uitstrijkje uitslag pap 4

• Bianc77

Hallo,

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik pap 4 heb.Ben mn eigen meer dan rot geschrokken en weet me er ook geen raad mee..Ik moet morgen al naar de gynaecologie. En vraag me natuurlijk af wat me allemaal te wachten staat.gaan ze gelijk behandelen of is het eerst een gesprek??En is er iemand die ook pap 4 heb gehad of heeft en wat hebben ze toen gedaan??

groetjes Bianc

• Natus

Hoihoi Bianc77,

Wat een rot bericht…ja,dan ben je ook erg in de war ineens er gaat ook zoveel door je heen..hoe vreemd het ook is,je gaat er aan wennen…nou,ja wennen zal het niet doen,maar ; bij je horen is misschien een betere verwoording..kun je je nu nog niet voorstellen,maar komt nog wel….langzaam en dan voel je je niet meer zo in de war…geloof me!!!

ik heb geen pap 4 gehad,had pap3b cin III ,ik weet niet wat ze gaan doen,maar ze gaan denk ik hele kleine stukje weghalen via je vagina en die na laten kijken wat er uitkomt.

Dat heb ik wel gehad en is best te doen hoor,zo klaar,maak je daar maar niet naar om tot die tijd kun je alleen maar afwachten,maar kom op meid..je kunt hier altijd je ei kwijt,al is het maar gewoon ff je verhaal van je af schrijven,of wat dan ook…maak je maar niet te druk,gewoon over je heen laten komen..en geniet van de dag…makkelijk gezegd moeilijk gedaan,ik weet het…de ene dag is makkelijker dan de andere….

Ik hoop voor jou dat het goed uitpakt en zou het tof vinden om te horen hoe het je verder vergaat…hopelijk positief….schouders eronder en kom op meid!!!

hele dikke knuffel van natus!!!

• carola

Hallo bianc

Bij mij is vorig jaar pap 5 geconstateerd ook ik moest een dag later naar de gyn. toen heeft hij eerst gekeken en vervolgens een hapje weggenomen uit mn baarmoeder/hals na 1 week moest ik terug komen en het was idd niet goed

dus er was besloten om mijn baarmoeder en baarmoederhals te verwijderen ik had gelukkig 2 kindertjes en geen kinderwens meer. ik ben 34 jaar. maar omdat mijn gyn met vakantie ging kon ik gelijk de volgende dag worden geopereerd anders moest ik 4 weken wachten en dat wilde ik niet. dat lijkt schrikken maar ik vond het wel fijn dan hoefde ik er niet tegenop te zien na 5 dagen mocht ik weer naar huis en het is allemaal erg meegevallen nu is het 10 maanden geleden en bij de laatste controlle had ik weer pap 1 ik besef dat ik veel geluk heb gehad en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb.

het is wel een erg spannende en zenuwslopende tijd ik wens je heel veel sterkte.

Groetjes Carola

• Bianc77

Hey natus,

Bedankt voor je lieve antwoord,

Ben vandaag bij de gyn geweest, En het was natuurlijk niet goed.

Hij heeft een biopt gedaan (3 stukjes weefsel)en vertelde dat hij cellen zag die op kippenvel lijken en bloedvaatjes die dicht zaten en nog iets. En dat het een CIII is en dat ze een lis behandeling gaan doen. De rest hoor ik op 12 juni dus ga je zeker te weten op de hoogte houden..

xje Bianc

• Layke

Dag,

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik PAP4 heb. Sindsdien loop ik er als een zombi bij. Morgen kan ik al naar de gyn. Wat kan ik allemaal verwachten?

Groet Layke

Bianc77 schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik pap 4 heb.Ben mn

> eigen meer dan rot geschrokken en weet me er ook geen raad

> mee..Ik moet morgen al naar de gynaecologie. En vraag me

> natuurlijk af wat me allemaal te wachten staat.gaan ze gelijk

> behandelen of is het eerst een gesprek??En is er iemand die

> ook pap 4 heb gehad of heeft en wat hebben ze toen gedaan??

>

> groetjes Bianc

• Sylke

Hoi,

Ook ik heb gisteren te horen gekregen dat bij mij pap4 geconstateerd is.

Je schrikt je wezenloos!

Ik mag as. donderdag al naar de gynaecoloog voor verder onderzoek, maar vraag me net als jullie af, wat daar staat te gebeuren.

Mensen met ervaring, melden jullie zich aub zodat vannacht weer een rustige nacht kan worden.

Groetjes Sylke

• Maris

Hoi iedereen,

Gisteren te horen gekregen dat ik pap4 Cin III en p7 heb……geen goed bericht…. morgen naar de gynaecoloog om biopten te nemen enz. Ik ben pas 29, maar de kans is groot dat ik mijn baarmoeder ga verliezen. Ben ook steeds bang dat als ik morgen weer een tijd op de uitslag moet wachten dat het te laat is straks…. kan iemand hier iets over vertellen???

• Bion

Hoi, bij mij is vorige week een pap 4 geconstateerd. Maandag hebben ze 3 biopten genomen. Nu een week wachten op de uitslag. Alle senarios zijn mijn hoofd al gepasseerd.

Kan iemand mij geruststellen. Ben zo bang. Heb 5 maanden geleden ook al mijn vader verloren door longkanker.

Alvast bedankt.

• Caroline

Ik had een pap 4. Door de huisarts naar de gyn verwezen die twee biopten heeft genomen waaruit bleek dat het een CIN 3 was. Een week na het onderzoek door de gyn heb ik gisteren een lis gehad. Ik heb er niets van gevoeld, de verdoving heeft z'n werk goed gedaan. Ik mg van de gyn nu twee weken geen gemeenschap hebben, niet in bad of in de sauna en niet sporten.

de gyn zei heel duidelijk dat ik geen kanker heb en dat ik nog gewoon kinderen kan krijgen. Ze zij erbij dat we daar niet mee hoeven wachten (na de 2 weken rust) op het eerste uitstrijkje na de lis over 6 maanden. Ik neem aan dat dit voor iedereen geldt: dat het geen kanker is en dat je nog kinderen kan krijgen.

Ik ben soms ook bang dat het toch stiekum wel zo is… Ik wens iedereen die hier mee te maken heeft heel veel sterkte en gezondheid!!!

Groetjez

CarolineLayke schreef:

>

> Dag,

>

> Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik PAP4 heb. Sindsdien

> loop ik er als een zombi bij. Morgen kan ik al naar de gyn.

> Wat kan ik allemaal verwachten?

>

> Groet Layke

>

> Bianc77 schreef:

> >

> > Hallo,

> >

> > Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik pap 4 heb.Ben mn

> > eigen meer dan rot geschrokken en weet me er ook geen raad

> > mee..Ik moet morgen al naar de gynaecologie. En vraag me

> > natuurlijk af wat me allemaal te wachten staat.gaan ze gelijk

> > behandelen of is het eerst een gesprek??En is er iemand die

> > ook pap 4 heb gehad of heeft en wat hebben ze toen gedaan??

> >

> > groetjes Bianc

• monique

Hai,

Hier een berichtje van monique, ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad, en ik werd gek van mezelf,van angst. Achteraf is het meegevallen, ze hebben een kegeltje uit de baarmoederhals wegehaald.Na bijna 2 weken kreeg ik de uitslag(dat was vandaag) en het was goed. Laat je niet gek maken door alle spookverhalen. Je kan aan je gynacoloog een site op internet vragen die hun zelf gebruiken.Het is een voorstadium van kwaardaardige cellen,dus nog niks ernstig.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte en ik ben ook een verschrikkelijjke schijterd, maar achteraf gezien, viel het mee.