Cin 3 en niet laten behandelen?

  • marielle

    Hallo,

    Ik heb net tehoren gekregen dat ik CIN III had, dus moet behandelen worden.

    Ik ben van mening dat je het risico op baarmoederhalskanker niet moet vergroten door geen behandeling te doen.

    De gevolgen dat je het echt krijgt op dit niveau is groot en wat doe je dan. Dit zou dan betekenen dat de gevolgen van een behandeling ook groter worden. Dus als je nu al dit erg vind, wat later als het erger is.

    Trouwens als je goed leest, zijn de gevolgen van deze soort behandeling erg klein.

    Ik begrijp dat het een eng en onprettig gevoel is, als ze gaan snijden.

    Maar wees verstandig en doe dit gewoon. Je verspilt gezondheidszorg geld, dat voor andere gevallen gebruikt kan worden.

    Daarnaast hoort je eigen gezondheid altijd bovenaan te staan ( overlevings instinkt)

    En een stuk eigenwaarde.

    Ik vind het ook geen prettig idee, maar doe het wel.

    Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het goed afloopt.

  • Aline

    Hallo Dames,

    Fijn om jullie ervaringen en meningen hier te lezen.

    Ik heb zojuist een telefoon van mijn gyn. gekregen over de uitslag van mijn colposcopie, dus weghalen van de weefsel. Die onderzoek heb ik een week gehad en heb geen enkele twijfel over gehad. zeker nu dat ik net gehoord dat ik CIN III heb.

    Die onderzoek stelde niet veel voor. Mijn gyn. legde me goed uit wat hij ging doen en ik kon aan het begin meekijken op de monitor. Het enige wat ik gevoel heb, is de 2e prik van de verdoving. Ik vroeg, dat was het, hij zei JA. 15 mn laten liep ik door de gang. Ik heb erna een paar uren flink menstruatiepijn gehad en een beetje bloedverlies. Meer niet. En ik had me zo druk gemaakt om die onderzoek.

    Ik word verder niet meer behandelt, hij hoopt dat alles is weggehaald. Ik moet over 6 maanden een uitstrijkje doen.

    Toch mag ik zeggen dat ik nog niet voor 100 % gerustgesteld ben. Heb nu het een en ander gelezen op internet, ja, ik wil weten wat ik precies heb, en daar wordt niet vrolijk van.

    Dus Dames, beter voorkomen dan genezen!!!!!!