Wat zijn de gevolgen van de baarmoederverwijdering?

  • Arlene

    Ik heb mijn baarmoeder verwijdert doordat ik 2x per maand ongesteld werd door vleesbomen.

    Ik had niks kwaadaardigs. Ik verloor meteen 30% van mijn sexualiteit en na 3 jaar was mijn sexualiteit

    helemaal weg. Ik ben dus een non geworden met 47 (voor mijn tijd). Gelukkig ben ik niet gehuwd en

    heb ik ook geen partner, anders was het een ramp.

  • Arlene

    Ik zie reclame op tv voor middelen om overtollig bloedverlies gedurende ongesteldheden

    af te remmen. Mij advies is indien iemand niks kwaadaardigs heeft, probeer deze middelen eerst

    want door baarmoederverwijdering ga je in een vroegtijdige menopause, wat heel nadelig voor je is.

    Je wordt vroegtijdig oud. Zie mijn ervaring (vorig bericht).

  • elsie

    Ik las je reactie, zo denk ik er dus ook over, het is een mishandeling- verminking!

    alles wordt je afgenomen alles verdwijnt, bevrediging zul je nooit meer krijgen!!,,je aantrekkingskracht verdwijnt als sneeuw voor de zon.

    orgasme zullen leeg zijn, mocht je er ooit weer 1 krijgen .

    Het is een regelrechte ramp!! ik kan het weten hield altijd veel van sex! totdat 20 jaar geleden mijn eierstokken en baarmoeder werd verwijderd.

    mijn leven is leeg geworden..heb ik het nog niet eens over de lichamelijke kwaaltje,s!

    maar ik zal nooit vergeten hoe het wel hoort te zijn!

    Heb zelf al 20 jaar geen sex meer gehad! verlang ook nooit meer naar een man,maar heb wel een man ( is toch treurig?)

    vr gr els

  • reyna

    Mijn baarmoederverwijdering gaf de eerst jaren geen nadelen , maar na een paar jaar verloor ik heel geleidelijk mijn sexuele gevoelens. Na een tijdje voelde ik helemaal niks meer. Mijn vagina is heel droog geworden, je hebt ook geen afscheiding meer. Toen ben ik glijmiddel gaan gebruiken , nu komen mijn sexuele gevoelens weer terug en voel ik weer iets ,Maar een voledige orgasme zit er denk ik niet meer in.

  • Rina

    Reyna ik zou graag willen weten hoeveel jaren na de operatie deze klachten zijn begonnen bij jou. ik heb zelf een baarmoeder verwijdering gehad een jaar geleden en ik mis het niet. Ik heb verder geen klachten van droge vagina of overgangsverschijnselen. Er mankeert ook niks aan mijn seksuele leven. Enig verschil is dat er nu geen maandverband meer staat op mijn boodschappenlijstje.

  • ANONYMA

    Hysterectomy alternatives and consequences (hersfoundation.com)

    Er zijn vele alternatieven voor fibromen? NOVA SURE bijvoorbeeld.

    De dokters spreken niet altijd over de negartieve gevolgen van een baarmoerderverwijdering

    dat moet je weten: problemen in de sex: 50/100 VROUWEN PROBLEMEN KRIJGEN ORGASME

    LIBIDO VERMINDERD

    KANS OP INCONTINENTIE

    Veel vrouwen hebben problemen metr zich vrouw voelen

  • ANONYMA

    Niet altijd nodig baarmoderverwijddering

    VLEESBOMEN KAN JE BEHANDELEN MET NOVA SURE/ BEHOUDT BAARMOEDER

    Baarmoederverwijdering schaadt de sexualiteit vrouwen, en het vrouwzijn; Ook kans om incontenentie. De gyn wijzen te weinig op de negatieve aspecten van baarmoederverijdering.

    men adviseerde mij baarmoederverwijdering, 5 Jaar geleden HEB IK NIET GEDAAN.

    ik heb mijn vrouwelijke instinct gevolgd. ben nu in nde menopauze beland en heb geen enkel probleem meer . Vleesboompjes krimpen in tijdens de menopauze.

  • ANONYMA

    heel wat …………………kijk op HERS FOUNDATION ENGELSE SITE WAAR AL DE NEGATIEVE KANTJES VAN BAARMOEDERVERWIJDERING UITGELEGD WORD

    vermindering libido, problemen sex, niet goed in je vel zijn , incontinentie en later meer kans op hartproblemen

    Dames, bezin eer je tot een baarmoederverwjdering beslissing komt. Alleen als je kanker hebt is het nodig.

  • Saskia

    Hallo allemaal het is nu 25 mrt ik ben 10 dgn geleden

    Geopereerd mijn bm en bmm zijn verwijderd en 2

    Endometriosehaarden zijn weggebrand bij me darmen.

    Ik ben 33 jaar mijn vraag is aan jullie is het normaal

    Dat je afentoe een pijnlijke druk in je buik voelt tijdens

    Plassen en dat poepen zeer doet, sinds gister krijg ik ook

    Weer soms pijnlijke steken in mijn vagina geen prettig gevoel

    Kan ik je zeggen

  • Anoeshka Ingracia

    Hoi allen. 5 dgn geleden is mijn baarmoeder verwijderd. En nu kan ik niet zelfstandig plassen en ook nog eens poepen. Dus op advies van de arts ben ik verplicht een cahter te hebben .maar wat mijn opval is, dat ik toch drang héb om te plassen en het brand verschrikkelijk ondanks dat ik een cather heb.. iemand hier met hetzelfde probleem?