hallo,
Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand mij kan helpen, iemand die misschien hetzelfde heeft meegemaakt.
Ik slik de pil, de microgynon30. Ik heb al maanden last van tussentijds bloedverlies. Het begint in de tweede week van mijn pilstrip en duurt meestal 3 tot 4 dagen. Ik verlies dan eigenlijk dezelfde hoeveelheid bloed dan tijdens mijn menstruatie. Aan het einde van mijn pilstrip wordt ik gewoon ongesteld, met de bijbehorende klachten zoals buikpijn, rugpijn etc. Ik ben bij de huisarts geweest en deze heeft mij in eerste instantie een andere pil voorgeschreven. Die heb ik 3 maanden gebruikt maar het veranderde niet. Nu heb ik weer dezelfde pil die ik altijd heb gehad (al ongeveer 13 jaar nu) en de situatie is onveranderd.
Daarbij heb ik ook veel last van mijn blaas, ook al maanden. Ik zou volgens de huisarts een spastische blaas hebben, wat betekend dat ik contstant druk voel, alsof je heel erg moet plassen. Ik heb onderzoeken gehad in het ziekenhuis maar daar is niks uitgekomen. Het enige dat ik nu heb is medicijnen om de blaas wat rustiger te maken waardoor de druk minder wordt, en daarbij dus ook de drang om de plassen.
Ik moet nu over 2 weken naar de gyneacoloog toe voor verder onderzoek naar het bloedverlies. En hier maak ik me dus wel grote zorgen over. In mijn familie, aan mijn moeders kant, komt namelijk baarmoederhalskanker voor, mijn moeder heeft vorig jaar borstkanker gehad maar is nu genezen verklaard.
De huisarts vond, gezien deze situatie, dat het verstandig was me te laten onderzoeken.
Maar wat kan ik nu allemaal verwachten? Ik maak me grote zorgen, dat bloedverlies en die blaasklachten moet toch ergens vandaag komen?? Heeft iemand misschien al eens zoiets meegemaakt, wat gebeurde er bij jou? Ik hoop dat iemand mijn lange verhaal wil lezen en misschien een antwoord heeft. Graag zou ik ervaringen van anderen horen.
Alvast bedankt, Ramona