toch maar weer een vraag

  • Tatjana mama van Julie,Lisa en Joë

    HI

    Vorige week woensdag dus toch een uitstrijkje laten maken! Huisarts vond dat de baarmoedermond perfet uitzag dus moest me niet teveel zorgen maken! Toch blijf ik gewoon donker bruinbloed verliezen en maak me dus WEL zorgen! Als de uitslag niet goed zou zijn binnen hoeveel dagen zou ik dan iets moeten horen? Weet iemand dat??

  • Josje

    Geen idee Tatjana.

    Ik moet zelf bellen na drie a vier weken voor de uitslag.

    Ook wanneer het niet goed is,kan er iets mis zijn heb ik inmiddels begrepen.

    Ik schijn het HPV virus te hebben en moest een uitstrijkje laten maken op advies van het bevolkingsonderzoek voor BMHK ( via een thuistest,omdat ik niet mee had gedaan met het vijfjaarlijkse onderzoek) Ik snap hier nog steeds niets van,en de huisarts weigerde mij iets meer te vertellen.

    Ik kreeg een brief thuis waarin stond contact op te nemen met de huisarts voor een uitstrijkje ect.

    Ik vind het maar raar gaan bij onze huisarts.

    Geen enkel begrip voor mijn angst,en toen ik vroeg wanneer ik de uitslag zou krijgen,werd mij kattig medegedeeld dat ik zelf moest bellen na drie of vier weken.

    Geen leuk woord kon er vanaf en ik heb geen idee verder over het HOE en WAAROM . Ik moest twee testen laten doen :?

    Ik ben nu zover,dat ik niet weet of ik het nog wel weten wil.

    Groeten Josje.

  • Danielle

    Hoi,

    Wat goed dat je een uitstrijkje hebt laten maken! Normaal gesproken krijg je de uitslag na 3 a 4 weken. Het maakt niet uit wat de uitslag dan is, hier moet je zelf voor bellen. Zo gaat het bij ons in de praktijk tenminste.

    Ik hoop dat je voor mijn scriptie wilt reageren? Ik wil graag weten hoe je bent opgeroepen en wat je van het uitstrijkje vondt. Hoe verliep dit en het contact met de doktersassistent.

    Groetjes Danielle