Pap 4

• Maris

Hoi,

Gisteren heb ik gehoord dat ik Pap 4, Cin III en p7 heb….ben 29 en dit is echt een slecht bericht. Morgen naar het ziekenhuis….ben bang!! Iemand ervaring met deze uitslag???

• denise

Sterkte allemaal dames!!

Duim voor jullie

• Polly

Heel herkenbaar.

Ik ging voor het bevolkingsregister en had eerst te weinig cellen, toen nog een keer en daar kwam pap 2 uit. Zes maanden later weer. Schrik de huisarts belde met de mededeling dat ik pap 4 had. Hoe kon dit? Ze hadden mij verteld dat het niet zo'n “vaart” zal lopen. Inmiddels is er een kegelvormig stukje verwijderd. Totaal geen last…alleen dat vloeien en wondvocht. Nu kreeg ik vorige week te horen dat ze niet alles weg hebben kunnen halen maar dat ze nog even willen afwachten omdat de wond is dichtgebrand…misschien gaat dat laatste restje weg door de verbranding. De uitslag was cin 3. Nu drie maanden wachten en dan weer een uitstrijkje. Dat wachten is slopend. Ik kan veel verhalen vinden van pap 3, cin 3 maar weinig verhalen over pap 4, cin 3.

Mijn huisarts wacht op de brief van de gyn. en aan de hand daarvan krijg ik een gesprek met mijn eigen huisarts ( op eigen initiatief aangevraagd ) Ik ken mijn dossier niet dus weet ook geen waardes. Die zal ik wel bij mijn huisarts krijgen te horen of te zien. Ondertussen weet ik niet goed hoe ik me voel….weet alleen dat die drie maanden wachten echt niet fijn zijn :-)

Greetz P

• ls2009

Hi Polly,

Heb ook een PAP 4 en ondertussen al 2 jaar bezig en 2x een lisexcisie gehad.

Nu ben ik weer naar het ziekenhuis geweest voor een colposcopie en een bioptie.

Het zag er nu erger uit, voorheen zag het er eigenlijk heel schoon uit. Maar nu zaten er wel wat witte plekken en vond de gyn ook een wratje. Over twee weken krijg ik de uitslag en de behandelwijze te horen. Ze bespreken me ook in teamverband omdat ik al zolang rondloop hiermee. Ik begon ooit met PAP3B, heb ook PAP3A gehad en nu dus PAP4. En biopt uitslag was meestal CIN III. Ga daar nu ook vanuit, of erger.

Ben jij inmiddels behandelt? En hoe ging het? Viel het mee? Was je lang met je herstel bezig? En is het nu weg? Hoop het voor je.

sterkte!

ls2009

• ls2009

Hi Polly,

Stom, lees nu dat je al een conisatie achter de rug hebt. En dat je nu 3 maanden (inmiddels alweer een maandje van om) moet wachten voor je controle uitstrijkje.

Ik wens je heel veel sterkte! Ik weet hoe vreselijk dat wachten is. Ik moet ook steeds een half jaar wachten. Als ze dat zouden kunnen verkorten….!!!

sterkte!

ls2009

• Polly

Hallootje,

Sorry voor de late reactie…drukkies, drukkies en nog eens drukkies.

Hoest nu met jouw??? weet jij al wat meer.

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest..maar geen waardes. Ze willen het gewoon bij pap en cin houden. Inmiddels een maand verstreken…dus nog twee te gaan, hihi

We hebben afgesproken dat als het aankomende uitstrijkje weer een cin3 aangeeft ik me baarmoeder laat verwijderen. De eierstokken blijven dan zitten…dus niet in de overgang. Ik heb een dochter en wil geen kids meer maar wil ook niet meer wachten op uitslagen etc. Volgens de arts loopt het niet zo'n vaart en kan het wel 15 jaar duren voordat het kanker word en misschien word het dat wel niet eens. Tja, wie zal het zeggen…maar daar ben ik niet gerustgesteld door als ik eerlijk ben. Ze hebben in eerste instantie gezegd dat het wel meeviel maar achteraf schijn ik ernstige displasie te hebben. Het beetje wat er nog zit gaat misschien uit zichzelf weg doordat ze de wond hebben dicht gebrand….zo niet dan gaat de baarmoeder eruit. Bij 96% verdwijnt het restant vanzelf…laat ik nu hopen bij de 96% te zitten en niet bij die 4% waar het niet restant niet vanzelf verdwijnt. Er zit niets anders op dan wachten…k*t maar het is niet anders.

Zijn er mensen ( ook de minder fijne berichten zijn welkom) die pap 4, cin 3 hebben gehad en daar niet de snijranden van schoon waren. Ben erg benieuwd naar het verloop daarvan.

Groetjes Polly