baarmoederhalskanker

  • marja

    sinds 2dagen weet ik het zeker het is helaas bevestigd ik heb baarmoederhalskanker naast mijn woede naar mijn partner omdat ik nooit vreemd ben geweest is er het onmenselijke verdriet ik ga dood zal nooit mijn kinderen zien trouwen nooit mijn kleinkinderen zien ik ga dus gewoon dood ik had de laatste paar maanden ongeveer 2 maanden last van contactbloedingen de laatste paar keer erg hevig verder nergens last van geen buikpijn geen tussentijdse bloedingen ook niet afgevallen nee zelfs aangekomen .

    ik heb 31januari 2011 nog een uitgebreide mri van mijn liezen/heupen/bekken/baarmoeder gehad waar alles op oke was niks bijzonders te zien en dan nu de tijding kanker

    nu krijg ik op 31mei weer een mri en moet me 7juni melden in de daniel de hoed in rotterdam

    mijn leven is dus gewoon over en voorbij

    wie wil zijn ervaring met me delen

    alvast bedankt voor jullie reacties

  • Ester

    Hoi Marja,

    Allereerst wil ik mijn medeleven betuigen aan je.. Je zal het heel zwaar hebben met het nieuws dat het kanker is. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan in paniek bent. Er zijn meerder vrouwen op dit forum die de diagnose kanker hebben gehad. Ik ben er zelf één van. Ik weet niet wat jou verteld is en hoe jouw situatie is, maar dat je baarmoederhalskanker hebt, betekent niet meteen dat je dood gaat. Meestal is er een hele goede behandeling mogelijk. Die verschilt uiteraard wel per situatie.

    Probeer je daarom goed te laten informeren. Hoe zit jouw situatie precies in elkaar en welke behandeling krijg je?

    Je schrijft dat je boos bent op je partner… Weet dat baarmoederhalskanker veroorzaakt wordt door het hp-virus. Dit is seksueel overdraagbaar, maar dat wil niet zeggen dat je partner per definitie is vreemd gegaan. Misschien heb jij hem wel besmet of heb je het virus al lang bij je. Van het moment van besmetting tot kanker kan wel 10 tot 15 jaar zitten. Ik zeg niet dat het niet zo, want ik ken jullie niet, maar het hoeft in tegenstelling tot SOA's bij hpv niet zo te zijn. Overigens is 80 tot 90 procent van de bevolking besmet met hpv.. Er is slechts een klein percentage bij wie het zich ook daadwerkelijk tot (een voorstadium van) baarmoederhalskanker ontwikkelt.

    Ik ben inmiddels drie jaar verder en met mij gaat het heel goed. En zo zijn er hier meer vrouwen bij wie dat het geval is.

    Ik wens je heel veel sterkte toe voor de komende periode. Ik hoop van harte dat er voor jou nog een goede behandeling mogelijk is en dat je hier weer boven op komt. Ik hoop ook dat je de kracht kan vinden hiervoor te vechten.

    Veel liefs een lotgenoot.. Ester

  • marja

    hoi esther bedankt voor je reactie

    ik zal even reageren op wat je schreef allereerst zo bracht de gynacoloog het tegen mij dus een van ons twee had buiten de pot gepiest zei hij letterlijk,

    maar goed bij mij is het dus geen voorstadium he want de gynacoloog heeft een biopt afgenomen en dat is onderzocht door de patholoog en die heeft gezegd dat het kanker was dat was een vast staand feit

    ik had in januari dit jaar nog een uitgebreide mri scan van mijn bekken gehad en daar was niks op tezien alles was oke

    dus ik snap niet dat dat zo snel kan groeien

    en nu wacht ik al sinds 10mei en kan pas 7juni door naar de daniel de hoed in rotterdam

    vraag me dan wel af hoe groot is de tumor dan nu wel niet gegroeid

    ja stel dat er ook uitzaaingen zijn dan denk ik dat dit dus wel mijn dood betekent

    ben jij ook in rotterdam behandeld?

    en hoelang duurt het voor je wist het is een operatie

    ik moet voor eerste gesprek op7juni vraag me af of ik dan gelijk wat te horen krijg

  • Ester

    Hey Marja,

    Ik begrijp dat je op bent van de zenuwen.. en dan is zolang wachten echt vreselijk.. ik leef met je mee!! Ik vond toen ieder seconde een eeuwigheid duren en ik kon niet meer slapen, eten..dat gevoel vergeet je nooit meer.

    Bij mij was het ook geen voorstadium, zoals ook bij andere hier niet het geval was.. maar dat wil niet direct het ergste zeggen. Belangrijk voor nu is om te weten hoe groot de tumor is die ze gevonden hebben. Baarmoederhalskanker is over het algemeen genomen, er zijn altijd uitzonderingen, een traaggroeiende kanker. In één maand zal de tumor dus niet ineens waanzinnig gegroeid zijn. Neemt niet weg dat iedere dag te lang is natuurlijk. Aan de hand van de scan en de uitslagen zullen ze het vervolgtraject bepalen. Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog een kinderwens hebt, maar waarschijnlijk zullen ze de Wertheimoperatie gaan uitvoeren, dat wil zeggen dat ze de baarmoeder, de baarmoederhals,. het omliggende weefsel en je lymfklieren gaan verwijderen. Van belang is inderdaad of er uitzaaiingen zijn geconstateerd. Dit kan de keuze om wel of niet te opereren zeker beïnvloeden.

    Heel veel sterkte nogmaals, ik denk aan je!

    Liefs Ester

  • marja

    Ester Schreef:

    ——————————————————-

    > Hey Marja,

    >

    > Ik begrijp dat je op bent van de zenuwen.. en dan

    > is zolang wachten echt vreselijk.. ik leef met je

    > mee!! Ik vond toen ieder seconde een eeuwigheid

    > duren en ik kon niet meer slapen, eten..dat gevoel

    > vergeet je nooit meer.

    > Bij mij was het ook geen voorstadium, zoals ook

    > bij andere hier niet het geval was.. maar dat wil

    > niet direct het ergste zeggen. Belangrijk voor nu

    > is om te weten hoe groot de tumor is die ze

    > gevonden hebben. Baarmoederhalskanker is over het

    > algemeen genomen, er zijn altijd uitzonderingen,

    > een traaggroeiende kanker. In één maand zal de

    > tumor dus niet ineens waanzinnig gegroeid zijn.

    > Neemt niet weg dat iedere dag te lang is

    > natuurlijk. Aan de hand van de scan en de

    > uitslagen zullen ze het vervolgtraject bepalen. Ik

    > weet niet hoe oud je bent en of je nog een

    > kinderwens hebt, maar waarschijnlijk zullen ze de

    > Wertheimoperatie gaan uitvoeren, dat wil zeggen

    > dat ze de baarmoeder, de baarmoederhals,. het

    > omliggende weefsel en je lymfklieren gaan

    > verwijderen. Van belang is inderdaad of er

    > uitzaaiingen zijn geconstateerd. Dit kan de keuze

    > om wel of niet te opereren zeker beïnvloeden.

    >

    > Heel veel sterkte nogmaals, ik denk aan je!

    >

    > Liefs Ester

    lieve esther

    vandaag hoorde ik telefonisch dat mijn tumor bij de baarmoedermond zit en dat er omliggend weefsel is aangetast niet erg veel maar toch wel wat in welk stadium zou ik nu vallen ik denk al in stadium3 of zou het nog stadium2 zijn als het drie is zijn mijn overlevingskansen erg gedaald ben nu erg verdrietig

  • serine

    lieve marja…

    ik ben een stadium 3 patient om het zo maar even te noemen..kanker met uitzaaingen naar bloed en lymphe vaten..

    6 oktober vorig jaar heb ik mijn laatste bestraling gehad en daarvoor is mijn baarmoeder weggehaald…

    ik ben ok ik voel mij goed en hoor van alle kanten dat ik er ineens heel erg goed uit zie..

    blijf vooral gewoon leuke dingen doen…positief blijven helpt bij de genezing..

    ik ga heeeeeel hard voor je duimen en hier af en toe langs komen voor je.. XXX