vaag uitstrijkje

• Brenda

Bij mij pap 3a, conisatie gehad en helemaal weg as dinsdag uitslag van controle na 3 mnd…. bij mij hebben ze eerst biopt genomen en opgestuurd en daar krijg je uitslag van CIN I t/m CIN III daar kunnen ze ook veel aan zien. Mss hebben ze bij jou ook al stukje weg gehaald en krijg je mss over een weekje uitslag van.

Het verschilt echt welke gyn. je hebt. Het komt veel voor bij vrouwen dus meeste hebben wel ervaring in maar ik heb gemerkt dat het bij iedere vrouw gewoon anders is…. daarom ook zoveel verschillende mogelijkheden…

Afwachten maar ;-)

Groetjes

Brenda

• karin

gisteren was het dan zover……de afspraak bij de gynacoloog.

ik was bloednerveus uiteraard! achteraf blijkt het allemaal heel erg mee te vallen.

wat hij zag was dat het slijmvlies van mijn baarmoeder, wat normaal dus in de baarmoeder zit, er iets uit was gekomen. dit was het rare beeld wat de huisarts zag en de gynacoloog kon zich wel voorstellen dat de huisarts dat verontrustend vond maar het was niets om me ernstig zorgen over te maken.

hij heeft een nieuw uitstrijkje laten maken, ook dat ging weer snel bloeden maar ook dat scheen niet abnormaal te zijn.

maw……ik hoef me geen zware zorgen te maken over kanker ofzo want hij zag niets wat zorgwekkend was.

in mijn gelukstoestand ben ik helemaal vergeten te vragen hoe dat slijmvies eruit kan komen en of behandeling nodig is en wat dat dan inhoudt….hij heeft dat zelf ook niet verteld maar ik kreeg niet de indruk dat hij een zware behandeling voor oog had.

hij wilde eerst de uitslag van het uitstrijkje afwachten en dan zouden we kijken of hij verder wil onderzoeken en of behandeling dan nodig is.

ik ben nog niet helemaal gerust….ik krijg immers nog de uitslag van het uitstrijkje, maar dat wat de huisarts als zorgwekkend ervaarde, blijkt nu vrij onschuldig te zijn dus dat vergroot de kans op een positieve uitslag aanzienlijk.

ik wacht verder af, maar ben absoluut een heel stuk gerustgesteld!

• Natus!!

Heey…Karin…

Nou,gelukkig..wat zul je opgelucht zijn.

Ik hoop voor je dat het supergoed voor je uit mag pakken.

Dat is echt een rugzakje minder dan he?hahahaha…

Hou je ons op de hoogte?

Ik kijk eens in de twee dagen hier zowiezo wel ff….ben benieuwd naar de uitslag van je uitstrijkje.

groetjes natasja

• carla

gefeliciteerd!ik zei t toch?;-)

fijn hoor,laat nog ff weten de uitslag….

doeidoei

• karin

ik heb eindelijk de uitslag van het uitstrijkje hoor….

klassa 1=perfect=kerngezond.

ooooo jongens ik ben zo blij!!!! ik heb echt even een dansje gedaan toen ik het hoorde.

wat wel een beetje raar was. ik vroeg de telefoniste of ik misschien nog contact kon hebben met de dokter zelf, omdat hij toch iets gezien had wat niet helemaal normaal was natuurlijk. (dat baarmoeder slijmvlies). hij was niet echt duidelijk of verdere behandeling nodig was en ik wilde toch ook graag weten hoe het kon dat dat slijmvlies naar buiten kwam natuurlijk.

dit wilde ik echter niet delen met de telefoniste…het gaat haar gewoon niets aan vind ik.

ik gaf dus aan dat ik nog vragen had voor de arts. toen wilde ze weten hoezo. ik zei dat hij toch wat dingen gevonden had die niet helemaal in orde waren en dat ik graag wilde weten of verdere behandeling nodig was.

toen zei ze….'ik heb niets van hem gehoord verder. als er verdere behandeling nodig is meld hij er altijd bij dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden of hij belt u zelf even'.

ik kon er dus rustig gewoon vanuit gaan dat alles helemaal goed was en dat verdere behandeling niet nodig was zei ze.

nou geloof ik dat wel maar ik weet dus nu nog niet hoe een slijmvlies naar buiten kan komen enzo. daar baal ik wel een beetje van.

ik heb zelf wel een idee. ik heb al jaren last van lange menstruaties en dergelijken. de dokter heeft mij eens verteld dat bij sommige vrouwen, tijdens de menstruatie niet alles loslaat wat los moet laten. dat dus een deel blijft zitten.

dat komt er dan tijdens een volgende menstruatie wel uit, maar dat kan een oorzaak zijn van bv. bruin bloed (oud bloed noemen ze dat dan), extra lange bloedingen of tussentijdse bloedingen.

nou was ik vorige week ongesteld en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo erg ongesteld geweest ben. er kwam een partij troep uit mijn lijf. misschien is er bij de vorige menstruatie dus veel blijven zitten en zag de dokter dat tijdens het onderzoek….wist hij ook dat het bij een volgende menstruatie wel zou komen en was het daarom ook helemaal niet ernstig.

maar goed…dit is alemaal mijn eigen interpretatie.

ik denk erover of ik hem toch nog even ga bellen om het te vragen. helaas heb ik wel de brief waarin de arts zijn naam stond afgegeven toen ik daar voor het uitstrijkje kwam. ik weet dus niet welke arts mij geholpen heeft toen….da's jammer!

maar goed…hoe dan ook. ik ben gezond!!! en ik ben blij!!!