Knobbeltje op baarmoedermond. Herkenbaar?

  • Linda

    Hallo allemaal. Ik heb een vraag. Heb al op internet gezocht maar kan niets vinden dat daarover gaat. Ik voelde namelijk onlangs een verhard knobbeltje op mijn baarmoedermond, dat daar nooit eerder zat. Gisteren ben ik naar de dokter geweest die mijn baarmoedermond bekeek. Het zag er goed uit, en er was niets bijzonders te zien. Dus ging ze even met haar vingers voelen om te zien of ze het misschien wel kon voelen. En inderdaad, ze voelde wat ik bedoelde en heeft meteen een uitstrijkje gemaakt. Ze deed er verder geen uitspraken over, maar het is duidelijk dat het knobbeltje er niet hoort te zitten. Ik probeer nu rustig te blijven, maar eerlijk gezegd @!#$ ik bagger. Ik vind het slopend om nog twee weken te moeten wachten op de uitslag… Nu ben ik een beetje gaan zoeken naar symptomen van baarmoederhalskanker. Maar ik kan nergens iets vinden over knobbeltjes of andere onregelmatigheden op de baarmoedermond. Bij symptomen staat dat niet vermeld. Zijn er meer vrouwen die op dezelfde manier een knobbeltje ontdekten? En wat bleek het uiteindelijk te zijn? Kun je überhaupt een knobbeltje voelen als je daar kanker hebt? Ik ben trouwens 38 jaar en heb vier kinderen.

  • pricella

    hallo linda ,

    Ik kan je geen antwoord geven op je vraag.

    Ik weet echt niet of je een knobbeltje kan voelen als je baarmoderhalskanker hebt .

    meestal zijn het toch meer je afscheiding , wratjes, pijn , bloedingen dat is het mest voorkomend .

    Ik wens je sterkte en hoop op een goede uitslag voor je !.

  • Linda

    Hoi Pricella,

    Dank je voor je reactie en je sterktewens! Ik las net in een ander draadje dat je klaar bent met je bestralingen, etc. Fijn dat het voor jou redelijk goed te doen was. Ik laat over ruim een week nog wel even weten wat de uitslag was. Ik heb er een slecht gevoel over eigenlijk, ook al probeer ik wel optimistisch te blijven. Ik hoop maar dat het een cyste is ofzo. Ik moet wel zeggen dat mijn baarmoedermond groter lijkt. Ik voel hem ook tijdens het vrijen. Nou ja, ik wacht af. Het heeft geen zin mezelf gek te maken in de tussentijd, ook al ben ik erg bang.

  • pricella

    hoi linda ,

    ik snap dat je er gespannen door word .

    Maar het heeft inderdaad geen zin jezelf helemaal gek te maken .

    Hoewel ik ook begrijp dat je gedachtes afdwalen ik hoop dat je positief nieuws krijgt .

    Ik wens je heelveel sterkte de komende dagen en ik hoor wel van je wat de uitslag is …

    en dan nog een hele dikke knuffel kan je vast wel gebruiken .

    doei doei groetjes pricella.

  • Anna

    Hai Linda,

    Ik zou je geen zorgen maken, ik heb al jaren een verhard knobbeltje op m'n baarmoedermond (ben zelfs maagd, dus kan niet van een HPV virus zijn). Heb toen een uitstrijkje gehad en er kwam niets bijzonders uit. Ik zou het de komende jaren wel in de gaten houden, maar denk niet gelijk aan het ergste.

    Groetjes

    Anna

  • Linda

    Oeps, helemaal vergeten hier neer te zetten dat de uitslag PAP1 was. Niets aan de hand dus. Maar het knobbeltje zit er nog steeds dus moet ik nog naar de gynaecoloog om te kijken wat het dan wel is… Ik ben erg opgelucht, natuurlijk. Bedankt voor het meeleven en het meedenken, Pricella & Anna!

  • Anna

    Linda, goed om dat te horen, dat is weer een geruststelling.

    Nogmaals ik zou niet te veel zorgen maken, hou me op te hoogte als nadat je bij de gyneacoloog geweest bent.

    Ik heb dat knobbeltje trouwens al vrij lang (eigenlijk zijn het er twee een kleine en een iets grotere). Ze liggen vlakbij de baarmoedermond en ik kan ze ook met het topje van m'n vinger voelen (voelt hard aan, net als een speldenknopje). Ik heb overigens geen idee hoe dat gekomen is, ze hadden er toendertijd ook geen verklaring voor. Ik heb trouwens wel een hele gevoelige baarmoedermond, ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Ik hou het gewoon in de gaten, en ga pas weer terug als ze groter worden of als ze gaan vermeerderen.

    Groetjes Anna

    Linda schreef:

    >

    >

    > Oeps, helemaal vergeten hier neer te zetten dat de uitslag

    > PAP1 was. Niets aan de hand dus. Maar het knobbeltje zit er

    > nog steeds dus moet ik nog naar de gynaecoloog om te kijken

    > wat het dan wel is… Ik ben erg opgelucht, natuurlijk.

    > Bedankt voor het meeleven en het meedenken, Pricella & Anna!

  • lisa

    hoi linda wil jij laten weten wat die knobbeltjes zijn want ik heb ook twee knobbeltjes op me baarmoedermond heb gisteren een uitstrijkje laten maken ,en xxxxnu ook bagger en ben best wel een beetje bang .de dokter zij wel dat het er rustig uitzag en ik heb geen tussentijdsebloedingen maar toch zit het me nu even niet lekker over 2 weken krijg ik pas de uitslag.

    groetjes lisa

  • Anouk

    Ik heb ook een hard knobbeltje ontdekt op mijn baarmoedermond..

    heb voordat dat knobbeltje er zat of voordat ik het ontdekte wel eens last gehad van bloederige afscheiding. Eerlijk gezegd dacht ik dat dat kwam omdat ik de pil doorslikte. en vaak gebeurde dat dan bij de 2e strip.

    Vaker slik ik niet door. Ik heb eerder nooit last gehad hiervan, maar heb er verder neit bij nagedacht.

    Nu ik dat knobbeltje ontdekte moet ik hier in eens aan denken.

    Ik kon niet zo goed symptomen vinden van baarmoederhalskanker en ik stap niet al te graag naar de dokter.

    Ik zou graag jullie advies willen, ik zit hier nu echt even mee.

    Ik weet niet wat ik moet denken of doen.

    Kan het zijn dat het een zweertje is en moet ik gewoon even wachten?

    Komt het vaker voor dat mensen last hebben van bloederige afscheiding bij het doorslikken van de pil? of zou ik gewoon voor de zekerheid naar de dokter moeten gaan. Durf dat namelijk niet zo goed..

    alvast bedankt

  • Linda

    Hoi Lisa,

    Zoals je hebt gelezen was mijn uitslag in ieder geval goed. Ik heb pas aankomende dinsdagmiddag mijn afspraak bij de gynaecologe. Dan zal ik laten weten wat zij ervan zegt. Het knobbeltje zit er nog steeds en zoals ik het kan voelen heeft het de grootte van een doperwtje. Ik had ook wat pijn aan mijn baarmoedermond bij het vrijen. Ik hoop niet dat ik weer vergeet de uitslag hier te plaatsen. Herinner je me er anders even aan? Dan krijg ik namelijk een mailtje. Veel sterkte met het wachten op de uitslag!!! Ik hoop dat alles goed is.

    Groetjes, Linda