Pap 4

• Carin

Hoi ik ben nieuw hier. Ik ben 45 jaar.

Ook ik heb afgelopen week (6 juni) te horen gekregen dat ik PAP 4 heb. De huisarts had al een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog waar ik gisteren (11 juni) terecht kon.

Die vertelde me dat hij een conisatie gaat doen. Deze gaat plaatst vinden op maandag 16 juni onder algehele narcose.

Daarna 2 weken wachten op de uitslag.

• Nicole

Dag Carin,

Dat wachten is het ergst vind ik, Ik duim dat je na de conisatie overal vanaf bent. Gelukkig ben je snel aan de beurt, Sterkte en houdt ons op de hoogte.

Liefs Nicole

• Angela

Ik wens je heel veel succes.

groetjes,

Angela

• sandra

Hoi, ik ben ook nieuw hier, 34 jaar en bij mij is ook pap 4 vast gesteld.

Kon 2 dagen later bij de gyn terecht. Dat was afgelopen vrijdag. Hij dacht nu middels een lisbioptie de hele aangedane plek verwijderd te hebben en vermoed dat het een cin 3 is. Volgende week vrijdag krijg ik de uitslag. Ik probeer positief te blijven maar het houd me toch wel heel erg bezig.

• Carin

Sandra, jij ook veel sterkte met de uitslag.

Ja het houd je toch bezig… ik denk er ook regelmatig aan.

Bij mij besloot hij al gelijk een conisatie te doen voor hij me inwendig onderzocht.

Bij dit inwendig onderzoek vertelde hij me dat er wel alles goed uit zag …. wat dat dan te betekenen heeft? Geen idee.

Eerst maandag maar die conisatie en dan 2 weken erna de uitslag.

• sandra

De gyn vertelde mij dat hij het vaak al wel kan zien als het echt misse boel is. Natuurlijk kan hij dat niet met zekerheid zeggen omdat het lab dat uit moet zoeken maar dat is toch wel positief, toch?

Wel gek dat iedere gyn het weer anders aanpakt.

Heel veel succes en sterkte maandag. Hopen op een goede uitslag!

Gelukkig gaat het allemaal snel. Alleen dat wachten niet :-(

• Carin

Dus als de gynaecoloog zegt dat het er goed uit ziet allemaal …. klinkt dus positief volgens jou, nou laten we hopen !

En dat wachten is inderdaad slopend. Ik was net 2 dagen voor ik de uitslag kreeg gestopt met roken (dus nu 10 dagen terug) maar ondanks dit niet zo leuke bericht heb ik volgehouden en heb geen sigaret meer aangeraakt en zal ik ook zeker niet meer doen.

• sandra

Tja, nogmaals het lab moet het uitzoeken maar hij heeft mij daarmee wel enigzins gerust gesteld.

Goed van je dat je het vol houd! Zelfs na dit nieuws lukt het me nog even niet.

Als alles zo achter de rug is, ga ik zeker stoppen.

• Natus

hallo iedereen,

Ten eerste wil ik jullie allemaal even heeeel veel sterkte wensen met de behandeling die te wachten staat.

Ik zat/zit in hetzelfde schuitje…van pap3b ,cin III na electrconisatie weer pap a…

Dat het je erg bezighoud ben ik het ook mee eens,kom allemaal door de onzekerheiden je niet weet waar je aan toe bent.

Ik rook aankomende nieuwjaarswisseling 3 jaar niet meer…ben me echt er veel beter door gaan voelen,begin er ook niet meer aan…

Het heeft ook te maken met je weerstand dat je lichaam niet sterk genoeg is om het virus die dit veroorzaakt heeft,te sterk af te zijn en daarom je ;lichaam meer moeite heeft de verkeerde cellen op te ruimen.

Als je het even lukt zou ik het ook zeker laten voor je gezondheid.

Ik had 16 jaar gerookt en echt veel hoor,1 pakje sigaretten per dag en soms nog wel meer…nou,ik ben zoooo blij dat ik het niet meer doe.

Over het geld dat je bespaard maar niet te spreken.

ik vond debehandeling wel meevallen,het bloeden was inderdaad wel lastig,omdat het zo lang duurde,maar ja…voor je het weet is dat ook weer voorbij…

ik duim voor jullie en blijf jullie volgen….dikke knuffel van natasja

• Layke

Hi,

Ik heb gisteren gehoord dat ik PAP4 heb en ik ben ontzettend bang. Wat heeft de gyn. jou nog meer verteld? Ik moet morgen al naar de gyn.

Groet Layke