Hoi hoi

Graag zou ik me even willen voorstellen:

Ik ben Marieke een opgewekte meid van 27 uit Belgie.

Maar het laatste half jaar ben ik niet meer zo opgewekt als anders…… Gewoon omdat ik niet weet wat ik moet denken, en doen.

Juli 2011 ging ik naar de huisarts om een uitstrijkje te laten nemen…

Dokter zei me : “mmm, ziet er goed uit, ik denk niet dat je je zorgen moet maken.” Dus dit deed ik ook niet.

2 weken later…. kreeg ik telefoon van mijn huisarts met de melding dat ik toch maar naar de gyn, moest omdat mijn uitslag CIN II was. (is op dat moment chinees voor me)

Bij de gyn, kreeg ik dadelijk een zo een bioptie waar ze stukjes wegplukten en dan nog een verbranden, met zo 2 grote pleisters op mijn been dat elektrische stoot geeft . (=is dit een listbioptie?). Hiervan kreeg ik ook de uitslag: nog altijd CIN II. Gyn raadde me toen aan om gewoon binnen een half jaar nogeens een uitstrijkje te laten nemen. Maar ik moest me vooral geen zorgen maken, want na die bioptie en het branden, bleven heel veel vrouwen stabiel.

Half jaar laten: mijn uitstrijkje… van CIN II naar CIN III was me dat even schrikken!::o:(::o Moet ik me nu zorgen maken omdat ik van 2 naar 3 ben gevorderd?

Nu moet ik de 19 de januari, een conisatie laten doen, onder volledige narcose. Heeft hier iemand ervaring mee???

Heb je daar veel last van??? Want gewoon al bij het menstrueren, ga ik al de muren oplopen van de pijn (en mag wel van mijn eigen zeggen dat ik wel een hoge pijngrens heb)

Blijft het na de conisatie weg??? of is het dan weer bang afwachten???

Ik hoop dat jullie me beetje begrijpen, misschien maak ik me zorgen om niets, maar toch had ik graag jullie meningen gehad of verhalen…

Hier kan ik erover praten, want in mijn vriendenkring of familie is er niemand die dit heeft gehad.

Hopelijk hoor ik snel iets van jullie, want zit echt met een bang hartje.

Ik wens iedereen alvast een ongelooflijk gezond 2012, zonder al teveel zorgen:)-D

mvg,

Marieke