cin 3

  • marjolein1976

    hoi allemaal,

    ben echt blij dat ik deze site heb gevonden en om te lezen over jullie ervaringen op dit gebied,

    een maand geleden kreeg ik een oproep voor een uitstrijkje voor baarmoederhals kanker mijn huisarts zei dat het er allemaal rustig uitzag dus ik hoefde me geen zorgen te maken tot ik een briefje kreeg dat ik even moest bellen met de assistente van mijn huisarts…die vertelde me dat ik pap 3a had???? geen idee wat dat was…maarja moest gelijk een afspraak maken met de gynocolgie en daar kon ik 2 weken daarna terecht…daar hebben ze gekeken en hapjes genomen (weefsel) vandaag heb ik te horen gekregen dat ik cin 3 heb en dat ik 19 januari terecht kan om het weg te laten halen…nu heeft ze me uitgelegd dat ik na deze behandeling de aankomende 2 jaar om het half jaar terug moet komen voor controle….nu vraag ik me af wanneer weten ze dat ze alles hebben ze verwijdert??? hoe weten ze dat ze alle weefsel weg hebben gebrand???? en dat er geen actieve cellen meer zijn??? of moet ik daad werkelijk een half jaar daar op wachten????? wat halen ze precies weg?? ik heb wel besloten om het poliklinische te laten doen met 4 verdovingen in de baarmoeder mond…heeft iemand deze behandeling zo laten doen en zo ja hoe is dat gegaan???

    in ieder geval al vast bedankt heel veel sterkte allemaal

    en oja een top 2012

    lfs marjolein

  • Ikke Marieke

    Hoi Marjolein,

    Ik kwam net eens kijken of iemand al gereageerd had op mijn bericht van gisteren…. en toen zag ik jouw berichtje…

    Sja ik kan je echt niet veel raad geven ….. tenzij ze de branding gaan doen zoals bij mij ( ik denk een listbioptie)…

    Ik hoop in ieder geval het beste voor je en veel succes de 19de.

    Ik zou zeggen, ik denk aan je maar die dag moet ik zelf een operatie ondergaan, bij mij gaan ze nu een gedeelte van mijn baarmoederhals wegnemen (conisatie)

    alvast TOY TOY TOY

    groetjes

  • marjolein1976

    hoi marieke,

    bedankt voor je reactie echt lief….ik vind het best wel heftig allemaal echt bizar gewoon….

    ik vroeg me af waarom ze nu een stuk van je baarmoederhals gaan weghalen??? was het niet gelukt

    om alle cellen weg te halen bij het branden???

    in iedergeval heel veel sterkte de 19de

    lfs marjolein

    ps na het branden heb je er dan nog lang last van???

  • Ikke Marieke

    Hoi Marjolein,

    Van het weg branden heb ik echt niets gevoeld… een half uurtje later wat krampen, maar niet om over te klagen.. en is zo rap voorbij, geen zorgen.>:D<

    Nee, mijn uitstrijkje na een half jaar was eigenlijk terug negatief … nu mijn gyn zei wel dat dit van persoon tot persoon afhangt.

    Ik had nu net pech zoals zovele vrouwen.

    Ze gaan nu bij mij een conisatie doen, dat is een kegelvormig stuk weghalen van mijn baarmoederhals. En of het dan weg is????? dat zal ook de vraag zijn…

    Maar als ik zo wat lees op het net zie ik toch ook veel gelukkige vrouwen na deze operatie.

    Dus op deze moment …. vingers kruisen!

    Zeker het hoofd niet laten hangen…

    Er zijn zovele vrouwen die er door moeten… het is vooral het woord “kanker” dat zo akelig is. Maar dat is nog niet van toepassing he!

    Ik wens je alvast super veel sterkte en dat alle uitstrijkjes in de toekomst poss uitslagen!

    En ik meen het… dat branden doet echt geen zeer…. stinkt alleen maar vreselijk… verbrand vlees. :D

    liefs Marieke