2* slecht resultaat uitstrijkje

  • tessa

    hallo,

    Mijn naam is Tessa, en ik ben juist 22 geworden.

    Op 10 januari 2006 werd ik voor de eerste maal geopereerd aan mijn baarmoeder, aangezien er in mijn uitstrijkje abnormale cellen te zien waren. Na een biopsie van een paar stukjes van die abnormale cellen, werd echter vastgesteld, dat 2 van de 3 stukjes al in fase 2 zaten, en 1 stukje in fase 3.

    Ik werd dus geopereerd.

    Na mijn operatie moest ik om de 6 maand terug een uitstrijkje laten nemen

    In december ging ik terug bij de gyneacoloog voor een uitstrijkje te laten nemen,

    toen kreeg ik echter te horen dat ik het papillomavirus had (dat zijn kleine wratjes aan en rond de vagina). Ik had er een stuk of 15 die zichtbaar waren, waarvan ikzelf maar 1 zag. Die wratjes werden toen met laser weggedaan. Ondertussen had ze ook een uitstrijkje genomen. Ik moest dus het resultaat afwachten, eerlijk gezegd maakte ik mij niet zo echt zorgen.

    Maar nu gisteren werd ik opgebeld van de gyneacoloog en zei deelde mij mee dat ik terug abnormale cellen had in mijn baarmoeder en dat er terug een biopsie moet gedaan worden.

    Kent iemand ergens deze verschijnselen? en wat zou ik mogen verwachten?

    Eerlijk gezegd ben ik niet zo positief, aangezien er al 2 maal op een jaar tijd abnormale cellen gevonden zijn en ze de eerste keer ook al redelijk hoog waren.

    Zouden ze alles uitnemen of niet? Loop ik meer risico daaromtrend door mijn vorige slechte uitstrijk?

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Groeten tessa

  • ramona

    Onlangs bij een raadpleging hebben ze bij mij ook een uitstrijkje genomen.Een anderhalfjaar geleden hadden ze dat ook gedaan en toen had ik ook abnormale cellen.Een half jaar daarna was weer alles gestabiliseerd.Nu hebben ze er weer gevonden en moet ik terug voor een biopsie.Ik ben er niet zo gerust in en wil weten of dit pijn doet.Ze spraken ook erover om het eventueel weg te branden.