baarmoederhalskanker

  • micha

    hallo

    Ik ben 41jaar en moeder van drie kinderen(18jr,14jr,12jr)Mijn verhaal is dat ik vanaf julli2007 met baarmoederhalskanker bezig bent.

    Ik ben op 24sept 2008 voor de tweede keer geopereerd, zij hebben rondom mijn baarmoedermond weg gesneden,Het is nog geen kanker maaaar ik zit op het randje van….

    Drie weken geleden was de de uitslag binnen, en dat luid dat zij in mijn baarmoeder nog twee vlekken hebben gevonden waar ze nu even niks mee kunnen doen.

    over drie maanden willen zij weer kijken als het groter is geworden of niet,

    dan gaan ze verder beslissen

    Ik zit nu weer in de wacht kamer, en ik weet niet wat ik moet doen om te tijd te doden,

    eerst was ik boos, toen verdrietig,maakt met mijn twee vrienden ruzie, en nu praat ik niet meer,

    groetjes micha

  • josje

    micha,

    ik heb een kijkoperatie gehad in baarmoeder…..was een poliep,die ze gelijk weggehaald hebben

    ik zou het niet accepteren om 3 maanden in de zenuwen te zitten

    second opinion?

    veel sterkte

    josje

  • Brenda

    hoi Micha,

    Ik blijf me verbazen over hoe sommige gyn. omgaan met pap uitslagen, zoooo verschillend….

    Ik had pap3a en meteen door verwezen naar gyn en die heeft standaard vanaf pap 3a dat hij met cameraatje kijkt (dus geen echo want op mijn echo was ook niets te zien) ik kon op monitor meekijken en hij vertelde meteen dat niet goed uit zag en meteen biopt genomen en na die uitslag (cin lll ) de week erop conisatie. Dat is nu week geleden en ik moet nog week wachten tot uitslag er is.

    Met communiseren is hij niet dat je zegt super om het zacht uit te drukken maar hij verstaat zn vak wel merk ik hier blijkbaar.

    Nou heb ik ook gemerkt dat er bijna geen een uitslag het zelfde wordt gedaan en dat het van veel dingen afhangt:

    Hoeveelheid HPV virus aanwezig, je leeftijd, bij veel vrouwen kan cinll zelfs al vanzelf weer weggaan dus ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk, gyn. vertellen soms niet alles maar weten dan wel dat het meevalt om het zo te zeggen.

    Prober duidelijkheid te krijgen over jouw lichaam en wat er gebeurd.

    Vaak als je ze vragen steld krijg je wel antwoord maar als dat niet voldoende is: Naar een ander.

    Mijn man heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk ondanks dat ze 20 jaar geleden haar baarmoeder er meteen uit wilde halen door naar 4 verschillende gyn te gaan!

    Dus een second opinion kan nooit kwaad, vergissen is menselijk maar het gebeurd wel.

  • yvonne

    Hoi Micha

    Ik zal in het kort mijn verhaal vertellen. Ik was 60 jaar toen er baarmoederhalskanker bij me werd ontdenkt. Te oud voor een operatie, te risicovol.

    Ik ben behandeld in het AMC, een geweldig ziekenhuis, heb 5 chemo's gehad en met elkaar 63 bestralingen, de gewone, inwendige en in het kader van de wetenschap warmte bestralingen.

    Het was een hard gevecht, maar ben altijd positief gebleven, je hebt immers geen keuze.

    4 Mei 2005 werd ik genezen verklaard, nu na twee en een half jaar nog steeds gezond. Afgelopen Maandag mij APKtje weer gehad.

    Er is wel een leven voor en na kanker, ben me meer bewust van het leven maar ben ook emotioneler geworden, geregeld ook vermoeid, maar ik zeg altijd….als ik vermoeid ben…leef ik nog, ik heb niet voor niets gevochten.

    Blijf positief denken, blijf lachen, dat is de helft van je genezing.

    Wil je meer weten dan vraag je maar.

    Veel sterkte!