wat is AIS bij pap3B CINIII

• sevda

hoi allemaal ik had siervoor ook allemaal berichten geschreven bij “ìk voel me alleen”.

er is zoveel gebeurd ondertussen ik weet niet waar ik moet beginnen.

het stressen houd maar niet op.

kortom na lange ziekenhuis bezoekjes en controles bleek dat ik pap3b cin III en servix cin III heb. mijn baarmoedermond en een deel van mijn vagina moeten verwijderd worden. mijn eigen gynocoloog van het slotervaartziekenhuis te amsterdam heeft mij doorverwezen naar het AMC. die ziekenhuis bleef maar de afspraken verzetten wel 3 voordat ik daar nog opdook dat het voor mij welletjes was, dat ik besloot de operatie in een ander ziekenhuis te laten doen.

ik werd doorverwezen naar het Antonus Van Leeuwenhoek (kankerkliniek) in amsterdam. jah en toen…

omdat mijn afspraak daar een dag vantevoren gemaakt werd en ik nog geen brief bij de hand had vroeg de gynocoloog wat er aan de hand was met mij. ik zei mijn verhaal en hij zei gewoon dat er iets niet klopt. het verkaal klopte niet er ontbrak iets. iets dat ik toen nog niet wist. hij belde mijn vorige gynocoloog waarbij hij op een brief schreef dat ik mogelijk AIS had.

ik dacht oke er klopt iets niet. hij vertelde mij dat het weefsel die bij de lisexcisie verwijderd wedt mogelijk AIS is. dat het hoogwaarschijnlijk echt kanker kan zijn en niet de voorstadium ervan.

over twee weken wordt er coloscopie gedaan en effe afwachten dan.

hebben jullie informatie voor mij over de AIS en de coloscopie

hartelijk dank en kusjes sevda

• Natus

Hoihoi sevda…

He bah meid dat is zeker weer een gestress…nou,maar misschien maar goed dat er iedere keer afgezegd is,dan zit je nu wel op de juiste plek.

er is zeker veel gebeurt dan voor je..

Ik weet niet wat AIS inhoud,ik zal es op internet gaan surfen,bij google of zoeken,ik heb er nog nooit van gehoord,misschien iemand anders hier wel?

Maar gelukkig is er tegenwoordig zoveel aan te doen.

Ik wil je een dikke knuffel geven en je helpen hopen dat alles goed voor je uitpakt en dat alles voorspoedig zal gaan.

Ik wist nog wel wie je was hoor en de resthier ook zeker weten…ik blijf je volgen en als je het es niet ziet zitten of je wilt wat kwijt,gewoon posten he?

veel liefs natus!!!

• Nance

Hallo lieve Sevda,

Wat een verhaal meid,heb ook je gedicht gelezen en dat greep me enorm aan,wat ontzettend mooi!!

Wat ik nou zo raar vind aan je verhaal is dat je wel de diagnose hebt gekregen maar dat ze nu voor het eerst een colposcopie gaan doen??

De colposcopie dient ervoor om juist een diagnose vast te kunnen stellen,dan kunnen ze het ook goed bekijken d.m.v een microscoop en een biopt wat ze wegnemen.

Maar uit jouw verhaal maak ik uit op dat ze meteen een lis hebben gedaan??

Vind het maar een raar verhaal!!

Wat AIS inhoud…..geen idee.

Wat Natus al zei betreft de colposcopie dat is geen pijnlijk onderzoek,wel een beetje vervelend maar dat vind ik al snel als je met je benen wijd moet liggen ;)

Op het moment dat ik hoorde dat ik pap3a en cinIII had ben ik binnen 1 week geholpen,de keuze….een narcose of ruggeprik had ik niet omdat ze het zo snel mogelijk weg wilde hebben en een plek voor de o.k te lang duurde dus dat werd plaatselijke verdoving.

Achteraf hadden ze dit niet onder plaatstelijke verdoving mogen doen omdat de ingreep te zwaar was maaaaar het is wel mooi weg en dit is nu 1 week geleden gebeurt.

Ik zou als ik jou was terug gaan naar het ziekenhuis waar je vertrouwen in hebt en een afspraak maken en dan al je vragen stellen en eventueel een second opinion.

Zou me zeker niet zo af laten schepen en jij maar in de stress en onzekerheid zitten!!

Lieve Sevda hou ons op de hoogte en heel veel sterkte

Liefs Nolana

• sevda

hoi nolana,

ik heb voorheen een coloscopie gehad die was vaginaal. daaruit kwam de resukltaal pap3b cinIII en servix cinIII. ik ben verwezen naar het avl (Kankerkliniek) in amsterdam. daar hebben ze besloten een anale coloscopie te doen. om er zeker van te zijn of ik geen uitzaaiingen heb.

het ziekenhuis wil me pas opereren wanneer ze er zeker van zijn dat ze de juiste hoeveelheid weefsel gaan verwijderen. nu zeker omdat ze mogelijk AIS hebben gevonden in het baarmoederslijm. maar nader onderzoek zal dat wel duidelijk maken. hartelijk dank voor al jullie steun en moedgevende tekst.

knuffels en kusjes sevda

• Nicole

Lieve Sevda,

Wat verschrikkelijk rottig allemaal. Wat een zorgen en onrust. Heel veel sterkte meisje.

Liefs Nicole

• sevda

dank je nicole.

ik heb jullie gebeden zo hard nodig, niet alleen ik maar ook anderen. emotioneel is het een kwelling lichamelijk is het pijnlijk. kan niet altijd positief denken.

ben niet altijd helder zal wel komen door de zware pijnstillers die ik slik. de pijn die ik in mijn baarmoeder bijna dagelijks voel is de pijn bij een bevalling.

maar een ding wil ik effe kwijt. als ik deze website niet had gevonden en niet met jullie verhalen kon schrijven en lezen was het emotioneel met mij afgelopen.

een ander begrijpt je niet, kan zich niet in jouw schoenen voorstellen. woorden voelen leeg aan emoties tellen niet zwaar mee. maar jullie hebben een aparte plek in mijn hart.

jullie zijn mede lotgenoten. de sterke meidengroep en daar hoor ik bij met alle trots