn voor mij goud waard

knuffels

• rita

hoi Sevda,

heb je al het resultaat gekregen? Ik heb verleden vrijdag ook een conisatie gehad en moet 6 weken op het resultaat wachten. Ben niet erg zenuwachtig maar er zijn toch dagen dat ik twijfel over de goede afloop.

Men zegt altijd geen nieuws is goed nieuws maar had toch graag nog iets van je gehoord.

groetjes Rita

• Adrienne

Hoi Sveda,

Hoe gaat het met jou?

Groetjes,

Adrienne