Hoi
ik heb vorige week te horen gekregen dat ik pap 4 had en na 2 dagen kon ik naar de gynaecoloog, die hooft ook gekeken en iets weggehaald waar ik morgen de uitslag van krijg.
De 15de krijg ik een colposcopie, ben enerm zenuwachtig voor alles
Hoi Corrine,
Schrikken he???? En dat is heeeel zacht uitgedrukt…. Ehhh vandaag is “morgen” geloof ik…. Hoe is het nu????? Hoop dat je goed nieuws heb gekregen….
Ik had van de zomer deze uitslag en de volgende ochtend zat ik bij de Gyn. Deze heeft bij mij alleen gekeken en besloot dat we een lis-excisie (conisatie) gingen doen zodat het aangetaste gebied in zijn geheel weggenomen kon worden. Bij mij werd direct aangeboden dat het onder narcose kon, niet overal doen ze dat geloof ik, ze willen ook nog wel eens plaatselijk verdoven.
Helaas kwam er bij mij uit dat ik BMHK had, ik was net 30…. Ik werd doorgestuurd naar het AMC. Omdat mijn snijranden niet schoon waren wilde dr. vd Velde dat er nogmaals een conisatie plaats zou vinden zodat ze de totale grootte konden bepalen. Dit was weer van belang voor het verdere proces. Bij mij kwam er uit dat mijn baarmoeder, baarmoederhals, top van de vagina, omliggend weefsel en lymfeklieren werden verwijderd. Na deze ingreep (Wertheim-Obakayasi) bleek dat mijn lymfe schoon waren en was dus “klaar”…. geen nabehandelingen in de vorm van chemo/bestraling…
Mijn verhaal is niet “de beste” variant die je krijgen kan maar ik ben er nog wel, gezond en wel zonder een heel “na-traject”….
Heel veel succes…..
Hoi Sharon,
ik krijg vanmiddag uitslag, ik ben dan op mijn werk (alleen) lekker handig he.
Ik heb wel besloten als ik van het ergste uitga (dan kan het altijd minder erg zijn) ik alles laat verwijderen als het mogenlijk is.
Wij hebben 1 meisje van 16 jaar en willen geen kinderen meer. Ik ben nu 46 dus dat is minder erg dan als je 30 bent.
Heb jij wel kinderen
Nou ik bericht nog wel hoe de uitslag was maar dat wordt vanavond laat of morgen. in ieder geval bedankt voor je reaktie
Gr Corrine
Hoi iedereen,
vanochtend de uitslag gehad, het was cin 3. Ook al wilde ik dat hij mn hele bm zou verwijderen vondt hij dat niet nodig.
Er waren geen kwaadaardige cellen te zien dus het wordt een lis behandeling.
19 april kan ik terecht. Ik zie er niet zo tegen op. Maar tegen die tijd zal ik wel zenuwachtig zijn.
Het wordt in het westeinde ziekenhuis gedaan.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Gr Corrine
Hoi Corrine,
Ik ben twee jaar terug ook in het MCH Westeinde behandeld door dr. Kagie. Bij mij hebben ze een conisatie gedaan, daarvoor al een lis gehad om meer weefsel te verwijderen. Beide ingrepen prima verlopen. Op wat kleine dingen na, tevreden over manier van werken daar. In mijn situatie bleek het kanker te zijn en op lagere termijn vindik wel dat er maar kort over zaken gesproken is, terwijl ik veel behoeft had aan informatie. Het leek wel of ze daar niet gewend zijn dat je je als patiënt ook verdiept in alles wat ermee te maken heeft. Daarin is ze wel kortgeschoten, maar verder prima! Super kundige arts!
Voor de mensen die wel bmhkanker blijken te hebben, geef ik altijd de tip om een academisch ziekenhuis op te zoeken. Een streekziekenhuis overlegt namelijk altijd daarmee en dan kun je maar beter rechtstreeks zaken doen. Er is daar meer kennis en meer ervaring!
Veel sterkte 19 april!
Groetjes Ester
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?