Zwanger na trachelectomie?

  • Celine

    Goeiedag!

    Mijn naam is Celine en ben 32 jaar. Ik probeer in contact te komen met mensen die zwanger zijn geworden na een radicale vaginale trachelectomie.

    In 2012 werd bij mij na een conisatie baarmoederhalskanker fase 1B geconstateerd. Erg geschrokken en heel bang voor wat komen ging. Uiteindelijk ben ik in het Radboud Ziekenhuis door Dr. Bekkers geopereerd. Hij heeft een radicale vaginale trachelectomie uitgevoerd en uit mijn buik zijn 18 lymfklieren verwijderd. Gelukkig ben ik heel goed behandeld en ben ik inmiddels wel over de psychische hobbel heen.

    Een half jaar geleden ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik heel graag een kindje willen krijgen. Helaas tot op heden nog niet raak…. ik ben erg bang dat het een lastig traject gaat worden, doordat er zoveel is gesleuteld down there…

    Is er bij jou ook een trachelectomie uitgevoerd en ben je zwanger geraakt, of aan het proberen net als ik, dan hoor ik graag jouw ervaring!

    Liefs,

    Celine

  • Lisanne

    Hi Celine & Isis,

    ik heb vorig jaar juli een radicale trachelectomie gehad na baarmoederhalskanker diagnose 1B1. Ik ben momenteel 16 weken zwanger en ben daar heel blij mee. Ik heb zelf ook veel online gezocht naar mensen die zwanger waren na deze operatie maar Nooit gevonden wat ik erg jammer vond. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.

    groet,

    Lisanne 

  • Lisanne

    Hi!

    ik krijg geen meldingen van het forum helaas dus ik lees dit nu pAs. Inmiddels wordt mijn perfect gezonde dochter al bijna 1:). Ik ben benieuwd of je al begonnen bent met proberen om zwanger te worden. Als je vragen hebt mail me anders even op: lisanneosterop@hotmail.com. Groet, Lisanne