Conisatie was niet genoeg

  • Moon

    Hallo dames,

    Ik heb deze week de uitslag gehad van het weefselonderzoek van de conisatie van nu 3 weken geleden. De gyn vertelde mij dan hij niet genoeg heeft kunnen weghalen (“dieper” coniseren was niet mogelijk). Nu wil hij overleg hebben met wat collega's om te beslissen wat er nu verder gaat gebeuren.

    Kan iemand mij vertellen wat de opties zijn? Ik kan hier op het internet verder niets tot weinig over vinden.

    Alvast bedankt!

    Moon

  • Poek

    Jee, Moon, dat was geen leuk bericht voor je om te horen. Ik kan je jammer genoeg niet verder helpen, misschien iemand anders hier wel.

    Hoor je de uitslag van het overleg van de gynaecoloog met de andere artsen wel vlug? In onzekerheid zitten is echt heel erg.

    Veel sterkte toegewenst, Moon.

  • Moon

    Hoi Poek,

    Dank voor je berichtje! Ja was inderdaad schrikken, maar ik doe eigenlijk niet anders de afgelopen maanden. Ik had eigenlijk na de lisexcisie (die had ik in januari) al verwacht er klaar mee te zijn. Dus dit was helemaal al een tegenvaller!

    De uitslag van dit overleg krijg ik op 2 mei, dan heb ik ook de nacontrole van de conisatie. Eerder kunnen ze toch niets doen, want de wond van de conisatie moet eerst genezen zijn.

    Liefs,

    Moon

  • carla

    moon,ik leef met je mee,kan je niet helpen,maar weet dat ik voor je duim:laat nog ff weten hoe t afloopt 2 mei….

    liefs carla

  • Mila

    Jeetje zeg Moon, wat een k**nieuws! Bah!

    Hoop voor je dat je vanaf nu positieve berichten krijgt!

    Hou je ons op de hoogte?

    Liefs,

    Mila

  • Moon

    Lieve meiden,

    Dank jullie voor de lieve reacties! Ik hou jullie zeker op de hoogte.

    Liefs,

    Moon

  • Natus

    Hee Moon,

    Lees net je berichtje…balen,balen,balen zeg voor je.

    Ik leef echt met je mee.

    Ik kan je ook niet verder helpen,ik zit ook in de afwachtende periode zoals je weet..

    Dat wachten dat is geestelijk zo vermoeiend en als ik (voor mijn gevoel WEER eens)tegen iemand mijn verhaal erover doe,lucht het me ook niet eigenlijk op.

    Ik dacht toen in februari overal vanaf te zijn,maar dat wordt eerder eind van het jaar,als ik mag hopen.

    Ik ben ook zeer benieuwd wat er nu gaat gebeuren en blijf je hier volgen hoor meid!!!

    Ik had vandaag een lichtpunt,want ben naar de huisarts geweest(waar ik overigens niet echt werd begrepen en over mijn baarmoeder klachten moet ik maar met de gyn. bespreken,want die is daarvoor,okee dan)maar heb de bloeduitslagen van het uitgebreid bloedonderzoek en alles was helemaal in orde.

    Dus geen suiker,bloedarmoede of andere enge dingen gevonden.

    Toch erg fijn om te horen.

    Als ik er nog wat over tegenkom,post ik het hier voor je Moon…

    Kop op he?

    Die lastige celletjes gaan ons niet de baas worden!!!

    Hoop dat het meevalt.Dikke knuffel en schouders eronder,liefs natus!!!

  • Grenzeloos

    Dag, Moon!

    Heb een beetje de heen-en-weer mailtjes gelezen. Weet niet precies in welke fase jij op dit moment verkeerd en waarover je na mag en kunt denken?

    Bij mij is helaas uit een Pap3B en na een lis kanker geconstateerd. Conisatie is bij mij niet meer mogelijk omdat het te diep en te breed blijkt te zitten. Tot voor kort zou dit betekenen dat ‘alles’ weggehaalt moet worden, dus baarmoeder en baarmoederhals. Tegenwoordig is het echter ook mogelijk een baarmoederbesparende operatie te doen. Dit heet een radicale trachelectomie. Er is maar een beperkt aantal artsen in Nederland die deze 8 uur durende operatie kan uitvoeren, maar het zou wellicht iets kunnen zijn voor je? (Sorry wanneer ik me ongevraagd opdring met informatie die voor jou helemaal niet interessant of relevant is).

    Wens je veel sterkte!

    Groet, Judy

  • Natus

    Hoi Grenzeloos,

    Ik las je berichtje en wilde je even zeggen dat ik het juist super vindt dat je een bericht hier achterlaat voor iemand en als de info voor de een niet belangrijk is heeft de ander weer wat aan toch?

    Hoe meer kennis,hoe meer macht en kracht om het zo maar ff neer te zetten.

    ik vind het fantastisch dat het mogelijk is op deze manier het samen te dragen waar je doorheen gaan..

    liefs natus!!

  • Moon

    Hallo lieve meiden!

    Allereerst dank voor de reacties op mijn bericht van 11-4 en even een update. Ik moest namelijk op 2 mei naar de gynaecoloog voor een nacontrole van de conisatie en om te bespreken wat de volgende stap was.

    Nogal zenuwachtig zat ik, samen met man die had vrijgenomen, in de wachtkamer en werd opgfehaald door een voor mij vreemde arts…

    In zijn spreekkamer aangekomen zei hij: “Zo mevrouw, u komt voor een uitstrijkje?” (Nadat hij me had verteld dat mijn eigen arts met zijn hand in het gips zit)

    Nee! Ik kom voor controle en om te bespreken wat er gaat gebeuren mnet de cin 3 die er nog zit.

    O, ja.. ik zie het al. Ehhhm, 6 maanden na de conisatie, eind september dus, een uitstrijkje!

    Ik zat een beetje met mijn mond vol tanden. Had niemand even de moeite kunnen nemen mij daarover te informeren? Het overleg met de gybaecoloog, oncoloog en patholoog had immers al op 21 april plaatgevonden!

    Maar mevrouw, ik zou maar blij zijn als ik u was, de volgende stap is het verwijderen van de baarmoeder!

    Zucht, tuurlijk ben ik blij, alleen had ik iets eerder blij kunnen zijn denk ik. Het weefsel wat is achtergebleven is onbeoordeelbaar en over 4 maanden is dus pas echt zichtbaar hoe het ervoor staat en of er nog een operatie nodig is.

    Ondertussen maar niet teveel meer piekeren en lekker genbieten van de zomer.

    Liefs,

    Moon