een jaar geleden had ik contactbloedingen en veel buikpijn. Uitstrijkje bij de huisarts pap2. Half jaar later opnieuw een uitstrijkje bij de huisarts, maar de arts schok want er zaten 5 gezwellen op mijn baarmoederhals. Doorgestuurd naar de Gynaceoloog direct een colposcopie en alle 5 de gezwellen weggehaald. Na onderzoek bleek dit pap3a te zijn. Weer een half jaar later (oktober 2011) een uitstrijkje in het ziekenhuis en weer pap3a, het weefsel niet goed genezen. Het verbasende is, dat ze nu niets doen. Na een half jaar moet ik weer een uitstrijkje laten maken om te kijken of het opgelopen is, want ik had toch al een colposcopie gehad..?! Kan iemand mij vertellen waarom ik niet een conisatie of Lysexsie krijg? Moet ik zelf ergens op aandringen, want ik heb geen idee wat de procedure nu is en dat maakt me zeer onzeker. Gelukkig heb ik al kinderen en mogen ze van mij de hele boel eruit halen, maar betekend dat dan ook dat ik overal vanaf ben of kan ik dan nog pap5 krijgen? Daarnaast ben ik ook nog een DES-dochter en is mijn kans 50% vergroot dat ik kanker kan krijgen, maar daar wordt geen aandacht aan besteedt in het ziekenhuis. Kan iemand mij hierover informatie geven?