Hallo,

Ik ben een vrouw van 33 jaar en heb gelukkig al 2 schatten van dochters.

3 weken geleden kreeg ik bericht dat mijn uitstrijkje niet goed was (HSIL). Ik kreeg een afspraak voor een colposcopie onderzoek.

3 weken heb ik veel opgezocht en gelezen op het internet, afwachtende op het onderzoek bij de gynaecoloog. Emotioneel was dit ook wel een klap.

Deze dinsdag werden er dan verschillende biopsies genomen. Dit sloeg wel wat tegen. Had gelezen dat dit niet pijnlijk zou zijn, maar dat was het zeker wel.

Door wat hij zag, melde hij me dat hij al dacht aan cin 3. Een conisatie zou nodig zijn. Dinsdag mag ik bellen voor de uitslag van de biopsies, en gaan we datum voor ingreep vastleggen.

Ik zou mogen kiezen uit ruggenprik, algemene narcose en locale verdoving. Dat laatste valt als keuze al weg omdat ik dit niet zie zitten.

Nu ben ik een beetje in de war omdat je rond het herstel van een conisatie zoveel verschillen kan vinden.

Op de ene site mag je dag nadien weer gaan werken, andere pas na 1 week of 4 weken. Of hangt dit allemaal af van hoeveel ze wegsnijden?

Ik ben zelf nachtverpleegkundige op een geriatrische afdeling. Ik sta alleen voor 24 patiënten wat zwaar fysieke belasting geeft.

Ik wil een beetje weten waaraan ik me kan verwachten, want volgens internet en de gynaecoloog is heel maar een kleine ingreep.

Heeft er hier iemand ervaring mee? Of kan iemand me een beetje geruststellen?

Alvast bedankt!