hallo allemaal ,
ik heb al eerder een stukje geschreven maar wil toch even een samenvatting maken voor iedereen .
soms is het beetje rommelig hier om alles te kunnen lezen en dit zin toch wel hele belangrijke dingen .
ik wil niemand bang maken …maar wel iedereen waarschuwen !.
ik ben dus pricella 30jr en moeder van 2 dochters van 9 en bijna 6 .
ik kreeg te horen dat mn uitstrijkje niet goed was pap 3b .
2janauri ben ik opgenomen voor wertheimer operatie wegens baarmoederhalskanker …alles ging goed tot ik 16 janauri kreeg te horen dat ik uitzaaiingen had in mn lymfpklieren … dus 25 bestralingen gehad en 5 chemo behandelingen dat ging allemaal prima ….en alles leek de goede kant op te gaan .
maar toen eind mei kreeg ik erge pijn in mn buik , zij en rug ik ben er eerst mee doorgelopen want durfe niet naar arts terug …toen de pijn na 3 weken toch niet wegging ben ik toch maar voor controle naar ziekenhuis gegaan en tja alles ging weer snel… 26 juli heb ik te horen gekregen dat de behandelingen niet zijn aangeslagen en ik nu weer een tumor in mn buik heb van ruim 4 cm !
aangezien ik alle behandelingen al heb gehad ben ik nu niet meer te genezen.
Het enige wat ze nog kunnen doen is het proberen te remmen ….
deze mate van kanker komt weinig voor en helaas is mijn ergste nachtmerrie nu werkelijkheid geworden …ik word niet meer beter en zal mijn kinderen niet zien opgroeien …het gekke is dat je altijd denkt dit overkomt mij niet …maar toch iedereen kan het overkomen en daarom vind ik ook dat baarmoederhalskanker niet moet worden onderschat !!!!
gelukkig is het vaak een kwestie van de juiste behandeling en dan komt alles weer goed maar soms ……ik wacht nu of ik mag meedoen aan een expiriment in leiden dat is door middel van vaccinaties die ervoor zorgen dat je afweersysteem word opgebouwt en je langer sterk blijft en meer weerstand hebt en wie weet kan het een positief effect hebben om je tumor maar dat weet nog niemand , ik wil mee doen om alle vrouwen in de toekomst te kunnen helpen en wie weet word er een juiste medicijn gevonden tegen baarmoederhalskanker dus mischien helpt het nu niet meer bij mij maar kan wel mn steentje bij dragen voor de vrouwen in de toekomst …
verder wil ik iedereen die te maken heeft met baarmoederhalskanker heelveel sterkte wensen en luister naar je lichaam beter 1 keer teveel naar de arts dan …
veel liefs pricel