Ongerust

  • Ramona

    hallo,

    Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand mij kan helpen, iemand die misschien hetzelfde heeft meegemaakt.

    Ik slik de pil, de microgynon30. Ik heb al maanden last van tussentijds bloedverlies. Het begint in de tweede week van mijn pilstrip en duurt meestal 3 tot 4 dagen. Ik verlies dan eigenlijk dezelfde hoeveelheid bloed dan tijdens mijn menstruatie. Aan het einde van mijn pilstrip wordt ik gewoon ongesteld, met de bijbehorende klachten zoals buikpijn, rugpijn etc. Ik ben bij de huisarts geweest en deze heeft mij in eerste instantie een andere pil voorgeschreven. Die heb ik 3 maanden gebruikt maar het veranderde niet. Nu heb ik weer dezelfde pil die ik altijd heb gehad (al ongeveer 13 jaar nu) en de situatie is onveranderd.

    Daarbij heb ik ook veel last van mijn blaas, ook al maanden. Ik zou volgens de huisarts een spastische blaas hebben, wat betekend dat ik contstant druk voel, alsof je heel erg moet plassen. Ik heb onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar daar is niks uitgekomen. Het enige dat ik nu heb is medicijnen om de blaas wat rustiger te maken waardoor de druk minder wordt, en daarbij dus ook de drang om de plassen.

    Ik moet nu over 2 weken naar de gyneacoloog toe voor verder onderzoek naar het bloedverlies. En hier maak ik me dus wel grote zorgen over. In mijn familie, aan mijn moeders kant, komt namelijk baarmoederhalskanker voor, mijn moeder heeft vorig jaar borstkanker gehad maar is nu genezen verklaard.

    De huisarts vond, gezien deze situatie, dat het verstandig was me te laten onderzoeken.

    Maar wat kan ik nu allemaal verwachten? Ik maak me grote zorgen, dat bloedverlies en die blaasklachten moet toch ergens vandaag komen?? Heeft iemand misschien al eens zoiets meegemaakt, wat gebeurde er bij jou? Ik hoop dat iemand mijn lange verhaal wil lezen en misschien een antwoord heeft. Graag zou ik ervaringen van anderen horen.

    Alvast bedankt, Ramona

  • sabrina

    Hoi Ramona,

    Het enige wat ik ervan kan zeggen , Gezien ik nog steeds geen arts ben helaas..is dat je af moet wachten wat de gyn zegt.

    Het is makkelijk om advies te geven en als je de verhalen leest word je uiteraard angstig, gezien wat je schreef over je moeder kan ik zeker begrijpen dat je je erg druk maakt, maar de gyn ziet vaak gelijk al of er iets is en het hoeft niet zo te zijn dat er wat is bij jou ..kan ook gewoon alleen je blaas zijn die de boosdoener is..

    Weet niet hoelang je de pil al slikt maar ik slikte 11 jaar lang de pil en bij mij werkt ie gewoon niet meer als ik m nu slik ga ik bloeden stop ik ….stopt het bloeden…erg vaag maar er is bij mij niets meer aan de hand..meerdere onderzoeken gehad echo's etc…niets te vinden.

    Bij mij ging hij eerst kijken met een camera en kon ik meekijken en toen zag hij het al gelijk. nou dan doen ze een stukje wegnemen ( voel je weinig van ) althans ik voelde er niet veel van..en dan is het wachten op de uitslag.

    Mocht het niet zo goed zijn word je gauw geholpen…het verschilt ook in hoeverre je ziek zou zijn wat voor behandeling je krijgt..

    Wat ik je wel kan aanraden , alle vragen die je hebt schrijf ze op zodat je ze niet vergeet en vraag het aan de gyn als je er bent.

    Verder zou je via google kunnen zoeken dan krijg je veel info.

    Hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je succes voor wanneer je naar de gyn moet.

    groetjes sabrina

  • Gaby

    Hoi Ramona

    Ik heb ook de microgonim 30 gebruikt en ik kreeg ook steeds bloedverlies

    op een gegeven moment werd het tussentijds bloedverlies steeds erger.

    Ik heb heel vaak met pil moeten wisselen en op gegeven moment was ik het zo zat dat ik gewoon maar gestopt was met de pil en nou ik heb bijna geen last meer van tussentijds bloedverlies.

    Een test kan niet kwaad hoor ik heb ook zo'n test gehad maar der kwam niks uit en je hoeft je voor de test geen zorgen te maken want het valt allemaal wel mee.

    Sterkte Meis

    Liefs

    Gaby

  • cindy

    Hoi ramona,

    ik heb die pil ook gehad en heb zelfs alle mogelijke pillen gehad die er zijn. Ben er zelfs voor in Njimegen geweest. Nu blijkt dat je in de weken die jij noemt dat je bloedverlies hebt je ook een eisprong hebt. Het blijkt dat dat het gene was wat bij mij de boosdoener was. en door de hormonen in de pil kreeg ik tijdens de eisprong wat bloedverlies.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    liefs

    cindy

  • Liesbeth Leefsma

    Hallo,

    Ik ben Liesbeth, en zelf doof. Dat doe ik vandaag voor de eerst keer mee doen met dit forum. En sinds afgelopen donderdag ben ik al ongesteld en meteen weer beginnen met de pil. Dat gebruik ik altijd voor de zomervakantie om ongesteld uit te stellen en anders gebruik ik nooit als ik niet op de vakantie ben. En als ik tampon in de vagina en dan voel ik meteen al iets bobel in de baarmoeder wat daar niet thuis hoort. Dat voel ik. Maar ik ben nu al ongerust. En meteen naar de huisarts gefaxt vanwege doofheid, om afspraak te maken. Hopelijk kan hij wel iets te vinden. Dat zou ik wel fijn vinden als jullie mij kunnen vertellen van jullie ervaring als jullie weer start met de pil om de ongesteld uit te stellen voor de zomervakantie. Dat zou ik fijn vinden om te weten.

    Groeten van Liesbeth Leefsma

  • Liesbeth Leefsma

    Hallo,

    Ik ben Liesbeth, en zelf doof. Dat doe ik vandaag voor de eerst keer mee doen met dit forum. En sinds afgelopen donderdag ben ik al ongesteld en meteen weer beginnen met de pil. Dat gebruik ik altijd voor de zomervakantie om ongesteld uit te stellen en anders gebruik ik nooit als ik niet op de vakantie ben. En als ik tampon in de vagina en dan voel ik meteen al iets bobel in de baarmoeder wat daar niet thuis hoort. Dat voel ik. Maar ik ben nu al ongerust. En meteen naar de huisarts gefaxt vanwege doofheid, om afspraak te maken. Hopelijk kan hij wel iets te vinden. Dat zou ik wel fijn vinden als jullie mij kunnen vertellen van jullie ervaring als jullie weer start met de pil om de ongesteld uit te stellen voor de zomervakantie. Dat zou ik fijn vinden om te weten.

    Groeten van Liesbeth LeefsmaRamona schreef:

    >

    > hallo,

    >

    > Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand mij kan helpen,

    > iemand die misschien hetzelfde heeft meegemaakt.

    > Ik slik de pil, de microgynon30. Ik heb al maanden last van

    > tussentijds bloedverlies. Het begint in de tweede week van

    > mijn pilstrip en duurt meestal 3 tot 4 dagen. Ik verlies dan

    > eigenlijk dezelfde hoeveelheid bloed dan tijdens mijn

    > menstruatie. Aan het einde van mijn pilstrip wordt ik gewoon

    > ongesteld, met de bijbehorende klachten zoals buikpijn,

    > rugpijn etc. Ik ben bij de huisarts geweest en deze heeft mij

    > in eerste instantie een andere pil voorgeschreven. Die heb ik

    > 3 maanden gebruikt maar het veranderde niet. Nu heb ik weer

    > dezelfde pil die ik altijd heb gehad (al ongeveer 13 jaar nu)

    > en de situatie is onveranderd.

    > Daarbij heb ik ook veel last van mijn blaas, ook al maanden.

    > Ik zou volgens de huisarts een spastische blaas hebben, wat

    > betekend dat ik contstant druk voel, alsof je heel erg moet

    > plassen. Ik heb onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar daar

    > is niks uitgekomen. Het enige dat ik nu heb is medicijnen om

    > de blaas wat rustiger te maken waardoor de druk minder wordt,

    > en daarbij dus ook de drang om de plassen.

    > Ik moet nu over 2 weken naar de gyneacoloog toe voor verder

    > onderzoek naar het bloedverlies. En hier maak ik me dus wel

    > grote zorgen over. In mijn familie, aan mijn moeders kant,

    > komt namelijk baarmoederhalskanker voor, mijn moeder heeft

    > vorig jaar borstkanker gehad maar is nu genezen verklaard.

    > De huisarts vond, gezien deze situatie, dat het verstandig

    > was me te laten onderzoeken.

    > Maar wat kan ik nu allemaal verwachten? Ik maak me grote

    > zorgen, dat bloedverlies en die blaasklachten moet toch

    > ergens vandaag komen?? Heeft iemand misschien al eens zoiets

    > meegemaakt, wat gebeurde er bij jou? Ik hoop dat iemand mijn

    > lange verhaal wil lezen en misschien een antwoord heeft.

    > Graag zou ik ervaringen van anderen horen.

    > Alvast bedankt, Ramona