Ik zit in het voorstadium van baarmoederhalskanker. Is het heel sterk aangeraden om nu het roken te laten?
“Ze” zeggen dat het er iets mee te maken kan hebben. Maar dat zeggen ze van elke kwaal die je hebt. Ze gooien het meteen op het roken. Dat zijn de nieuwe richtlijnen die artsen hebben. Ze moeten iedereen die naar binnen stapt meteen naar sigaretten roken vragen. Hype, gaat wel weer over. Natuurlijk is het niet goed voor je, maar als je in een stressperiode zit kun je beter een sigaret opsteken dan de schone asbakken uit frustratie naar iemand z'n hoofd te slingeren.
Stoppen met roken is altijd beter dat weet iedereen, alleen in ons geval helemaal zeggen ze, het is toch je weerstand om zeep helpen met roken en er zijn onderzoeken geweest dat door roken de cellen die moeten vechten tegen de verkeerde cellen lam worden gelegd….ik ben ook een roker niet veel maar rook wel, ook dat zal ik moeten laten en ben ik al mee bezig….
hallo daar,
Jah ik vraag me ook af hoe dat zit. Tuurlijk is het goed om te stoppen dat heb ik vorige week ook meteen gedaan nadat ik hoorde dat ik pap 3a had. Maar vraag me af of af en toe een peukje niet wat beter is voor de stress op dit moment.. Nah jah alles stoppers in ieder geval succes en sterkte want het is niet makkelijk GRRRR
Groetjes Denise
Lieve Denise,
Tuurlijk is stoppen beter, maar niet nu. Zorg nu eerst dat alles in orde komt, met eventuele behandeling. Daarna ga je stoppen. Op die paar weken komt het nu ook niet meer. Afgesproken?
Pak die sigaret nu maar gewoon en geniet ervan. (Rook er eentje voor mij mee, ben al vijf jaar gestopt)
Sterkte meis,
Nicole
hallo nicole,
Nou als ik rook dan rook ik er ook eentje voor jou!! Wat goed dat je al zo lang niet meer rookt, mis je het nog steeds? De behoefte om te roken wordt nu wel minder maar blijf het lastig vinden vooral wanneer ik stress of mij beetje down voel.. Als ik me echt niet meer kan inhouden zal ik gewoon roken beloof ik!! ( best een leuke deal)
Nog een vraagje.. als ik over anderhalve week naar het ziekenhuis ga om het te bekijken zien ze dan al gelijk wat het is en hoe ernstig?
Liefs Denise
Hallo Denise,
Ja en nee. Als het echt helemaal fout is kunnen ze dat meteen zien. Dan schijn het er bloederig en onrustig uit te zien. Dat zul jij met PAP 3a niet hebben. Wat ze bij mij deden is met een soort vergootglas kijken, nadat ze de baarmoedermond en de vaginawanden met een soort azijnoplossing hebben behandeld. Daar voel je niks van, maar afwijkend weefsel verandert van kleur, waardoor de gynaecoloog precies ziet wat hij moet weghalen. Dat weefsel verwijdert hij door middel van een lisexcisie (op internet vind je daar goede informatie over). Dit weefsel wordt onderzocht en dan krijg je te horen hoe fout het was. In mijn geval (PAP 3b) viel het mee, dat verwacht ik bij jou ook. Alles was weg, geen hele enge dingen. Daarna controles, ook altijd weer spannend.
Dus Denise, het is gewoon een hele enerverende tijd en wachten op uitslagen is altijd slopend.
Sterkte,
lief Nicole
hallo nicole,
nou als het zo gaat zoals je verteld dat valt het best mee. Toch natuurlijk de zenuwen maar als ik de berichten hier lees is dat heel erg normaal. Dank je wel voor de uitleg, ik zal op internet gaan kijken maar niet te veel anders raak ik weer helemaal geobserdeerd wahahha dat is ook niet de bedoeling en dan maak ik het misschien wel erger dan het is.
Nou afwachten maar. Ik zal het laten weten hoe het is gegaan. Dank je wel!!
Liefs denise
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?