ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt maar reacties of mensen met dezelfde ervaring zijn uiteraard welkom.(ook als ze negatief zijn hoor)
ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor een herhaaluitstrijkje. vorig jaar ben ik 30 geworden en ik had mijn eerste uitstrijkje. de uitslag was pap2.
ik was daar niet echt van geschrokken…ik heb altijd al een rommelige menstruatiehuishouding gehad.
ik heb jarenlang de pil geslikt en ben daar inmiddels alweer zo'n 7 jaar geleden mee gestopt omdat mijn lichaam ‘raar’ ging doen. ik kreeg tussentijdse bloedingen, bruine afscheiding en was soms de hele maand ongesteld. volgens de huisarts kwam dat dus door de pil, waar mijn lichaam niet meer tegen kon. het beste kon ik ermee stoppen.
zo gezegd, zo gedaan en mijn menstruatie is wel een stuk rustiger geworden maar het is nooit meer helemaal goed gekomen. ik ben langer dan gemiddeld ongesteld, heb soms tussentijdse bloedingen van een dag ofzo, ben zeer onregelmatig ongesteld….
dus het verbaasde me ook niet dat ik pap2 kreeg…ik wist ook niet precies wat het inhield, behalve dat er wat afwijkingen gevonden waren. klonk niet echt schokkend.
dit jaar moest ik dus voor een herhaling terug en dat is vandaag gebeurt.
ik dacht….ik loop daar binnen, ga liggen, sta binnen drie minuten weer buiten en de uitslag komt vanzelf wel..no worries. maar mooi niet!
de huisarts keek en al vrij snel zei hij ‘ow…wat een raar beeld’. ik vond dat al een vreemde opmerking maar ik maakte me nog niet echt zorgen.
hij wilde wat slijm afnemen voor het onderzoek en toen ging het dus gelijk bloeden. daar schrok hij zichtbaar van en hij zei dat het ging bloeden en dat het niet goed was….dat hij graag wilde dat de gynacoloog met hem meekeek.
ik werd dus doorgestuurd en moet over twee weken naar het ziekenhuis voor nader onderzoek.
iedereen zal begrijpen dat ik gelijk de meest vreselijke doomscenario's in mijn hoofd heb.
ik ga een paar best wel angstige weken tegemoet…