Stuk baarmoederhals verwijderen

• Lisa

Hallo,

Enkele weken geleden belde m'n gyneacologe me op om me te vertellen dat m'n uitslag van m'n colposcopie niet goed was. Daarom moeten ze nu een stuk van m'n baarmoederhals verwijderen.

Ik vind het wel wat eng, aangezien ik nog maar 19 ben.

Nu was m'n vraag of iemand dit ook al heeft laten doen en of dit veel pijn heeft gedaan, of er bloedingen waren, en hoe lang je er last van kunt hebben.

Morgen is m'n operatie, daarom dat ik nu eventjes aan het stressen ben.

Ook voor later, is er meer kans dat ik dan later baarmoederhalskanker krijg?Niemand in m'n omgeving heeft dit gehad, daarom dat ik er niet echt gerust in ben.

Als er iemand me wat meer informatie over deze ingreep kan geven, zal ik alvast (hopelijk) heel wat geruster zijn.

Alvast bedankt!

Lisa

• Natus

Hoihoi lisa,

bij mij is ook een stuk verwijdert en het duurt gelukkig niet zo lang.

Het is wel begrijpelijk dat je je er nu druk over maakt,ik ben ook zo`n iemand die een dag ervoor ineens de kriebels krijgt.

Je hebt na de behandeling meer hinder ervan dan tijdens,ik weet niet of ze bij jou onder narcose,plaatselijke verdoving gaan doen?weet je hoe het heet wat ze morgen gaan doen?

Ik heb het gehad dat ik plaatselijk verdoofd was,wat pijn viel het reuze mee,als het goed is voel je amper iets alleen wat warm af en toe het is gewoon niet leuk dat je dit moet ondergaan.

Als ze je onder narcose doen,merk je er niets van,napijn valt helemaal mee,je moet wel even rustig aan doen,het lastigste is dat je na de tijd nogal een tijdje bloed.

Sommige mensen hebben ook niets,is denk ik ookverschillend,ik had het wel,maar dat was het enigste en het lastigste vond ik dat ik maandverband moest gaan dragen terijl ik altijd tampons draag en met het maandverband voel je iedere keer wat lopen en dat vond ik niet prettig,was het ook niet gewend.

Het is wel noodzakelijk dat je het doet als de arts het zegt,dus ga morgen maar wel heen,na de behandeling en een banaan en een kop koffie stond ik na 15 minuten weer buiten.Ik heb mijn zus meegenomen voor morele steun,die mocht gewoon bij me zitten,dus misschien helpt je het dat je iemand uit je omgeving die dicht bij je staat en je vertrouwd bij voelt meegaat,maar als je onder narcose moet zal dit wel niet kunnen.

Ik wil ff zeggen KOP OP,VERSTAND OP NUL..laat het maar over je heenkomen..als er niets aan gedaan wordt ben je uiteindelijk veel verder van huis.

Je blijft hierna eerst onder controle staan en wordt je goed gecontroleerd,ikweet neit of je later meer kans hebt om dit te krijgen,ik vraag het mezelf ook wel eens af..

Heel veel succes en sterkte morgen en laat je nog even horen hoe het afgelopen is?

Ik hoop voor je dat het reuze meevalt..liefs natus!!!

• Lisa

Hey Natus,

Heel erg bedankt voor je berichtje.

Tja, bij mij is het onder volledige narcose, had zelfs niet eens de keuze.

Ik laat zeker iets weten hoe het gegaan is. De overige vraagjes zal ik dan wel aan m'n gynaecologe vragen.

Bedankt!

Liefs,

Lisa

• Natus

Dat is wel fijn als je onder volledige narcose bent,merk je er ook niets van.

Maak je maar niet te druk,gaat helemaal goedkomen.

Als je bij komt voel je geen pijn.

succes,liefs natus!!

• Poek

Gosh, meissie, je bent wel wat jong om door deze ellende heen te moeten gaan. Ik was 37 toen er een conisatie werd gedaan en ben nu 58. Wees dus maar niet te bang dat het terugkomt. Baarmoederhalskanker is een van de best te genezen vormen van kanker.

Ik werd onder narcose geopereerd en heb totaal geen pijn gehad. Naderhand had ik een beetje een trekkerig gevoel, dat heeft wel een tijd geduurd. En wat Natus zegt, je moet wel een tijdje met een maandverbandje rondlopen want het lekt een beetje. Nou ja.

Heel veel sterkte voor je morgen.

• Lisa

Bedankt voor je antwoord,

het is echt al een hele geruststelling!

Liefs,

Lisa